2015-05-08, 11:43
Medlem
Embas avatar
HV och FBK har båda gjort en riktigt bra silly hittills.

Haha, Luleå sprätter pengar! Fuskbygge och hybris.
Citera
2015-05-08, 11:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Nygren presenteras idag enligt AB.

Börjar kännas rätt okej detta. En Rajalatyp in också så tror jag på guld. Blir väl troligen för dyrt dock.

Sen kan man naturligtvis ifrågasätta Nyggas status, men då får också betänka att han får en hel försäsong att komma ikapp nu så det ska nog ordna upp sig.

Var ett par år sen sist man längtade till september.
Citera
2015-05-08, 12:15
Medlem
Displaceds avatar
Vilket jävla hattande med Nygren.
Citera
2015-05-08, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Nog för att Sweatt är bra men... är han verkligen så bra? Jag är ytterst tveksam.
Själv är jag tveksam till ryktet.

Å andra sidan, lönerna KOMMER att gå upp. För tio år sedan var 200 en ohemul siffra. Idag känns den normal för de bättre spelarna.

Förr var det i huvudsak NHL som konkurerade. Nu är det KHL också. Så ska SHL få toppspelare kommer det att krävas löner därefter.

Med det sagt så återigen, jag tror inte riktigt på det ryktet.

Ett annat rykte från samma tidning(?) sa att Omark erbjudits "ca 500000" i månaden och Omark är mer än 100000 i månaden bättre/mer värd för LHF än Sweatt.
Citera
2015-05-08, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
HV och FBK har båda gjort en riktigt bra silly hittills.

Haha, Luleå sprätter pengar! Fuskbygge och hybris.

Tycker absolut inte Färjestad ser bättre ut denna säsong än den tidigare.

Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Vilket jävla hattande med Nygren.

Utveckla gärna.
Citera
2015-05-08, 12:51
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Utveckla gärna.
Mellan Nordamerika och Sverige menar jag.
Citera
2015-05-08, 13:08
Medlem
havreees avatar
Citat:
Tycker absolut inte Färjestad ser bättre ut denna säsong än den tidigare.
Du får gärna utveckla det du med.. Backsidan ser ungefär 100 ggr bättre ut än inför förra säsongen? (Salmela räknas ej då han kom in senare pga dåliga backar från början)
Forwardssidan ser likvärdig ut enligt mig, den känns dock bättre då det är säkra kort som värvats (Micke,Ryno) som man vet att de passar i SHL jämfört med Klepis och aquino tex.

Nej jag måste säga att jag tycker det ser mycket bättre ut än inför förra säsongen, och framförallt känns det säkrare att det inte ska gå åt helvete i början som de senaste åren.
Citera
2015-05-08, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av havreee
Du får gärna utveckla det du med.. Backsidan ser ungefär 100 ggr bättre ut än inför förra säsongen? (Salmela räknas ej då han kom in senare pga dåliga backar från början)
Forwardssidan ser likvärdig ut enligt mig, den känns dock bättre då det är säkra kort som värvats (Micke,Ryno) som man vet att de passar i SHL jämfört med Klepis och aquino tex.

Nej jag måste säga att jag tycker det ser mycket bättre ut än inför förra säsongen, och framförallt känns det säkrare att det inte ska gå åt helvete i början som de senaste åren.

Earl vet vi inget om,Ryno ser jag inte som någon stjärna och Johansson var på nedåt gående då han lämnade Färjestad.
Ser absolut inte detta lag som en utmanare till guldet.
Citera
2015-05-08, 13:26
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegen
Det börjar bli jobbigt och framstå som nästintill patetiskt att du hela tiden tror att alla har nån slags "beef" med Luleå. Spänn av och kom tillbaks när Luleå vunnit tre-fyra SM-guld på raken, då kan du kanske tala om att någon är avundsjuk.

Jag tror däremot att du har en "beef" med mig. Kolla din responshistorik så ser du vad jag menar.

Citat:
Precis som din besatthet av Färjestad?
Seriöst. Vem är besatt av Osten och varför skulle man vara det? Han har inte fört Fuleå till nån större framgång. Tycker mest han är mest känd för sitt jävla gnällande.

Vad har han vaskat fram för nyförvärv denna säsong förutom att han gett Hedman ett monster kontrakt?

Snarare min besatthet av att sätt dit dig för allt trollande. Du får ge dig nu. Du börjar bli väldigt tjatig.

Citat:
Earl vet vi inget om,Ryno ser jag inte som någon stjärna och Johansson var på nedåt gående då han lämnade Färjestad.
Ser absolut inte detta lag som en utmanare till guldet.

Om du tycker att laget är likvärdigt som ifjol så är det väl till och med på vippen om man tar sig till kvartsfinal?
Senast redigerad av Kalle-Kotte 2015-05-08 kl. 13:33.
Citera
2015-05-08, 13:32
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Själv är jag tveksam till ryktet.

Å andra sidan, lönerna KOMMER att gå upp. För tio år sedan var 200 en ohemul siffra. Idag känns den normal för de bättre spelarna.

Förr var det i huvudsak NHL som konkurerade. Nu är det KHL också. Så ska SHL få toppspelare kommer det att krävas löner därefter.

Med det sagt så återigen, jag tror inte riktigt på det ryktet.

Ett annat rykte från samma tidning(?) sa att Omark erbjudits "ca 500000" i månaden och Omark är mer än 100000 i månaden bättre/mer värd för LHF än Sweatt.

När Omark kommer hem tjänar han mer än Sweatt (netto) samtidigt som han kostar LHF mindre.
Citera
2015-05-08, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Jag tror däremot att du har en "beef" med mig. Kolla din responshistorik så ser du vad jag menar.

Snarare min besatthet av att sätt dit dig för allt trollande. Du får ge dig nu. Du börjar bli väldigt tjatig.

På vilket sätt trollar jag? Du undviker att hålla dig till ämnet gång på gång. Och det gör du endast för att du inte har ett svar. Trollar gör du som skriver att du har insyn och goda källor. Hur var det nu med Brynäs tröjor???

I dag gick man ut med att Nygren kommer skriva på,iof ingen nyhet. Men vad har ditt köpelag Fuleå på ingång?

Om du tycker att laget är likvärdigt som ifjol så är det väl till och med på vippen om man tar sig till kvartsfinal?

Visst är det underbart,att få känna på hur det är att vara ett loser lag som ditt
Bara under 2000 talet har man 4 ggr fler sm guld än ditt skitlag. Och dessutom har man blivit omkörda av lillebror SAIK
Men med Rajala kanske ni kan ta er lite längre än till kvartsfinal.
Citera
2015-05-08, 14:04
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Visst är det underbart,att få känna på hur det är att vara ett loser lag som ditt
Bara under 2000 talet har man 4 ggr fler sm guld än ditt skitlag. Och dessutom har man blivit omkörda av lillebror SAIK
Men med Rajala kanske ni kan ta er lite längre än till kvartsfinal.

Jag säger ju det - troll. Det går ju inte att försöka föra en vettig diskussion med dig. Förstår inte ens varför jag försöker. Skärp dig nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in