2015-07-09, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Blev det inte Niklas Persson?

Pajen är tänkt som andra center. Linköping jagar fortfarande en klasscenter till första.
Citera
2015-07-09, 08:51
Medlem
Godslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Nu tror jag visserligen våran trupp är klar för nu, men ifall något mot förmodan skulle värvas så är det ju en bavk till möjligtvis.

Backsidan är spikad, om något så måste vi ju ha in en forward till. Vi har bara 13 forwards, varav 7 st är mellan 17 och 21 år.
Citera
2015-07-09, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Godslayer
Backsidan är spikad, om något så måste vi ju ha in en forward till. Vi har bara 13 forwards, varav 7 st är mellan 17 och 21 år.
Ah fel av mig, givetvis är det en forward till som ska in i sånt fall. Som någon annan innan dig skrev. Anders Forsberg kan säkert hjälpa oss att få in den spelaren.
Citera
2015-07-09, 11:46
Medlem
Tvonds avatar
Ingen MPS i Malmö lite tråkigt hade gärna sett han i Malmö i vinter, Överaskad att han lyckades få ett envägs kontrakt med Blues. Så i och med detta lär Malmö in med två spetsforwards ?
Skulle tippa att det blir två Nordamerikaner för finns väl ingen lediga svenska ytterforwards av klass kvar på marknaden ?
Citera
2015-07-09, 11:47
Medlem
erwynns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Ser bra ut på pappret iaf, duktig skridskoåkare samt vill utveckla det offensiva spelet som glömts bort borta i NHL har väl bara haft en bra säsong, Men vete fan tror på OK runt 20-25 pinnar men inte mer.

Tur då att det spekuleras att det ska in minst 1 "spetsspelare" till + ev invänta MPS som verkar dra ut på tiden så det kan bli 2 spetsforwards till in i truppen.
Och nu kan ni sluta snacka Pääjärvi.
Citera
2015-07-09, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Ingen MPS i Malmö lite tråkigt hade gärna sett han i Malmö i vinter, Överaskad att han lyckades få ett envägs kontrakt med Blues. Så i och med detta lär Malmö in med två spetsforwards ?
Skulle tippa att det blir två Nordamerikaner för finns väl ingen lediga svenska ytterforwards av klass kvar på marknaden ?

I och med Gynge och Pääjärvi så är forwardssidan vad gäller svenskar helt tappad på klass.

Detta är såvida Oscar Lindberg, Johan Larsson och Dennis Rasmussen fortsätter i AHL/NHL.

Utöver det finns bara några i andrahandssorteringen som Jonas Andersson, Niklas Nordgren, Per Ledin etc.
Citera
2015-07-09, 14:25
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custemo99
I och med Gynge och Pääjärvi så är forwardssidan vad gäller svenskar helt tappad på klass.

Detta är såvida Oscar Lindberg, Johan Larsson och Dennis Rasmussen fortsätter i AHL/NHL.

Utöver det finns bara några i andrahandssorteringen som Jonas Andersson, Niklas Nordgren, Per Ledin etc.

Basse Lauritzen var jävligt bra på slutet med DIF. Hade hellre haft honom än typ Alvarez. Nåt lag kanske vågar chansa. Ändå jävligt skadebengen. Men för Modo eller Malmö(om de tar in en spetsforward från nordamerika också) känns det som en vettig värvning.
Citera
2015-07-09, 14:43
Medlem
Displaceds avatar
Expert på expert sågar Brynäs lagbygge. Nu väntar jag bara på att Anrell ska dundra till med att vi slutar sist så är guldet så gott som hemma.
Citera
2015-07-09, 14:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Basse Lauritzen var jävligt bra på slutet med DIF. Hade hellre haft honom än typ Alvarez. Nåt lag kanske vågar chansa. Ändå jävligt skadebengen. Men för Modo eller Malmö(om de tar in en spetsforward från nordamerika också) känns det som en vettig värvning.
Modo ska in med en till forward och det ska vara spets alltså inte Lauritzen.
Citera
2015-07-09, 14:56
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee

Tror inte Lauritzen är Malmö aktuell känns inte som rätt spelartyp. Vill nog ha in en skridskostark spelare som är riktig spets sedan tror jag och vill ha in Tjärna som 15e forward. Tjärna gjorde en grym kvalserie mot Leksand och gjorde verkligen skitjobbet i varje byte.
Citera
2015-07-09, 15:14
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Expert på expert sågar Brynäs lagbygge. Nu väntar jag bara på att Anrell ska dundra till med att vi slutar sist så är guldet så gott som hemma.

Handen på hjärtat. Är du i dagsläget nöjd med truppen?
Citera
2015-07-09, 15:29
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Handen på hjärtat. Är du i dagsläget nöjd med truppen?
Jag har väldigt svårt att placera oss själva, faktiskt. Om allt klaffar med förstakedjan, med Enterfeldt och Ollas, att Westerholmarna fortsätter som de slutade och att vi får in någon som kan ersätta Andersén - då tror jag det kan bli bra. Bara Bulans närvaro där han inte tillåter något bullshit tror jag kommer lyfta oss. Jag vill se oss lite grann som Karlskrona, samma man vid rodret (Bengtzén), samma underdog-status som KHK hade. Det kan leda långt.

Men jag är medveten om att det kan gå åt helvete väldigt fort också, om t ex de sedvanliga skadorna börjar trilla in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in