2015-03-03, 00:11
Medlem
Tja! Jag har funderingar på att antingen skriva mitt examensarbete eller läsa en Master i USA.

Mina betyg är inte dem bästa, jag skulle klassa mig som en typisk "G-student" både på gymnasial- och högskolenivå.

Problem:
JAG HAR INGEN ANING vilka skolor jag ska gå efter för störst möjlighet till att komma in i dem. Om det vore i Sverige så vet jag exakt vart jag skulle söka för att komma in inom mitt område (Mittuniversitet, Linné, Umeå, Karlstad osv..)

Fråga:
Så vilka är motsvarigheterna inom de Amerikanska skolorna? Ni som vet, vart borde jag söka mig?

Övrigt:
- Jag tar en fil. kand inom företagsekonomi med inriktning på fastighetsekonomi.
- Jag föredrar väst- eller östkusten.
- Jag prioriterar ett bra/händelserikt studentliv.

Tacksam för all typ av info!
Senast redigerad av Aweeet 2015-03-03 kl. 00:16.
Citera
2015-03-03, 01:57
Medlem
Finns ju annars en tråd om studie i USA där det står mycket bra saker om du inte har sett den. (FB) Stora tråden om studier i USA (/mod)

Mitt tips är att googla fram ett par intressanta skolor efter dina kriterier. Leta upp de skolor som du tycker ligger på en geografisk intressant plats och sedan kollar du studentlivet där. Om det är någon av dessa skolor som då passar din smak så tycker jag att du tar kontakt med dom via mejl. De är mycket servicevänliga när det gäller sådant och kommer att svara på allt du har att fråga om.

Är väl "real estate" som inriktning inom business skulle jag tro. Här är iaf ett par skolor som har den som master. Listan innehåller dock universitet från hela världen men du ser vilka som är från USA http://www.best-masters.com/ranking-...anagement.html
Citera
2015-03-03, 03:37
Medlem
sjeeps avatar
State University of New York
Citera
2015-03-03, 22:13
Medlem
Tackar för svaren!!

Coach-Castle, Jo precis det kan man ju göra, lite jobbigt kanske bara att mejla alla potentiella skolor då jag inte har dem bästa betygen och förmodligen inte lär komma in på många av dem

sjeep, tack ska kolla upp den!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in