2015-03-22, 15:23
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Skulle gissa på Appelgren, han ryktades ju till Modo enligt DT.
Ja jo men jag vet inte vad jag tycker om de. Vad säger du som har erfarenhet av honom? Låter som att de flesta leksingar var missnöjda med honom.
Citera
2015-03-22, 15:29
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MjukisbyxGylf
Ja jo men jag vet inte vad jag tycker om de. Vad säger du som har erfarenhet av honom? Låter som att de flesta leksingar var missnöjda med honom.
Ja, för Modos skull hoppas jag inte det stämmer. Känns som en kopia av Anders Forsberg. Ingen coach som eldar på laget precis. Hade det kämpigt när inte Hersley eller Alsenfelt räddade laget varje match. Bra på att få spelare blomma ut dock. Ryktades till Linköping också enligt samma källa, så han kommer nog jobba inom SHL i höst, det tror jag.
Citera
2015-03-22, 15:34
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Ja, för Modos skull hoppas jag inte det stämmer. Känns som en kopia av Anders Forsberg. Ingen coach som eldar på laget precis. Hade det kämpigt när inte Hersley eller Alsenfelt räddade laget varje match. Bra på att få spelare blomma ut dock. Ryktades till Linköping också enligt samma källa, så han kommer nog jobba inom SHL i höst, det tror jag.
Precis det jag var rädd för, en ny passiv kostym. Skulle vilja ha en som Andreas Johansson som inte daltar så jävla mycket. Några bärande spelare som kan rädda laget finns ju inte direkt i Modo i dagsläget så det behövs verkligen en tränare som kan det här med att bygga lag och få ut allt från alla.
Citera
2015-03-22, 16:19
Medlem
Vad jag har hört så kan Tomi Sallinen vara på väg till fbk
Citera
2015-03-22, 17:48
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
http://www.allehanda.se/ishockey/shl/svartvadet-bygger-nytt-med-ny-huvudtranare#Ishockey

Låter intressant. Undrar vem det kan vara? Hoppas innerligt att man inte behöver genomlida ännu en sådan här säsong utan det blir lite ordning på grejerna.
Mats Waltin kanske.
Citera
2015-03-22, 18:04
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Mats Waltin kanske.

Varför inte? Han gjorde ett bra jobb med lövhögen, men insåg säkert att det i längden är en mission impossible att få det laget att lyfta. Skulle tegsladans hjältar få fram nån lirare kommer nåt bättre lag och nyper honom. Så är det för farmarlag.
Citera
2015-03-22, 18:26
Medlem
Karol.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Mats Waltin kanske.
Det verkar så http://blogg.vk.se/lovenbloggen/2015/03/22/waltin-till-modo/
Citera
2015-03-22, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nickelarsson
Vad jag har hört så kan Tomi Sallinen vara på väg till fbk

Är Sallinen en stabil första center i SHL?
Citera
2015-03-22, 18:31
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karol.
Det verkar så http://blogg.vk.se/lovenbloggen/2015/03/22/waltin-till-modo/
Tar honom framför äpplet alla dagar i veckan.
Citera
2015-03-22, 18:34
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Är Sallinen en stabil första center i SHL?
Ja, absolut.
Citera
2015-03-22, 19:13
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Sätt dig in i Sundlövs situation förra våren när han skulle sätta laget. Hur lätt hade det varit att värva en PP-back som hade kunnat "axla Gunderson roll". Svaret är att han nästan var oersättlig. Sundlöv hade kunnat gjort som Färjestad och Leksand. Värvat in ersättare för Nygren och Hersley. Vad blev resultatet av det? Lalonde och Connelly har varit urkassa för respektive lag. Då anser jag att det ändå var klokare att satsa på Djoos som ändå visade förra året (efter jul och framför allt i slutspelet) att han har spelförståelsen och tekniken för att vara point i PP1.

Egentligen var den enda lyckade offensiva backvärvningen i SHL, Näkyvä i Luleå. Jag kommer inte på någon annan invärvad offensiv back som levererat i SHL.

Brynäs hade den lönebudgeten dom hade. Och jag anser att det var betydligt viktigare att lägga pengarna på säkra kort som Andersén och (att behålla) Scott. Faktum är att den allra svåraste spelartypen att hitta för ett SHL-lag kanske är en poängproducerande back.

Att axla rollen finns det många backar som kan. Att ersätta hans produktion är dock svårare. Djoos misslyckande i Brynäs bär han själv inte ansvaret för i mitt tycke, det måste Bengtzén och Sundlöv ta på sig. Att som 19-åring gå in och vara förstaback i PP samt med mycket speltid i 5 mot 5 i ett lag som satsar för topp 6 är det inte många som klarar av. Djoos var inte redo för uppgiften på långa vägar, detta borde ledningen i Brynäs förstått. Sedan tycker jag som jag tidigare skrivit att Djoos ändå varit helt okej offensivt i år men givetvis hade han mått bättre av att få vara med för att se och lära en säsong till.
Citera
2015-03-22, 19:33
Medlem
Draedons avatar
Citat:

Missnöjd och missnöjd... Han tog ju Leksand till SHL. Men jag har stört mig på att han är så jävla passiv i båset...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in