Citat:
Ursprungligen postat av
bubbelvatten
Tycker liknelsen med Palme-mordet haltar. Orkar inte gå in i diskussion om det men för mig är Palme-mordet polisiärt uppklarat (crille P som GM) medan dubbelmordet aldrig haft ngn huvudmisstänkt. I dubbelmordet finns utomordentlig teknisk bevisning i form av DNA, vilket inte finns i Palme-mordet osv. Andra fall med DNA-bevis har lösts efter lång tid. Pernilla-mordet i Falun (Anders Eklund), mordet på Helene Nilsson (Ulf Olsson) är mer jämförbara än Palme-mordet tycker jag.
Lite för off-topic kanske men polisiärt uppklarat är det inte - Palmemordet alltså. Annars hade väl inte Palmegruppen funnits kvar...men strunt i det. Det var kanske inte nån jättebra jämförelse, men oavsett vilket så är antingen mördaren död nu eller borta på annat sätt, det lär aldrig kunna föra i bevis vad som hände eller inte hände, enligt min mening. Vid dubbelmordet har man iof knappt haft en misstänkt en gång vad jag kan minnas, de spår de haft har inte lett nånstans alls..
Vi får dock hoppas att denna gm, som även han känns som en riktig galning ungefär som vid dubbelmordet (även om jämförelsen inte den heller är rättvis)..
Corren har gjort ett par uppdateringar och så här står det bla nu (för all er som inte kan klicka er in och läsa då man numera måste ha inloggning):
Polisen är vidare förtegen om händelsen, men uppger att man har inlett ett flertal förhör. Händelsen rubriceras som försök till mord, alternativt försök till dråp.
Polisen är angelägen om att komma i kontakt med personer som har gjort iakttagelser vid och omkring Ryds centrum kring lunchtid under söndagen. Polisens tipstelefonnummer: 114 14.
Även polisens sida har en liten blänkare om knivmordet som rubriceras som dråpförsök alternativt mordförsök men uppgifterna är mycket knapphändiga. De vet väl inte något av värde än så länge så vi får se vad som kan komma fram helt enkelt..