2015-03-06, 14:47
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Har tingsrätten begärt förstärkt bevakning i form av polis under häktningsförhandlingen ...

http://www.sn.se/image_processor/1.3...g?maxWidth=468

Varför i så fall?

Om man nu utgår från att detta är vanliga kriminella och det inte handlar om terrordåd etc .. Vad är det man befarar skall kunna hända?
Såvitt jag förstått är de ju inte kopplade till några tunga kriminella organisationer..

Det är ju mer regel än undantag nuförtiden i vårt nya mångkulturella paradis.
Citera
2015-03-06, 14:56
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kkasem
Enligt olika uppgifter jag fått i PM så verkar det vara en definitionsfråga. Vissa uppger att de rörde sig med grovt kriminella personer medans andra uppger att det inte alls stämmer, de umgicks bara med vanliga små kriminella och gjorde endast småjobb för att få lite extra pengar.
Ja, fast det krävs ju en hotbild eller något utöver det vanliga för att en förhandling skall bevakas av polis är min erfarenhet.

Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Det är ju mer regel än undantag nuförtiden i vårt nya mångkulturella paradis.
Nej, det är ju inte det - och därför kan man fundera över vad som gör hotbilden förhöjd, eller vilka omständigheter som föranlett åtgärden i det här fallet..

Edit:
Å andra sidan behöver det ju inte röra sig om någon bevakning i den meningen alls - utan polismannens närvaro kanske förklaras av att det är första förhandlingen och kriminalvården inte tagit över ansvaret än ...

Kom just på att i de fall jag närvarat vid häktningsförhandlingar så har det handlat om omhäktning och inte första häktningen ...

Så jag får nog ta på mig dumstruten här ...
Senast redigerad av micro113 2015-03-06 kl. 15:01.
Citera
2015-03-06, 15:03
Medlem
Redas avatar
Ursäkta om jag snöat in på bilderna.

Men det ser ju ut som en raket flugit genom väggen, flyttat på elementet/radiatorn och sedan knäckt träregeln.

Hittade man inget tungt föremål lite längre bort än isoleringen och plasten just nedanför balkongen?
Senast redigerad av Reda 2015-03-06 kl. 15:06.
Citera
2015-03-06, 15:12
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kkasem
Enligt olika uppgifter jag fått i PM så verkar det vara en definitionsfråga. Vissa uppger att de rörde sig med grovt kriminella personer medans andra uppger att det inte alls stämmer, de umgicks bara med vanliga små kriminella och gjorde endast småjobb för att få lite extra pengar.
Jag är av den uppfattningen att de två döda hade gjort bomben för C A-Bs räkning och att han kom till dem för att hämta den i måndags.
Vilket syfte C A-B hade med bomben kan som jag ser det var två. 1. Den ska användas vid normal kriminell aktivitet t.ex. bank, utpressning eller mot konkurrenter. 2. Terror mot religiösa eller politiska mål.

Detta är alltså bara en spekulation inget annat.
Citera
2015-03-06, 15:35
Medlem
khattuggares avatar
Det är alltså en man som är häktad för inblandning i detta, om jag förstått det rätt? Och en av de döda heter Abdullah och är somalier?

Vad fan handlar detta om helt sjukt ju, bisarrt
Citera
2015-03-06, 15:35
Medlem
micro113s avatar
Nu är han häktad -men tingsrätten godkände inte "sannolika skäl" utan han häktas som "skäligen misstänkt" ...

Citat:
Mannen häktades på fredagseftermiddagen, skäligen misstänkt för inblandning i explosionen i Brandkärr. Åklagaren hade begärt honom häktad på sannolika skäl misstänkt för brottet. Alltså bedömer tingsrätten att bevisningen är sämre än vad åklagaren anser.
http://www.sn.se/nyheter/nykoping/1.3017740
Citera
2015-03-06, 15:51
Medlem
meas19s avatar
Ngn som sörjer!

https://www.facebook.com/*lexandra.st*l?pnref=story

*=a
Citera
2015-03-06, 16:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nu är han häktad -men tingsrätten godkände inte "sannolika skäl" utan han häktas som "skäligen misstänkt" ...http://www.sn.se/nyheter/nykoping/1.3017740

trevligt, dessa värdelösa jävla åklagare. Får ju hoppas inget hemskt händer och att dom har span på honom om häktning ej ses rimligt.
Citera
2015-03-06, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meas19
Ngn som sörjer!

https://www.facebook.com/*lexandra.st*l?pnref=story

*=a
Fet chans att det där är rätt Alexandra Ståål. Finns ett par på facebook och den du är ute efter ser antagligen inte ut som en modell, pratar franska och bor i västkusten.
Citera
2015-03-06, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afresh
Fet chans att det där är rätt Alexandra Ståål. Finns ett par på facebook och den du är ute efter ser antagligen inte ut som en modell, pratar franska och bor i västkusten.

Gick på gymnasiet i Nyköping, det är hon. Hon har lagt ut en uppdatering om händelsen
Citera
2015-03-06, 17:14
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det är flickvännen - jo.
Citera
2015-03-06, 17:31
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:

Bytte du * mot a?

Citat:
Älskling Jony Jubrail må du vila i den vackraste frid och må änglarna ta hand om dig, snart kommer jag också ta hand om dig när tiden är inne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in