2015-03-03, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kkasem
Som det har nämnts tidigare så har den tröjan ingenting med extremism att göra.
Och återigen, så är jag bekant med den familjen och nej, det är ingen extremist familj.

Kanske helt vanligt islamskt budskap. Det gör saken betydligt värre i sådanafall.
Grundlagsändringar måste skyndsamt fram då, och islam i sin helhet borde gå direkt under terrorist lag.
Citera
2015-03-03, 03:24
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av springpojkar0nr1
Du är ju lika smart som ett kex.... För anhöriga, vänner och bekanta som vet var du håller hus och helt plötsligt inte får tag i dig i lilla Nyköping efter en sprängning blir det inte svårt och lägga 1+1 ditt jävla mähä... Dom anhöriga och vänner har sörjt sen många timmar men att polisen inte fått identiteten fastställd pga dna och tand matchning inte är klar är en annan sak... Precis på den plats vår vän befarades befinna sig sker explosionen, sammanträffande kanske? Hänger du med nu kexhjärnan?
Så nu vet helt plötsligt dom anhöriga vem den döda blatten är? Nyss skrev du att dom inte än blivit meddelade det än. Suck, du är nog ändå lika stor idiot som den självsprängade blatten är.
Citera
2015-03-03, 03:31
Medlem
Circle jerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Kanske helt vanligt islamskt budskap. Det gör saken betydligt värre i sådanafall.
Grundlagsändringar måste skyndsamt fram då, och islam i sin helhet borde gå direkt under terrorist lag.

Upplys mig vad som är så hemskt? Jag ser ett budskap om att alla muslimer skall ena sig under en flagga. Så länge den flaggan INTE viftas av IS eller andra extremister & bakåtsträvare så är det väl ett rätt sunt budskap? Då kanske extremist-äcklen som hjärntvättar folk för egen vinnings skull försvinner en gång för alla.

Men är det något sorts extremistbudskap håller jag med dig. Kan tyvärr varken prata eller läsa arabiska så vet ej vad som står där.
Citera
2015-03-03, 03:32
Medlem
kkasems avatar
Citat:
Var det inte du som nyss hävdade att det vore oerhört logiskt att dom hackade lök i lägenheten och skar av sig hela ena handen och tummen på andra handen genom det?

Jag gav ett exempel. Precis som det lika gärna skulle kunna vara ett WT slödder som misslyckats med sitt amfetamin kokande. Men hjärntvättade idioter som dig har ju bara en utgångspunkt på allt som sker- det är islamistiska terrorister.

Använd din hjärna, du har inga källor, inga grunder, ingenting. Endå så utgår du från att det är en invandrare för att han har en tröja med ett motiv han tycker är coolt? Ser du inte hur korkad den baseringen är? Det är ju en sak om du har någon som helst grund att stå på, men det har du ju inte. Du vet ju inte ens om snubben har någon koppling till lägenheten.
Senast redigerad av kkasem 2015-03-03 kl. 03:34.
Citera
2015-03-03, 03:34
Medlem
kkasems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Circle jerk
Upplys mig vad som är så hemskt? Jag ser ett budskap om att alla muslimer skall ena sig under en flagga. Så länge den flaggan INTE viftas av IS eller andra extremister & bakåtsträvare så är det väl ett rätt sunt budskap? Då kanske extremist-äcklen som hjärntvättar folk för egen vinnings skull försvinner en gång för alla.

Men är det något sorts extremistbudskap håller jag med dig. Kan tyvärr varken prata eller läsa arabiska så vet ej vad som står där.

Det är precis det budskapet på tröjan är. Alltså inget extremistiskt, snarare tvärtom.
Citera
2015-03-03, 03:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Circle jerk

Det jag förstår av det som står:

Islam skall ta över världen en dag, världen skall lyda under en flagga.

Känns som Hitlers tankar.

Kkasem säger ju att det inte alls är ett extremistiskt budskap.

Jaha om det är "standard" islam vill jag då förbjuda skiten.
Citera
2015-03-03, 03:43
Medlem
kkasems avatar
Citat:
Det jag förstår av det som står:

Islam skall ta över världen en dag, världen skall lyda under en flagga.

Känns som Hitlers tankar.

Kkasem säger ju att det inte alls är ett extremistiskt budskap.

Jaha om det är "standard" islam vill jag då förbjuda skiten.

Hur gammal är du? Du kanske ska mogna till lite innan du hänger här.

Jag skrev nyss min uppfattning av tröjans motiv, som jag har fått den förklarad för mig.
Det motivet är alltså att alla muslimer ska enas under samma tro, "flagga". Vart får du din tolkning av motivet ifrån? Och vem har sagt att det är "standard" islam? Måste allt vara "standard" eller extremistiskt? Man kan ju trots allt ha egna åsikter som inte är extrema men som inte heller är något som står skrivet i koranen, eller hur?
Citera
2015-03-03, 03:45
Medlem
Citat:
Jag gav ett exempel. Precis som det lika gärna skulle kunna vara ett WT slödder som misslyckats med sitt amfetamin kokande. Men hjärntvättade idioter som dig har ju bara en utgångspunkt på allt som sker- det är islamistiska terrorister.

Använd din hjärna, du har inga källor, inga grunder, ingenting. Endå så utgår du från att det är en invandrare för att han har en tröja med ett motiv han tycker är coolt? Ser du inte hur korkad den baseringen är? Det är ju en sak om du har någon som helst grund att stå på, men det har du ju inte. Du vet ju inte ens om snubben har någon koppling till lägenheten.

Vi vet ju att SÄPO raskt blev inkopplade till händelsen. Gör det mindre troligt att det handlar om amfetamin tillverkning då det inte är deras bord.
Men den tankekapaciteten att komma på det besitter ju inte du.

Finns många små ledtrådar som gör att man kan dra logiska slutsatser. Men det är ju inte din starka sida. Dina tankegångar är ju att man skär av sig fingrarna på ena handen och samtidigt att man får av tummen på andra handen medans man hackar lök. SÄPO blir tydligen raskt inkopplade när det rör sig om amfetamintillverkning också.

Särskilt begåvad kan jag inte tycka du är.
Citera
2015-03-03, 03:48
Medlem
Draugadrottens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antitesify
Finns några bilder på blåljus.se (där tidigare omtalad bild 8 är hämtad ifrån)

http://xn--blljus-jua.se/display.asp...0302_brandkarr
Jag såg inte bilderna i länken du postade men postar några bildlänkar.
http://www.sn.se/image_processor/1.3...1730450361.jpg
http://www.sn.se/image_processor/1.3...1514453513.jpg
http://www.sn.se/image_processor/1.3...3625201112.jpg
http://www.sn.se/image_processor/1.3...1465178232.jpg
http://www.sn.se/image_processor/1.3...1781854664.jpg
http://www.sn.se/image_processor/1.3...2787719517.jpg
http://www.sn.se/image_processor/1.3...3706284605.jpg
Citera
2015-03-03, 03:48
Medlem
kkasems avatar
Citat:
Vi vet ju att SÄPO raskt blev inkopplade till händelsen. Gör det mindre troligt att det handlar om amfetamin tillverkning då det inte är deras bord.
Men den tankekapaciteten att komma på det besitter ju inte du.

Finns många små ledtrådar som gör att man kan dra logiska slutsatser. Men det är ju inte din starka sida. Dina tankegångar är ju att man skär av sig fingrarna på ena handen och samtidigt att man får av tummen på andra handen medans man hackar lök. SÄPO blir tydligen raskt inkopplade när det rör sig om amfetamintillverkning också.

Särskilt begåvad kan jag inte tycka du är.

Jaha, du har lässvårigheter också? Dom hade inga som helst ledtrådar om explosions orsak när säpo kopplades in. Hur drog du den "logiska" slutsatsen? Att säpo kopplats in kan lika gärna röra sig om en försiktighetsåtgärd eller små misstankar. Och återigen så var hackalöken ett exempel, men det är ju det enda kortet du kan dra?
Citera
2015-03-03, 03:57
Medlem
Citat:
Jaha, du har lässvårigheter också? Dom hade inga som helst ledtrådar om explosions orsak när säpo kopplades in. Hur drog du den "logiska" slutsatsen? Att säpo kopplats in kan lika gärna röra sig om en försiktighetsåtgärd eller små misstankar. Och återigen så var hackalöken ett exempel, men det är ju det enda kortet du kan dra?
SÄPO blir inte inblandade om inte misstanke finns. Så någon ledtråd har ju polisen sett som gjort att dom tror händelsen har att göra med SÄPO`s arbetsuppgifter. Tydligen för svårt för dig att förstå.

Varför tog du ett hacka löken exempel då uppgifterna redan fanns om att ena handen var helt körd och åtminstone tummen var borta på andra?
Citera
2015-03-03, 04:02
Medlem
springpojkar0nr1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Korkad bananimport? Kommer från blatten som tror sig veta vem den idioten till blatte som sprängde sig själv i luften är.

Eftersom att du inte svarade på mitt förra inlägg, så utgår jag från att t.o.m. du själv upptäckt hur jävla korkad du är.

Vad fan har du tillfört tråden? Jag får ju inte mycket till svar av dig heller kexet.....

Att SÄPO är inkopplade beror nog på allt som sker i mellanöstern och nu smittat av sig till Europa och även lilla Danmark, behövs väl inte många hjärnceller för att räkna ut det..
Detta ärende kommer SÄPO släppa tillbaka till Nyköpingspolisen väldigt snart...
Men jag förstår deras intresse i och med hotbilden som finns mot oss från alla möjliga håll pga av våran välkomnande politik... kriminalitet kan vi alltid slå ner men blir det nåt krig mellan religioner är det kört för vårt vackra Sverige... Blev mycket ot nu.. Moderat får radera inlägget om dom vill..
Blev en riktigt sen natt, sjukskriver nog mig så jag kan sova och försöka få reda på vad som skett...
Riktigt tragiskt hur som helst, idioter som vräker ur sig massa skit om avlidna glömmer att det kan ske nån som står dom nära något tragiskt....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in