Citat:
Ursprungligen postat av
Tubleros
Hela det här programmet är ju ett bokexempel på flockdjursbeteende..
Studerar man en grupp människor så märker man ganska snart att det finns en ledare och att resten är "följare". Ledaren (Sara) bestämmer vilka "regler" som gäller i gruppen, även om detta inte märks lika tydligt. Skulle man fråga en av följarna vad de hade för regler i gruppen skulle hen förmodligen säga att de inte hade några regler, hen är inte medveten om det men hen följer de undermedvetet.
Om det anländer en ny till gruppen så accepteras denne om den följer reglerna och inte hotar ledarnas roll i flocken. Men det kan även hända att denne stöts ut för att stärka sammanhållningen i gruppen.
Kommer det en som hotar ledarnas roll (Bella) kommer ledarna (medvetet eller omedvetet) försöka stöta ut denne ur flocken då ledarna vill behålla sin position.
Simon vill ju säga vad han tycker men återigen sätter flockdjursbeteendet stopp, han vill ju inte riskera att få flocken mot sig såklart, så istället får 19årige Jacob kliva fram och visa att han är det enda med stake därinne.
PINSAMT!
Skulle vara intressant och ha ett program när man går igenom alla kommentarer de gjort enskilt som vi på andra sidan tv fick se under programmets gång.
Saras hån över de andra deltagarna och hennes grandiosa självbild över de andra, kommentarer vill jag frysa ut nån så blir de utfrysta. Ett riktigt fall av psykopati. Tyvärr är människan för korkad för att förstå att allt sänds i tv.
All heder till Simon som i slutet försöker ge den värsta kängan till Sara genom att säga, jag lägger mig inte i det som inte har med mig att göra och jag hade åkt hem själv för jag kan se till andra. Något fjanten Sara aldrig någonsin skulle göra för hon förstår inte och kan inte känna empati för andra människor. Psykopat eller narssicist är diagnosen.
Ångrar att jag såg på skiten men alla borde se detta som ett skolexempel på att det är otroligt viktigt att fostra sina barn till empatiska människor och att kunskap är det viktigaste vi någonsin kan berika oss själva med.
Gud välsigna Flashback för denna tråd.