2015-04-04, 10:55
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thain
Fick samma känsla när #38 Markusson försvann i Växjö inför '14/15. Känns däremot som att ett relativt snabb återtåg a lá DIF inte är alltför orealistiskt. För tillbaka kommer ni, don't worry!
KHK, Malmö och Rögle kommer vara de tre huvudkanidaterna till kvalspel nästa år.
Citera
2015-04-04, 10:57
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
LIF har bra ungdoms och juniorverksamhet och en stor supporterbas så nog finns det att bygga på.

Givetvis, men den stora akilleshälen är pengar. Det kostar att ha bra juniorverksamhet. Sedan så måste man ge dom ett lag i SHL att sikta på annars försvinner dom så fort det kommer bud.
Citera
2015-04-04, 11:22
Medlem
Karol.s avatar
Citat:
KHK, Malmö och Rögle kommer vara de tre huvudkanidaterna till kvalspel nästa år.
Modo kommer garanterat vara med där nere.
Citera
2015-04-04, 12:09
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Oj här var vi nyskapande.

Att lägga ner skolor verkar ju fungera i Gävle så det är nog ett fortsatt bra knep.

Skämt å sido, ska bli kul att se hur återtåget ska se ut.
Citera
2015-04-04, 12:13
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karol.
Modo kommer garanterat vara med där nere.

Risken är väl att vi(DIF) hamnar rätt långt ner ändå. Andra året kan vara svårt. Fråga Leksand. Brynäs lär ju knappast bli bättre med dålig ekonomi och redan tappat sin bästa spelare. Modo tror jag ändå blir lite bättre än årets säsong men kommer ligga i botten.

Men Karlskrona och Rögle borde ju komma sist med redan dåliga förutsättningar och sen 6 mille mindre på det. Malmö får nog till ett hyfsat lag men kommer nog slåss på den nedre halvan.
Citera
2015-04-04, 12:53
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Bergakungen har nått zenit och är eg ingen jätteförlust.
LIF måste bygga nytt.

Hehe den var bra Bergakungen och "nått zenit" i samma mening.

Nä, behövs nån som håller koll på småglinen. Jensa kör Italien till jul innan han kommer hem och frälser.
Citera
2015-04-04, 13:09
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Risken är väl att vi(DIF) hamnar rätt långt ner ändå. Andra året kan vara svårt. Fråga Leksand. Brynäs lär ju knappast bli bättre med dålig ekonomi och redan tappat sin bästa spelare. Modo tror jag ändå blir lite bättre än årets säsong men kommer ligga i botten.

Men Karlskrona och Rögle borde ju komma sist med redan dåliga förutsättningar och sen 6 mille mindre på det. Malmö får nog till ett hyfsat lag men kommer nog slåss på den nedre halvan.
Du tror att MoDo blir bättre meb att Brynäs kommer suga lika hårt nästa år. Och det baseras på att vi tappat Sweatt

Av de tre spelarna vi har i förstakedjan var Sweatt den som gjorde minst att tappa.

Om Ollas kommer tillbaka har vi redan nu ett näst intill likvärdigt lag som i år.

Rödin - Scott - Ollas
Brodecki - Enterfeldt - Lindblom
Mannberg - Westerholm - Westerholm
Lööke - Blomqvist - Olden
Senast redigerad av Illusioner 2015-04-04 kl. 13:21.
Citera
2015-04-04, 13:22
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Du tror att MoDo blir bättre meb att Brynäs kommer suga lika hårt nästa år. Och det baseras på att vi tappat Sweatt

Av de tre spelarna vi har i förstakedjan var Sweatt den som gjorde minst att tappa.

Om Ollas kommer tillbaka har vi redan nu ett näst intill likvärdigt lag som i år.

Jag tror Brynäs blir lite sämre. Sweatt tycker jag var er bästa spelare men såg inte så mycket Brynäs som du antar jag. Snabbaste spelaren i serien?
Tror Modo kommer bli bättre. Welch är en kvalitetsvärvning om det blir av. Sen tror jag fortfarande Modo kommer slåss i botten. Men inte lika katastrofala.
Att ni får tillbaka en Ollas som varit skadad ett år kan ju gå hursomhelst.
Är sjukt tidigt att säga men tror Brynäs får det tufft nästa år. Inte kval men som bäst play-in.
Citera
2015-04-04, 13:37
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Jag tror Brynäs blir lite sämre. Sweatt tycker jag var er bästa spelare men såg inte så mycket Brynäs som du antar jag. Snabbaste spelaren i serien?
Att ni får tillbaka en Ollas som varit skadad ett år kan ju gå hursomhelst.
Är sjukt tidigt att säga men tror Brynäs får det tufft nästa år. Inte kval men som bäst play-in.
Visst är Sweatt en av de absolut snabbaste spelarna i serien och visst är han fantastisk men jag behåller ändå Scott och Rödin mycket hellre.

Vi får väl se om ett år. Baserat på slutet av säsongen tror jag att vi kan vara med och tampas betydligt högre upp.

Får ni både Thoresen och Sallinen tror jag nog ni kommer vara högre upp också!
Citera
2015-04-04, 13:48
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Vad får dig att tro det?
Varken lag...
Organisation...
Eller ekonomi...
-Är på plats hos Lyxfällan IF.

Fler lag i SHL innebär ju att den högsta ligan blir utspädd och skillnaden mellan SHL och HA minskar. Chansen att vi får se ett nytt lag i SHL 16/17 är rätt stora.
Citera
2015-04-04, 14:08
Medlem
Blurgarens avatar
Citat:
Får ni både Thoresen och Sallinen tror jag nog ni kommer vara högre upp också!

Läste på NorthPowers forum att Thoresen skrivit på för Brynäs, hur sant det är vet jag inte.
Citera
2015-04-04, 14:10
Medlem
Stegens avatar
Citat:

Rödin - Scott - Ollas
Brodecki - Enterfeldt - Lindblom
Mannberg - Westerholm - Westerholm
Lööke - Blomqvist - Olden
Man kan inte förneka att i årets Brynäs var det en femma som överpresterade medans övriga tre underpresterade gruvligt mycket (bla på grund av skador). Löke ett år äldre, en revanschsugen Olden, två taggade tvillingar (som redan i slutet på den här säsongen tog stora steg framåt) och förhoppningsvis ett oskadat lag, då tror jag att vi är med och fajtas i toppen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in