2015-04-26, 01:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Jag tycker personligen att det inte är mer än rätt att en liten del av den järnmalmskaka vi norrbottningar varje år delar ut i försörjningsstöd åt er sörlänningar kommer tillbaka hit. Och därmed jämnt.
Det ligger ingen malmåder Luleå och vi Småland får ingen del av den kakan som Stockholm stjäl...
Citera
2015-04-26, 02:24
Avslutad
Skogsrök:

Du må vara den mest efterblivna människan i detta forum men jag kan inte annat än le varje gång du skriver för dina inlägg är så roliga. Som att le åt en person som precis vunnit på lotto.
Citera
2015-04-26, 08:14
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Kul att Ledin även berör dig.

Det vet jag inte. Har du några siffror själv? Han spelade i alla fall säsongen ut efter att han blev uppkallad. Hur som helst var det inte min poäng. Att man ens får chansen i NHL är ett tecken på att man har någon form av kvalitét som hockeyspelare. Se t ex på Näkyvä till Nashville som SHLs 5e bästa back poängmässigt.

Haha, nu är ju du också rolig. Vilken annan spelare som helst skulle åka på stryk om man betedde sig likadant på stan som på rinken.

Sen borde Per Ledin vara populär på Flashback. Han har ju trots allt blivit polisanmäld för hets mot folkgrupp.

Sveriges bäste kan väl diskuteras. Lassinantti hade bättre SVS% än Svensson i både serie och slutspel, samt vann Honken Trophy.

När blir Ritola officiellt klar för SAIK? Tungt för Leksand men vem trodde på allvar att han skulle stanna där?
Enligt Elite prospect så gjorde han 3 matcher, -1 och 2 minuter i utvisningsbåset. Var väl han som satt av straffet "för många spelare på isen"

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=186

Sedan så blev han anmäld för att han skrek "jävla tattare" i direktsändning. Han visste inte ens att det fanns tattare på riktigt trots att Jönköping är det tattartätaste området som finns i hela landet.
Citera
2015-04-26, 09:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flip1
Skogsrök:

Du må vara den mest efterblivna människan i detta forum men jag kan inte annat än le varje gång du skriver för dina inlägg är så roliga. Som att le åt en person som precis vunnit på lotto.
Det är ju fint att dina inlägg till skillnad från mina tillför det där lilla extra åt forumet. Antagligen beroende på att du inte är efterbliven men är så inåt helvetes begåvad...
Citera
2015-04-26, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Det är ju fint att dina inlägg till skillnad från mina tillför det där lilla extra åt forumet. Antagligen beroende på att du inte är efterbliven men är så inåt helvetes begåvad...

Enda du och inavlade Luleå supportern tillfört är trams angående kärringen Ledins lön.

Att hålla sig till tråden så förlänger inte Färjestad kontraktet med C Forsberg.
Citera
2015-04-26, 10:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Enda du och inavlade Luleå supportern tillfört är trams angående kärringen Ledins lön.

Att hålla sig till tråden så förlänger inte Färjestad kontraktet med C Forsberg.
Det enda du bidraget med alla år du har skrivit här är att förlorarna i Färjestad skulle ha någon slags vinnarkultur. Fattar inte att de mongoloider som modererar här inte har slängt ut dig för länge sedan...
Citera
2015-04-26, 11:21
Medlem
Citat:
Det enda du bidraget med alla år du har skrivit här är att förlorarna i Färjestad skulle ha någon slags vinnarkultur. Fattar inte att de mongoloider som modererar här inte har slängt ut dig för länge sedan...

Undrar vem som är mongo här. Du spamar tråden med allt annat än det tråden handlar om. Så vem borde slängas ut?

Berätta lite om vilka HV kan tänkas värva,du med din insyn borde veta det.
Citera
2015-04-26, 11:42
Bannlyst
Citat:
Undrar vem som är mongo här. Du spamar tråden med allt annat än det tråden handlar om. Så vem borde slängas ut?

Berätta lite om vilka HV kan tänkas värva,du med din insyn borde veta det.
Jag har ingen insyn alls i HV71. Har jag aldrig påstått. Jag skriver bara vad jag tror. Jag hoppas de kan värva Thörnberg. Utöver det har jag inte en aning om vad de kan vara intresserade utav att värva.

Skulle jag tro något så har ju AJ en viss Färjestadsanknytning så det är nog som jag tror inte helt omöjligt att det kan bli folk som har eller haft en viss anknytning till AJ och Färjestad som trivs med AJ stå på listan.
Citera
2015-04-26, 12:05
Medlem
Citat:
Jag har ingen insyn alls i HV71. Har jag aldrig påstått. Jag skriver bara vad jag tror. Jag hoppas de kan värva Thörnberg. Utöver det har jag inte en aning om vad de kan vara intresserade utav att värva.

Skulle jag tro något så har ju AJ en viss Färjestadsanknytning så det är nog som jag tror inte helt omöjligt att det kan bli folk som har eller haft en viss anknytning till AJ och Färjestad som trivs med AJ stå på listan.

HV brukar ju gilla att plocka avdankade Färjestadsspelare som Kolan,Ledin,Jämtin,Berglund och Larsson bla.
Så vem vet. Wallin kanske en dag kommer sätta på sig HV tröjan

Inför denna säsong har ni ju plockat PW. Lalonde kanske är nästa man eller Belle.
Citera
2015-04-26, 13:17
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Haha. Han spelade 4 år i HV. Sen vill jag visst minnas att HV även betalat halva Ledins lön i Luleå under de 2 säsonger han varit här. Nu orkar jag inte granska om det blir exakt 19,5M i slutändan men t o m du fattar att det inte landar så överdrivet långt därifrån.

Förstår att det svider att ni inofficiellt är en storsponsor till Luleå hockey.

135 000 x 1,32 x 12 x 2 = 4,28 miljoner.

2,14 miljoner per år gör som sagt HV71 till en storsponsor i Luleå Hockey

Före det betalade man alltså 270 000 i månaden i fyra år vilket kostat HV71 ca 17 miljoner.
Allt som allt blir det alltså lite drygt 20 miljoner på sex år.

Dags att se om den sportsliga organisationen kanske?
Citera
2015-04-26, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
135 000 x 1,32 x 12 x 2 = 4,28 miljoner.

2,14 miljoner per år gör som sagt HV71 till en storsponsor i Luleå Hockey

Före det betalade man alltså 270 000 i månaden i fyra år vilket kostat HV71 ca 17 miljoner.
Allt som allt blir det alltså lite drygt 20 miljoner på sex år.

Dags att se om den sportsliga organisationen kanske?

Var har du källan till detta?
Eller fantiserar du som du oftast gör?
Citera
2015-04-26, 14:15
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Var har du källan till detta?
Eller fantiserar du som du oftast gör?

Det är ganska allmänt känt att han skrev ett kontrakt värt 270 000 kronor i månaden.

Jag ger dig två olika källor så kan du väl sen hålla käften åtminstone april ut?
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/hv71/article11833392.ab

http://www.gp.se/sport/ishockey/1.166426-hv-71-utvecklade-elitserien?m=print
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in