Citat:
Ursprungligen postat av
springpojkar0nr1
Den gripne är så långt borta från att vara muslim eller troende till någon religion överhuvudtaget...
Lägg ner era grundlösa och patetiska konspirationer om dittan och dattan... Fadern ärinte den religiöse precis och vad jag hört har han aldrig varit det heller.. Han föddes som CA, ej svårt och ta reda på för er som gömmer bakom skärmen dag och natt... Dom är för fan inte Palestinier har jag sagt snart 10 gånger... Den gripne nämns aldrig vid sitt mellannamn Mar*an och mig veterligen är han inte så förtjust i namnet...
Läs hela tråden så förstår du nuvarande diskussion. Familjen (dock inte mamman) har gillat sidor kopplade till islam så för mig är de i alla fall muslimer. Det kanske är du som inte har koll? Sen om du sitter på information att pappan är från något annat land än Palestina får du gärna länka till denna eller skriva källa

Sen är det ointressant vad hans namn var när han föddes, det är väl vem han är NU som är intressant! Och som sagt jag vet 2 muslimer som heter Christopher. Att han föddes som CA eller heter CA säger alltså inget om hans religion. Det som talar för att han är muslim är att hans pappa är muslim och enligt huvudregeln så blir man muslim om pappan är muslim enligt islam. Han kan ju vara muslim men inte praktiserande. De flesta unga muslimer i Sverige praktiserar väl inte islam dagligen? Det är väl i svåra tider eller när det krisar som de flesta vänder sig till Gud. Har flera muslimska vänner och de ber inte ens regelbundet och lever som vilka vanliga svenssons som helst men de skärper till sig när de kommer äldre släktingar på besök mm och de tror på mohammed även om det är något de inte pratar med icke-muslimer om då de är trötta på diskussionen där mohammed svartmålas. Varför skulle han ens vilja bli kallad Maroan? Han vill väl ha en svenskt namn så han smälter in. Jag tycker inte det är något konstigt att han vill smälta och bli accepterad som svensk. Han kanske anser att det är finare att vara svensk än att komma från hans pappas land. Så han försöker dölja sitt arabiska namn. Det har inget med religion att göra.