Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-28, 16:46
  #1
Medlem
Hej!

En kompis till mig köpte 5g 5F-AKB48 häromdagen och bad mig om hjälp att blanda mixen. Så vi köpte ca 100g tobak och en 150 ml aceton. Jag märkte att acetonet endast räcker för en okänd mängd portion av 100 grammet, uppskattningsvist 40-50g. Vi blandade ordentligt och det har torkat nu. Men vi fick idén om att köpa mer aceton och sedan lägga in resten av tobaken i det färdigblandade och sedan hälla i acetonet.

Då borde väl cannabinoiden som bundit sig i det färdigblandade tobaken släppas och blandas med acetonet, som i sin tur blandas om hela tobaksmängden och den torkar återigen? Hoppas det blev tydligt. Tack för alla råd och hjälp i förhand!
Citera
2015-02-28, 17:34
  #2
Medlem
JamesAvengers avatar
150 ml aceton ska absolut räcka till 100g

Men för att svara på din fråga då du verkar osäker på om ni fått det jämnt fördelat, givetvis går det bra att lösa med aceton igen och blanda samt torka utan att det ska bli något sämre.

Jag vet inte hur många gånger man räknat fel på xx gr pulver i xxx gram knaster och fått lösa med aceton igen samt lägga i mer knaster, samma princip.

//James
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback