• 1
  • 2
2015-03-01, 14:17
Medlem
Majgulls avatar
Jaha, nu har det skett ett nytt knivdåd - ungefär där en gängledare blev knivhuggen efter skottlossning för nästan ett år sen. Det är väldigt knapphändig information, hittade inte ens någon info på polisens sida om aktuella händelser. Är det månne gängrelaterat även denna gång? Fast det känns inte riktigt så, då brottsoffret
självmant ringde polisen.

http://www.corren.se/nyheter/linkopi...a-7809525.aspx
Senast redigerad av Majgull 2015-03-01 kl. 14:33. Anledning: La till dagens datum i rubriken
Citera
2015-03-01, 14:18
Medlem
TheHmms avatar
Ryd är ju så nice, inte alls ghetto.

Vem är ansvarig för skäggetorp och ryd? Vem lät det bli linköpings pissoar respektive utedass?
Citera
2015-03-01, 15:03
Medlem
FASSWs avatar
Antar att det inte finns så mycket info atm för att det är fortfarande väldigt nytt? Och att dom inte vill att känslig info ska komma ut till allmänheten
Citera
2015-03-01, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheHmm
Ryd är ju så nice, inte alls ghetto.

Vem är ansvarig för skäggetorp och ryd? Vem lät det bli linköpings pissoar respektive utedass?
Va, du skojar väl, Ryd nice?

Ryd och Skäggetorp har alltid varit beryktade i Linköping, dock Skäggetorp har alltid klart "värst"... Ryd bestod i alla fall förr (80/90-talet) mest av (nyinflyttade,) missbrukare och studenter. Nu har väl diverse invandrargäng tillkommit i bilden antar jag.
Citera
2015-03-01, 15:21
Medlem
Majgulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FASSW
Antar att det inte finns så mycket info atm för att det är fortfarande väldigt nytt? Och att dom inte vill att känslig info ska komma ut till allmänheten

Ja absolut, mer info kommer väl vartefter. Nu har iallafall Corren uppdaterat artikeln, och skrivit ner åldern på den knivhuggne mannen. I 35-årsåldern står det (innan uppdateringen stod det att åldern var okänd). Denna gång tror jag nog inte på gängkonflikt. Det känns mer som nån fått stora snurren/delirium/snedtändning och huggit ner nån random förbipasserande. Läbbigt att det springer omkring en galning lös nu som kan attackera folk isf...

Hoppas det finns någon som bevittnade något och kan hjälpa polisen att ringa in honom.
Citera
2015-03-01, 15:23
Medlem
Varje gång man hör om oprovocerade överfall i Linköping så väcks ju hoppet om att lösa dubbelmordet från 2004. Som vanligt är det väl istället någon lättkränkt individ som fått sin profet kränkt eller att någon tittat på hen på fel sätt..
Citera
2015-03-01, 15:25
Medlem
Majgulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HydeII
Va, du skojar väl, Ryd nice?

Ryd och Skäggetorp har alltid varit beryktade i Linköping, dock Skäggetorp har alltid klart "värst"... Ryd bestod i alla fall förr (80/90-talet) mest av (nyinflyttade,) missbrukare och studenter. Nu har väl diverse invandrargäng tillkommit i bilden antar jag.

Nu är ju inte jag moderator, men just denna diskussion om hur Ryd vs Skäggetorp är, har väl stötts och blötts tillräckligt i föregående trådar som finns om brottsligheten här..

Vi vet alla hur det ser ut i denna stadsdel. Back to topic
Citera
2015-03-01, 15:27
Medlem
Majgulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bubbelvatten
Varje gång man hör om oprovocerade överfall i Linköping så väcks ju hoppet om att lösa dubbelmordet från 2004. Som vanligt är det väl istället någon lättkränkt individ som fått sin profet kränkt eller att någon tittat på hen på fel sätt..

Nej det är väl med dubbelmordet som med Palmemordet - det har gått för lång tid. Det kommer förbli olöst.

Springer det omkring en galning med kniv här kan ju vad som helst hända, så det vore ju tacksamt om han fångades in omedelbums!
Citera
2015-03-01, 15:40
Medlem
Där de har spärrat av enligt bilderna.
Är en bankomat där som väl borde ha en kamera i sig.
Sitter väl även en övervakningskamera på väggen vid bankomaten också?
Citera
2015-03-01, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majgull
Nej det är väl med dubbelmordet som med Palmemordet - det har gått för lång tid. Det kommer förbli olöst.

Springer det omkring en galning med kniv här kan ju vad som helst hända, så det vore ju tacksamt om han fångades in omedelbums!

Tycker liknelsen med Palme-mordet haltar. Orkar inte gå in i diskussion om det men för mig är Palme-mordet polisiärt uppklarat (crille P som GM) medan dubbelmordet aldrig haft ngn huvudmisstänkt. I dubbelmordet finns utomordentlig teknisk bevisning i form av DNA, vilket inte finns i Palme-mordet osv. Andra fall med DNA-bevis har lösts efter lång tid. Pernilla-mordet i Falun (Anders Eklund), mordet på Helene Nilsson (Ulf Olsson) är mer jämförbara än Palme-mordet tycker jag.
Citera
2015-03-01, 16:15
Medlem
Ratads avatar
Hur har stämningen varit i Ryd senaste året? Numera har jag inte jättekoll men mängden lättkränkta har väl ökat och studenterna blir färre? Saknas fritidsgårdar?

Förövrigt anser jag att Skäggetorp bör förstöras.
Citera
2015-03-01, 16:28
Medlem
Majgulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glomik
Där de har spärrat av enligt bilderna.
Är en bankomat där som väl borde ha en kamera i sig.
Sitter väl även en övervakningskamera på väggen vid bankomaten också?

Du tänker på bankomaten som satt bredvid ingången till pizzerian? Den är borta sen ett bra tag. Uttagsautomaten i hörnet bredvid ingången till centrumet är nog för långt bort för att kunna uppfatta något, och för övrigt antar jag att den kameran bara aktiveras då någon står där, dvs ska ta ut pengar (rörelseaktivering eller nåt kanske)

Avspärrningen är borta nu (förresten regnar det ute). Verkar lugnt i centrumet, inte ens "det vanliga" gänget är där...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in