2015-03-04, 22:23
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanligajag
"Korkad nog." Dina ord. Eftersom du inte har insikt i vad innebär att vara medlem i en totalauktoritär organisation så avslutar vi alla diskussioner här om det. Den här tråden handlar inte om det.
Så du försvarar med andra ord de som gått med i Daesh eftersom de kände att de inte hade något val och sedan halshugger "infidels"?
Är DU med i en totalauktoritär organisation som tvingar dig att hota/skada/mörda andra människor?
Jag skrev "var korkad nog att gå med" och nej, jag har aldrig känt behovet att gå med i en sån grupp. Visst finns det de som blir tvingade att gå med i såna grupper, vi har nazisterna under andra världskriget och jag tvivlar på att alla i Daesh vill vara där dom är idag.
Men vad vet jag, du har uppenbarligen erfarenhet av hur det är att vara med i en "totalauktoritär" organisation så du vet nog bättre än mg hur det känns att tvinga en stackars affärsinnehavare på pengar än vad jag gör.
Citera
2015-03-04, 22:23
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
JJ var dock av sin fb att döma inte en nyanländ asylinvandrare.
Vad har nyanländ med det hela att göra .. har de fått asyl på lögner så kan den ryka ...

JJ slår en inte som särskilt kristen heller för övrigt ... utan mer som en som kan vilka lojaliteter som helst ..
Citera
2015-03-04, 22:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kkasem
Vill du ha en sammanfattning av science-fiction teorierna eller en sammanfattning av det vi faktiskt vet och sannolika teorier baserat på uttalanden från personer som känner dessa samt sunt förnuft?
Vilka är dessa personer?
Samma som inte gett en bit för att visa stöd för sina påstående utan bara hängt med på vägen med vaga uttalanden ..

Eller menar du dem som rapade om att det skulle vara en svensk kristen bland de döda?
Citera
2015-03-04, 22:30
Medlem
kkasems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vilka är dessa personer?
Samma som inte gett en bit för att visa stöd för sina påstående utan bara hängt med på vägen med vaga uttalanden ..

Eller menar du dem som rapade om att det skulle vara en svensk kristen bland de döda?

Exempelvis de som från början sa att det var tre personer inblandade och inte bara två, att det var en syrian och en somalier, att de hade lite grövre kriminella kopplingar och inte var terrorister, att det var en bomb och inte något annat. Allt detta är ju närmast bekräftat.
Citera
2015-03-04, 22:31
Medlem
Mycket teorier och lite fakta. Efter 50 sidors läsning ger jag upp. Kan man få en sammanfattning?!
Vilka är offren? Vem är MGM? Finns länkar med bilder på personerna i tråden?
Citera
2015-03-04, 22:31
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Vill du ha en sammanfattning av science-fiction teorierna eller en sammanfattning av det vi faktiskt vet och sannolika teorier baserat på uttalanden från personer som känner dessa samt sunt förnuft?
Hahaha, vi vet vilka de är och vi vet att de är återförbrytare. En är från Irak med kristen bakgrund, den andra är från somalien med muslimsk bakgrund. Om de var utövare av sina religioner vet vi inget om men ingen av dem verkade bry sig om sina perspektiva religioner då de båda var kriminella.
Har jag missat något om vi ska utgå ifrån de fakta vi har?
Citera
2015-03-04, 22:32
Medlem
kkasems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eireann
Hahaha, vi vet vilka de är och vi vet att de är återförbrytare. En är från Irak med kristen bakgrund, den andra är från somalien med muslimsk bakgrund. Om de var utövare av sina religioner vet vi inget om men ingen av dem verkade bry sig om sina perspektiva religioner då de båda var kriminella.
Har jag missat något om vi ska utgå ifrån de fakta vi har?

Ja, läser du två inlägg upp så ser du vad jag syftar på.
Citera
2015-03-04, 22:35
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Ja, läser du två inlägg upp så ser du vad jag syftar på.
Jag vet, du började så småningom förstå mig
Citera
2015-03-04, 22:40
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Exempelvis de som från början sa att det var tre personer inblandade och inte bara två, att det var en syrian och en somalier, att de hade lite grövre kriminella kopplingar och inte var terrorister, att det var en bomb och inte något annat. Allt detta är ju närmast bekräftat.
Kristen irakier var det som sades .. inte syrian.

Att det var en bomb är något som stått i tidningen .. innan dess pratade en av de där jättekompisarna som hade talat med icke informerade anhöriga om "handgranat" osv..

Kriminella kopplingar kommer från media ..

Huruvida det handlar om terrorbrott eller inte vet ingen än.
Citera
2015-03-04, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hasselhoff
Tråden är såpass lång att en sammanfattning i trådstart hade varit på sin plats?
  • Explosionen har skett i på Brandkärrsvägen 68 A lgh 1302, kl15.44 under tisdagen. Planlösning

• Två män har avlidit av explosionen. De är kända av polisen och ska ha kopplingar till gängkriminalitet. Den ene ska ha Somaliskt ursprung (muslim) och den andre Irakiskt (kristen).
    Den senare har namngivits som

Citat:
    J*ny J*brail
    FB: https://www.facebook.com/jo*y.jubr*il

• Två personer finns skrivna på adressen, en man (46 år) och kvinna (26år), dessa hör dock inte till de omkomma. De påstår sig inte känna de omkomna utan lägenheten skall ha hyrts ut i tredje hand:

• En person greps under onsdag med koppling till explosionen. Brottsrubriceringen är "medhjälp till förberedelse till allmänfarlig ödeläggelse". Han är tidigare känd av polisen och dömd för b.l.a dråpförsök, stöld och olika vapenbrott. Person har namngivits som:
    Citat:
    Christ*pher Al-B*yya (30 år)
Senast redigerad av mandelkaka 2015-03-04 kl. 22:51.
Citera
2015-03-04, 22:43
Medlem
kkasems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Kristen irakier var det som sades .. inte syrian.

Att det var en bomb är något som stått i tidningen .. innan dess pratade en av de där jättekompisarna som hade talat med icke informerade anhöriga om "handgranat" osv..

Kriminella kopplingar kommer från media ..

Huruvida det handlar om terrorbrott eller inte vet ingen än.

Bara det att uppgifterna kom ut på FB innan de kom ut i media

Självklart så kan det vara terrorbrott, men osannolikt ett islamistiskt sådant iaf, och det var det som dementerades av de som säger sig ha kopplingar till de döda.

Kristen irakier, syrian, definitionsfråga. Fortfarande en kristen från irak.
Citera
2015-03-04, 22:54
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Bara det att uppgifterna kom ut på FB innan de kom ut i media
Nej, det gjorde de inte.

Citat:
Självklart så kan det vara terrorbrott, men osannolikt ett islamistiskt sådant iaf, och det var det som dementerades av de som säger sig ha kopplingar till de döda.
De som säger sig ha kopplingar till de döda har ju mest gissat fram från starten av tråden.. ingen har gett någon information som faktiskt gått att verifiera - däremot hängt på när andra lagt ut info.

Citat:
Kristen irakier, syrian, definitionsfråga. Fortfarande en kristen från irak.
Nej, det är inte en definitions fråga - kristen irakier är inte synonymt med assyrier/syrian..

http://sv.wikipedia.org/wiki/Irak
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in