2015-03-19, 23:08
Medlem
LT10s avatar
Alla lag i Elitserien och majoriteten i HA är väl köplag. Dåså då finns det inget mer att diskutera om det då det varit så hela tiden. Sjukt ändå att jag inte hajade det.
Citera
2015-03-19, 23:13
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Alla lag i Elitserien och majoriteten i HA är väl köplag. Dåså då finns det inget mer att diskutera om det då det varit så hela tiden. Sjukt ändå att jag inte hajade det.

Skönt att du förstår. Det är löjligt när SHL-fans hugger på varandra för att andra är köplag. Lite pinigt.
Citera
2015-03-19, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Herregud vad folk är brända. Köplag är väl förfan ett lag som köper och lägger ner enorma summor på spelare. Nog fattar väl jag att vi måste ta in spelare med högre kvalitet. Men DIF är inget lag som kan lägga ner enorma summor på spelare om man jämför med övriga.

Du kan vara bränd
Buhuu , det är så synd om Stockholmslagen.
Bara att ni inser istället och slutar gnälla.
Citera
2015-03-20, 00:20
Medlem
Lutcens avatar
Här var det ingen vidare aktivitet. Iallafall som ni kanske sett ryktas både Sallinen och Hultström till DIF.
Citera
2015-03-20, 00:24
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lutcen
Här var det ingen vidare aktivitet. Iallafall som ni kanske sett ryktas både Sallinen och Hultström till DIF.
Haha, det är ju det som diskuterats på nästan hela senaste sidan.
Citera
2015-03-20, 02:36
Medlem
94jackars avatar
Färjestad insåg att Pogge inte håller som förstamålvakt och kände sig tvungna att hitta en stabil målvakt. Tror dom hittat en som passar bra in där!
Citera
2015-03-20, 09:28
Medlem
Embas avatar
Ryan e klar.
Citera
2015-03-20, 09:36
Medlem
JoshTees avatar
Nordlund och Lauritzen lämnar. Vem snor åt sig Lauritzen? Han var en av våra bästa spelare sista tio. Riktigt bra när han fick vara skadefri under en längre period.
Hamnar han i Brynäs igen igen? Eller kanske Leksand eller någon av nykomlingarna?
Citera
2015-03-20, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Ryan e klar.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/orebro/article20498278.ab
Citat:
Han hade visserligen redan ett kontrakt över nästa säsong, dock med en KHL-klausul, men enligt Sportbladets uppgifter har Örebro lyckats förhandla bort den klausulen i det nya tvåårskontrakt klubben gett sin store stjärna.

Det innebär att endast ett NHL-erbjudande kan få Derek Ryan att lämna Örebro.

---

Och mer om DIF: Nordlund och Lauritzen försvinner.

Ang. Djurgårdens påstådda nyförvärv så måste jag hålla med några stycken i tråden när det kommer till Hultström. Det känns som ett vågat move av både Djurgården och han själv, jag tror det finns en stor risk för att han inte upprepar en lika stark säsong rent poängmässigt. Men visst, kan han utvecklas i det defensiva spelet samtidigt som offensiven klaffar så kommer han göra mycket nytta. Tror dock inte DIF är rätt ställe för det.

Sallinen däremot lär vara ett bra nyförvärv. Jävligt tungt för Leksand att tappa till en konkurrent, förutsatt att man klarar sig kvar då.
Senast redigerad av Tiltovic 2015-03-20 kl. 09:46.
Citera
2015-03-20, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiltovic

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/orebro/article20498278.ab

---

Och mer om DIF: Nordlund och Lauritzen försvinner.

Ang. Djurgårdens påstådda nyförvärv så måste jag hålla med några stycken i tråden när det kommer till Hultström. Det känns som ett vågat move av både Djurgården och han själv, jag tror det finns en stor risk för att han inte upprepar en lika stark säsong rent poängmässigt. Men visst, kan han utvecklas i det defensiva spelet samtidigt som offensiven klaffar så kommer han göra mycket nytta. Tror dock inte DIF är rätt ställe för det.

Sallinen däremot lär vara ett bra nyförvärv. Jävligt tungt för Leksand att tappa till en konkurrent, förutsatt att man klarar sig kvar då.

Måste då säga att jag va väldigt kluven när det gäller Lauritzen, han va väldigt bra när han va hel... men det va ju inte ofta!
Nordlund, vilken besvikelse! Ingen chock att han inte fick forsätta i Dif!

Det som man iaf börjar bli lite orolig för är ju att Dif inte fixar den här sportchefssitsen, något måste ju hända där nu när lagbygget är igång på allvar!
Senast redigerad av Hueaa 2015-03-20 kl. 09:56.
Citera
2015-03-20, 09:55
Medlem
JoshTees avatar
Hultström är 22 och lär knappast bli sämre. Vi är i behov av en duktig spelskicklig back som kan transportera puck. Mycket nöjd med denna värvning!
Citera
2015-03-20, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Hultström är 22 och lär knappast bli sämre. Vi är i behov av en duktig spelskicklig back som kan transportera puck. Mycket nöjd med denna värvning!

Jag har inte kollat så mycket på matcher som han varit med i, hur är han på offensiv blå tex? Kan ju knappast va sämre än högström haha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in