2015-06-14, 20:49
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mille678
Att vara ett topplag är framgång också,Det är inte Brynäs framförallt inte Modo heller men året då Brynäs vann guld så var man inte heller ett topplag,Brynäs hade en topp det året och har sedan inte imponerat fast det har frölunda gjort.
Eh, jo det var man. Brynäs slutade 4a.

1-4 topplag
5-8 mittenlag
9-12 bottenlag

Två år senare slutade man 4a igen men sög i slutspelet mot FBK.
Citera
2015-06-14, 20:51
Medlem
94jackars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Röflunda imponerat!? När då???
Undrar jag också? Möjligtvis stundtals i grundserien dom 2 senaste säsongerna, men knappast mer än så. Speciellt inte i slutspelen.
Citera
2015-06-14, 20:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 94jackar
Calle Ridderwall lämnar HV enligt MrMadhawk.
Tydligen Hans-Göran Frick, Per Rodert och Thomas Lindster oxå http://www.hv71.se/artikel/67318/

"Den senaste tidens turbulens kring hur och av vilka föreningen på olika nivåer skall ledas kan knappast undgått någon. Det säger sig självt att den situationen inte gagnar föreningen HV 71 som är i betydande behov av arbetsro.

Vi har förstått att vi i styrelsen är ifrågasatta och att andra krafter kanske skulle vara mer lämpade att leda HV71 framåt. Vi vill inte stå i vägen för att en ny styrelse tillsätts och ställer därför alla våra platser till förfogande. Dessutom kommer ordförande Hans-Göran Frick, Per Rodert och Thomas Lindster inte att ställa upp för omval.

Föreningen HV71 förtjänar att ledas av en styrelse som nominerats med omsorg och eftertanke och för det behövs tid. Alldeles nyligen har flera namnförslag förts fram och det kan finnas fler lämpade. Styrelsen har därför idag enhälligt beslutat att flytta fram morgondagens årsmöte för att skapa tidsmässigt utrymme för valberedningen att kunna ge Er medlemmar ett nytt förslag att ta ställning till.

Styrelsens beslut har fattats efter samråd med ett antal större sponsorer; Husqvarna AB, Kinnarps AB, Fagerhult AB och Nybergs Bil AB – för HV71:s samarbetspartners är det av vikt att veta hur HV71 som förening leds, dvs, den förening som de stödjer med stora pengar.

Årsmötet i HV71 kommer istället att äga rum tisdagen den 11 augusti 2015, kl 18.00.
För styrelsen i HV 71
Hans-Göran Frick
Ordförande"
Citera
2015-06-14, 21:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 94jackar
Calle Ridderwall lämnar HV enligt MrMadhawk.
Bekräftat av HV71 http://www.hv71.se/artikel/67319/. Ingen större förlust verkar mest vara typen som vill suga mammas tutte och få beskydd av Davidsson.
Citera
2015-06-14, 21:12
Medlem
Karol.s avatar
Det går bra nu HV
Citera
2015-06-14, 21:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Karol.
Det går bra nu HV
Ja, det är väl bara bra att tappa andra rangens skithögar.
Citera
2015-06-14, 22:01
Medlem
Citat:
Bekräftat av HV71 http://www.hv71.se/artikel/67319/. Ingen större förlust verkar mest vara typen som vill suga mammas tutte och få beskydd av Davidsson.

Fast Ridderwall var bra stundtals. Annars hade han inte fått erbjudande därifrån.

Sen att styrelsen avgår tycker jag är BRA.
Det ar varit för mycket nu , nytt blod måste in , dvs Dag Larsson.
Bra att man rensar från grunden och lägger ny färsk mark helt enkelt.
Sen att man sköt upp det till 11 Aug tycker jag var dåligt.

Mvh Sann Hv-hjärta.
Citera
2015-06-14, 22:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rajsii
Fast Ridderwall var bra stundtals. Annars hade han inte fått erbjudande därifrån.

Sen att styrelsen avgår tycker jag är BRA.
Det ar varit för mycket nu , nytt blod måste in , dvs Dag Larsson.
Bra att man rensar från grunden och lägger ny färsk mark helt enkelt.
Sen att man sköt upp det till 11 Aug tycker jag var dåligt.

Mvh Sann Hv-hjärta.
Jag skiter i vilken styrelse man har. Däremot är det ju bara löjligt att tro att nuvarande styrelse har minsta ansvar för att vi har sportchefer som ger syre ut cancersvulster och en trupp full av bortskämda barnungar.
Citera
2015-06-14, 22:07
Medlem
Kan även gå ut o tillägga att Kinnarps , hv:s stor sponsor har varit i "bråk" med styrelsen ang Andreas Johansson.
Det var inte bara en guldsponsor. Sen ANTAR att även fler sponsorer begärde hans avgång.
Sen tror jag sponsorerna är mätta på Hv:s styrelse.
Citera
2015-06-14, 22:09
Medlem
Citat:
Jag skiter i vilken styrelse man har. Däremot är det ju bara löjligt att tro att nuvarande styrelse har minsta ansvar för att vi har sportchefer som ger syre ut cancersvulster och en trupp full av bortskämda barnungar.

Jo självklart!
Det är en läxa J&J får lära sig nu.

Sen vet vi inte hela sanning än.. Jag önskar precis som du , att Hv går ut med hela sanningen bakom detta jävla kaos.. Det skadar klubben som fan just nu.
Citera
2015-06-14, 22:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rajsii
Kan även gå ut o tillägga att Kinnarps , hv:s stor sponsor har varit i "bråk" med styrelsen ang Andreas Johansson.
Det var inte bara en guldsponsor. Sen ANTAR att även fler sponsorer begärde hans avgång.
Sen tror jag sponsorerna är mätta på Hv:s styrelse.
De kommer inget gott ur detta alls. Hur fan kunde Davidsson bli en större ikon än Stillman? Vad har Davidsson gjort för HV71 som inte Stillman gjort minst tredubbelt så mer? Varför får man inte kritisera Davidsson? Varför blir man avsatt av sponsorer om man antyder minsta kritik mot Davidsson? Varför ska sponsorer bestämma?
Citera
2015-06-14, 22:17
Medlem
Citat:
De kommer inget gott ur detta alls. Hur fan kunde Davidsson bli en större ikon än Stillman? Vad har Davidsson gjort för HV71 som inte Stillman gjort minst tredubbelt så mer? Varför får man inte kritisera Davidsson? Varför blir man avsatt av sponsorer om man antyder minsta kritik mot Davidsson? Varför ska sponsorer bestämma?

Davidsson är Davidsson för hv.. Stor lagkapten med ledarengenskaper som få.
Kolla bara vad William Karlsson sa när Davidssons tröja skulle hissas.
Stillman är lika stor ikon för hv med tycker jag!

Sponsorerna tycker väl att styrelsen skulle sett sig själv i speglen , vad dom hade gjort för fel.
För på sponsorer mötet la dom all skit på J&J.
Det fick väl sponsorer att se rött.

Sen tror jag att många sponsorer reagerade på Röd och grön markeringen.
Då gick det nog över bägaren för många stora sponsorer..

Det är min teori.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in