2015-04-25, 23:55
Bannlyst
[quote=BallaKlava|53133647]Nej det är det ju inte. Där har du rätt. Kan inte länka nu men Ledin har inte haft 270K i Luleå. Har för mig att jag hört siffran 150K. Det betyder att HV pungat ut 13+2M. Alltså 15M för att ha en spelare 4 år. Det blir en månadslön på drygt 310K för Ledin. Ännu mer fail HV.

Luleå har ju såklart gjort ett kap i att värva en smålands-subventionerad Ledin då han varit en av lagets bästa spelare. Fram till sin skada i alla fall.[/QUOTEDu tycker alltså att det Ledin presterat i Fuleå har varit värt 3,3 miljoner

Jag bara konstaterar att HV71 INTE HAR BETALT 20 MILJONER. Jag har inte påstått att HV71 gjorde världen bästa affär. Vad är det du inte fattar? Varför lägger du dig i när jag säger HV71 INTE HAR BETALT 20 MILJONER. Vad vill du ha sagt?

HV71 INTE HAR BETALT 20 MILJONER HV71 INTE HAR BETALT 20 MILJONER HV71 INTE HAR BETALT 20 MILJONER HV71 INTE HAR BETALT 20 MILJONER HV71 INTE HAR BETALT 20 MILJONER HV71 INTE HAR BETALT 20 MILJONER HV71 INTE HAR BETALT 20 MILJONER HV71 INTE HAR BETALT 20 MILJONER HV71 INTE HAR BETALT 20 MILJONER HV71 INTE HAR BETALT 20 MILJONER HV71 INTE HAR BETALT 20 MILJONER HV71 INTE HAR BETALT 20 MILJONER HV71 INTE HAR BETALT 20 MILJONER HV71 INTE HAR BETALT 20 MILJONER HV71 INTE HAR BETALT 20 MILJONER HV71 INTE HAR BETALT 20 MILJONER HV71 INTE HAR BETALT 20 MILJONER HV71 INTE HAR BETALT 20 MILJONER HV71 INTE HAR BETALT 20 MILJONER HV71 INTE HAR BETALT 20 MILJONER HV71 INTE HAR BETALT 20 MILJONER HV71 INTE HAR BETALT 20 MILJONER HV71 INTE HAR BETALT 20 MILJONER HV71 INTE HAR BETALT 20 MILJONER
Senast redigerad av Skogsrök 2015-04-25 kl. 23:57.
Citera
2015-04-26, 00:00
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Du lever i en fantasivärld

Ok ok.

Faktum är att ni betalat mer än vad ni hade tänkt från början, sen att det inte är 20M spelar mindre roll, då månadslönen i slutändan blev mycket högre än det var tänkt från början. Var nu en snäll gosse och bit i äpplet.
Citera
2015-04-26, 00:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Ok ok.

Faktum är att ni betalat mer än vad ni hade tänkt från början, sen att det inte är 20M spelar mindre roll, då månadslönen i slutändan blev mycket högre än det var tänkt från början. Var nu en snäll gosse och bit i äpplet.
Som sagt det var världens sämsta affär att köpa in idioten, men det är fortfarande inte 20 miljoner.

Hur vi kan betalt mer än vad vi tänkte från början förstår jag inte, menar du att vi aldrig läste kontraktet innan vi skrev på det? Vi torde snarare i och med att kontraktet bröts betalt mindre än vad vi tänkt från början.

Och om Fuleå har betalt bögens halva lön de senaste två säsongerna har Fuleå pungat ut 3,3 miljoner för skiten och ni sitter här och skriver att ni gjort en jättebra affär
Senast redigerad av Skogsrök 2015-04-26 kl. 00:08.
Citera
2015-04-26, 00:23
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Som sagt det var världens sämsta affär att köpa in idioten, men det är fortfarande inte 20 miljoner.

Hur vi kan betalt mer än vad vi tänkte från början förstår jag inte, menar du att vi aldrig läste kontraktet innan vi skrev på det? Vi torde snarare i och med att kontraktet bröts betalt mindre än vad vi tänkt från början.

Och om Fuleå har betalt bögens halva lön de senaste två säsongerna har Fuleå pungat ut 3,3 miljoner för skiten och ni sitter här och skriver att ni gjort en jättebra affär

Eftersom du verkar ha svårt att fatta så ska jag skriva långsamt åt dig. J a, n i b e t a l a d e m i n d r e t o t a l t s e t t, m e n m e r m å n a d s v i s ä n v a d s o m v a r p l a n e r a t.

Låt oss konstatera att det var 15M.

Enligt vad jag förstått att Ledin har fått betalt av Fineå, så ska det vara 150K/månad. Det blir 1.8M för två säsonger. Inget orimligt i detta överhuvudtaget med tanke på den klass han visat. Osten visar som vanligt fingerspitzengefühl.
Citera
2015-04-26, 00:26
Medlem
Karol.s avatar
Citat:
Han har inte spelat sex år i HV71 kontraktet är brutet han har spelat i Fuleå de senaste åren så den där artikeln säger ingenting
Spela roll lägger man till säsongen 07/08 så är vi nog uppe i närmare 20 miljoner för en medelmåttig spelare, lägger vi dessutom till vad HV har betalat han svart så är vi nog uppe i gissningsvis en 35-40 m
Citera
2015-04-26, 00:26
Bannlyst
Citat:
Eftersom du verkar ha svårt att fatta så ska jag skriva långsamt åt dig. J a, n i b e t a l a d e m i n d r e t o t a l t s e t t, m e n m e r m å n a d s v i s ä n v a d s o m v a r p l a n e r a t.

Låt oss konstatera att det var 15M.

Enligt vad jag förstått att Ledin har fått betalt av Fineå, så ska det vara 150K/månad. Det blir 1.8M för två säsonger. Inget orimligt i detta överhuvudtaget med tanke på den klass han visat. Osten visar som vanligt fingerspitzengefühl.
150 000 i månaden är ju vad Fuleå betalar, ta det gånger 24
Citera
2015-04-26, 00:30
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
150 000 i månaden är ju vad Fuleå betalar, ta det gånger 24

Men va fan. Nej, Luleå betalar 75. HV 75. Ledin har inte haft 300 i månaden. Chris Abbott var bäst betald med 250.
Citera
2015-04-26, 00:38
Bannlyst
Citat:
Men va fan. Nej, Luleå betalar 75. HV 75. Ledin har inte haft 300 i månaden. Chris Abbott var bäst betald med 250.
Jaha nu påstår du alltså att Ledins sexårskontrakt med HV71 bara skulle vara 150 000 i månaden.

Hur ska ni ha det? Stämmer aftonbladets uppgifter om 270 000 i månaden eller ej?

Om det var på 270 000 i månaden och Fuleå skulle betalt hälften så måste man minst ha betalt 135 000 i månaden under två års tid.

Om inte är det väl bättre för dig att sluta lyssna på balle-bottes feberfantasier och bara inse att HV71 inte betalt ut en spänn till Ledin efter att kontraktet bröts.
Citera
2015-04-26, 00:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Karol.
Spela roll lägger man till säsongen 07/08 så är vi nog uppe i närmare 20 miljoner för en medelmåttig spelare, lägger vi dessutom till vad HV har betalat han svart så är vi nog uppe i gissningsvis en 35-40 m
Han var inte medelmåttig 07/08 den som påstår det kan inte inte hockey.

Och det är ju på vad han presterade 07/08 som HV71 naivt nog satte sin lön på. Hur fan skulle man kunna veta att han skulle fitta ned sig totalt?
Senast redigerad av Skogsrök 2015-04-26 kl. 01:13.
Citera
2015-04-26, 00:46
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Jaha nu påstår du alltså att Ledins sexårskontrakt med HV71 bara skulle vara 150 000 i månaden.

Hur ska ni ha det? Stämmer aftonbladets uppgifter om 270 000 i månaden eller ej?

Om det var på 270 000 i månaden och Fuleå skulle betalt hälften så måste man minst ha betalt 135 000 i månaden under två års tid.

Om inte är det väl bättre för dig att sluta lyssna på balle-bottes feberfantasier och bara inse att HV71 inte betalt ut en spänn till Ledin efter att kontraktet bröts.

Men va fan igen. Är du drucken i afton?

270K stämmer. HV ville inte betala 270K/månad för Ledin i 2 år till. Därför dealade man med Luleå om att betala halva Ledins lön på 150K. Är väl det ungefärliga marknadsvärdet på honom vid tidpunkten.

Så man kan säga att HV kom undan lindrigare än om han skulle varit kvar, dock med en besk eftersmak.

Edit: Ok, du har nog rätt. Jag har nog tänkt lite galet. Vi säger att 3,3M stämmer. Ändrar ändå inte så mycket i diskussionen. HV har dessutom betalt ut en eller annan spänn till Ledin efter att man bröt kontraktet.
Senast redigerad av BallaKlava 2015-04-26 kl. 00:54.
Citera
2015-04-26, 00:55
Bannlyst
Citat:
Men va fan igen. Är du drucken i afton?

270K stämmer. HV ville inte betala 270K/månad för Ledin i 2 år till. Därför dealade man med Luleå om att betala halva Ledins lön på 150K. Är väl det ungefärliga marknadsvärdet på honom vid tidpunkten.

Så man kan säga att HV kom undan lindrigare än om han skulle varit kvar, dock med en besk eftersmak.
Hv71 skulle hellre satt honom på att skura dass i Kinnarps för 270 000 papp i månaden än att betala ett öre på hans lön i en annan elitserieklubb.

Jag tror att dealen var att Ledin gick ned en jävla massa i lön och Fuleå betala hela lönen själva, en bra deal för alla inblandade parter, fattar inte ens behovet av skryta över att någon annan skulle betala hälften, är ni inte män nog att betala hel lön för utfört arbete i lapphelvetet?
Senast redigerad av Skogsrök 2015-04-26 kl. 01:02.
Citera
2015-04-26, 01:26
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Hv71 skulle hellre satt honom på att skura dass i Kinnarps för 270 000 papp i månaden än att betala ett öre på hans lön i en annan elitserieklubb.

Jag tror att dealen var att Ledin gick ned en jävla massa i lön och Fuleå betala hela lönen själva, en bra deal för alla inblandade parter, fattar inte ens behovet av skryta över att någon annan skulle betala hälften, är ni inte män nog att betala hel lön för utfört arbete i lapphelvetet?

Jag tycker personligen att det inte är mer än rätt att en liten del av den järnmalmskaka vi norrbottningar varje år delar ut i försörjningsstöd åt er sörlänningar kommer tillbaka hit. Och därmed jämnt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in