2015-07-12, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSnakeEye
Oliver Lauridsen till Frölunda enligt Henrik Leman.

http://bloggar.expressen.se/snackamedleman/2015/07/12/dansk-bjasse-till-frolunda/

Kan bli kul!
Blir säkert en bra värvning för er. Han kan säkert ge motståndarna en dansk skalle när det behövs
Citera
2015-07-12, 17:24
Medlem
loafmasters avatar
Citat:

http://bloggar.expressen.se/snackamedleman/2015/07/12/dansk-bjasse-till-frolunda/

Kan bli kul!

Sett honom i AHL flertalet gånger. Stor och tuff är han helt klart men jag minns också att han hade problem med farten. Kan bli knivigt när rinkarna blir större.
Citera
2015-07-12, 21:05
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Sett honom i AHL flertalet gånger. Stor och tuff är han helt klart men jag minns också att han hade problem med farten. Kan bli knivigt när rinkarna blir större.

Han lär behöva Tömmernes eller Bengtsson som partner för att täcka upp.
Citera
2015-07-12, 22:20
Medlem
KimpaKepss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Dessutom är väl Pelle Mårts 62 om jag inte är helt fel ute? Det betyder att när han lämnar Tre Kronor så kan han ju gott pensionera sig för gott.

Visst, och Larry Huras är hela två (!) år yngre, vilken tur för er och MoDO att det inte skrevs längre än ett två-årskontrakt!
Citera
2015-07-12, 22:42
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Han lär behöva Tömmernes eller Bengtsson som partner för att täcka upp.

Det lär han nog också få. Kan säkert bli bra. Tuffheten kommer göra gott för Frölunda.
Citera
2015-07-13, 00:03
Medlem
Headshrinkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Det lär han nog också få. Kan säkert bli bra. Tuffheten kommer göra gott för Frölunda.

Verkligen, tuffhet var det som fällde Frölunda förra året, speciellt i kvarten mot Luleå. Är väl bara Lundqvist, Widerström och möjligen Lasu som står upp för laget om det behövs, resten är ju alldeles för tunna. Bra där ledningen. En till gris hade ju inte skadat innan säsongen drar igång.
Citera
2015-07-13, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Headshrinker
Verkligen, tuffhet var det som fällde Frölunda förra året, speciellt i kvarten mot Luleå. Är väl bara Lundqvist, Widerström och möjligen Lasu som står upp för laget om det behövs, resten är ju alldeles för tunna. Bra där ledningen. En till gris hade ju inte skadat innan säsongen drar igång.

Fällde? De gick till semifinal och hade lika väl som Växjö kunnat stå som mästare, oerhört jämn serie trots en del skadebekymmer. Frölunda åkte cirklar runt Luleå och Lassinantti/Lasse J var anledningen till att serien inte var över efter 4-5 matcher, det säger jag med all välmening.
Citera
2015-07-13, 08:57
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hueaa
Håller med, tror verkligen att Sedinarna kommer att avsluta sina karriärer på andra sidan pölen! Men drömma kan man ju göra, hoppas att en del Djurgårdare väljer att avluta sina karriärer i just Dif, har för mig att t.ex Niklas Kronwall vill köra någon säsong i Dif när hans kontrakt går ut, (2017-2018 tror jag).

Han kommer att vara avstängd hela tiden. En enda av hans snetacklingar skulle ge 10 matcher.

Citat:

Kan bli kul!

Jodå, när alla snabba forwards åker åttor runt honom.
Citera
2015-07-13, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KimpaKeps
Visst, och Larry Huras är hela två (!) år yngre, vilken tur för er och MoDO att det inte skrevs längre än ett två-årskontrakt!
Huras är 59
Citera
2015-07-13, 11:09
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Huras är 59

Mårts är född -53, om Huras är född -55 så bör han väl ändå vara två år yngre? Och fylla 60 i år, vilket han redan har gjort, om vi ska gå in på ännu mer detaljer.
Citera
2015-07-13, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Mårts är född -53, om Huras är född -55 så bör han väl ändå vara två år yngre? Och fylla 60 i år, vilket han redan har gjort, om vi ska gå in på ännu mer detaljer.
Fortfarande är ju Mårts 2 år äldre och är nära pensionsålder när han slutar i tre Kronor. Kan inte riktigt se varför han skulle träna något annat lag efter det. Men nu är vi OT så jag säger inget mer. Dock är det väldigt ovanligt att hockeytränare är aktiva efter 63.
Citera
2015-07-13, 14:28
Medlem
slirrefirres avatar
Frölunda lyckades träna upp farten med Persson, så det här kan bli hur intressant som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in