2017-07-29, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBastard
Tror enda räddningen för denna serien är om man gör en riktig homage till den första filmen, med lite CGI och mycket praktiska effekter till nertonad synthmusik, samt att den absolut inte får vara pg13.

Ser hellre att de gör en fortsättning på tvåan än en reboot, enda sen jag vart liten har jag viljat se mer av kriget mot robotorna, med samma setting som det är i de scenerna från första filmen. Mörkt, dystopiskt och med robotor som skjuter människor i bitar. Försöken de gjort har ju blivit mer av Michael Bays Transformers än Terminator.

Genesys var en homeage. Halva filmen var gamla klipp från ettan. Den sög.
Lika bra att enbart se 1:an och 2:an som canon och gå vidare.

James Cameron kommer aldrig röra terminator igen. Han har avatar att bry sig om och han ville inte ha något att göra med trean, varför skulle det förändras nu.
Citera
2017-07-29, 22:05
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daaim

James Cameron kommer aldrig röra terminator igen. Han har avatar att bry sig om och han ville inte ha något att göra med trean, varför skulle det förändras nu.

Antar att du missade citatet från James Cameron som länkades tidigare i tråden.

“So I am in discussions with David Ellison, who is the current rights holder globally for the Terminator franchise and the rights in the US market revert to me under US copyright law in a year and a half so he and I are talking about what we can do. Right now we are leaning toward doing a three-film arc and reinventing it.”
Citera
2017-07-30, 11:39
Medlem
Black.Lipss avatar
Cameron riskerar att bli en ny Ridley Scott. Han borde låta sina verk få vila. Samtidigt, likt Scott, känner han nog en frustration över vad folk gjort med hans mest erkända skapelse. Han förändrade dock Alien till det sämre, inte att Aliens är en övervägande dålig film, men hur det framställde filmerna i offentlighetens ögon, likt hur han valde att förändra Terminator drastiskt mellan del ett och två. Tvåan är inte dålig, men det är startskottet för en regissör som inte riktigt kan leverera längre, och döljer det i långa filmer av ingenting förklätt som något.
Citera
2017-09-20, 12:27
Medlem
emma80s avatar
Linda Hamilton är klar för en Terminatorcomeback.

Nu gör hon Arnold och Cameron sällskap i den sjätte filmen, vilket på sätt och vis blir den tredje. Den är att betrakta som en trilogi ihop med de två första.

Linda Hamilton is set to rejoin the Terminator franchise, director James Cameron has confirmed.

The new movie is being treated as a sequel to the Cameron-directed Terminator 2: Judgement Day.

Hamilton played Sarah Connor in the first two Terminator films (in 1984 and 1991 respectively), starring alongside original Terminator actor Arnold Schwarzenegger.

http://www.nme.com/news/film/linda-h...ameron-2142891
Senast redigerad av emma80 2017-09-20 kl. 12:30.
Citera
2017-09-21, 13:32
Medlem
Geomeisters avatar
Drömmen är inte död!
Citera
2017-09-21, 14:22
Medlem
Jonipoons avatar
Underbara nyheter! Linda Hamilton ÄR Sarah Connor, så är det bara.

Inte ett ord om John Connor dock. Tänker Cameron döda honom off-screen? Jag kan se det hända för att kunna skapa en ny timeline som ignorerar händelserna i T3, Salvation och Genisys. Om det är nödvändigt, så tack gode gud, för de filmerna var ruskigt dåliga (T3 var väl acceptabel dock).

De är tydligen på jakt efter en ung 18-årig skådespelerska som skall axla den nya huvudkaraktären som "tar över efter legenderna Hamilton och Schwarzenegger", så att säga. Tydligen skall de göra en helt ny trilogi som är direkt knuten till T1 och T2, och den första filmen som kommer 2019 skall fungera som en slags "passing down the torch to the next generation". Mycket intressant.

Jag är mycket nyfiken på vilka nya slags terminators Cameron sitter och funderar på.
Citera
2017-10-07, 19:22
Medlem
JohanLiljegrens avatar
T2 som directors cut är min favoritfilm, när det gäller Terminator. Trean och fyran blev inte lika bra, även om de var okej på sitt sätt. Jag gick på bio och såg femman. Trots sina småroliga inslag här och var, levererade den filmen inte riktigt och blev den sämsta uppföljaren i serien. Kommer det en film till, så lär jag ge den en chans men jag har inga stora förhoppningar.

Att toppa T2 är på snudden till omöjligt. Den gjordes i rätt tidsålder, där det fanns en perfekt balans mellan traditionella specialeffekter och CGI, vilket gav det andra innehållet i filmen en minst lika viktig plats. Detta har filmindustrin tappat efter 1990-talet. Det skulle förvåna mig om dagens filmindustrin kunde gå tillbaka dit.
Citera
2018-01-04, 10:42
Medlem
mr.nymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
De är tydligen på jakt efter en ung 18-årig skådespelerska som skall axla den nya huvudkaraktären som "tar över efter legenderna Hamilton och Schwarzenegger", så att säga.

Hoppas bara att det inte blir som med de nya Star Wars-filmerna.
Där gjorde dom ju så. Hoppas att det blir gjort på ett bra sätt.
Citera
2018-08-02, 11:30
Medlem
MartinStLouiss avatar
Första bilden från den nya filmen och det ser oerhört dåligt ut. Är personen i mitten John Connor eller en helt ny karaktär? https://www.gamereactor.se/media/95/_2539503b.jpg
Citera
2018-08-02, 18:14
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
De är tydligen på jakt efter en ung 18-årig skådespelerska som skall axla den nya huvudkaraktären som "tar över efter legenderna Hamilton och Schwarzenegger", så att säga. Tydligen skall de göra en helt ny trilogi som är direkt knuten till T1 och T2, och den första filmen som kommer 2019 skall fungera som en slags "passing down the torch to the next generation". Mycket intressant.

Jag är mycket nyfiken på vilka nya slags terminators Cameron sitter och funderar på.
Summer Glau...?

Inte 18 år, men men...
Citera
2018-08-02, 18:56
Medlem
Elementarts avatar
Ska det här räknas som en ny trea med tanke på att Linda Hamiltons karaktär är tillbaka.
Citera
2018-08-02, 21:43
Medlem
Frimurares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Första bilden från den nya filmen och det ser oerhört dåligt ut. Är personen i mitten John Connor eller en helt ny karaktär? https://www.gamereactor.se/media/95/_2539503b.jpg

Omöjligt att se huruvida den där fan i mitten är en kille eller tjej. Jag hoppas i alla fall att filmen blir bra, och självklart så kommer jag att gå och se den på bio.

När ska den släppas? Pallar inte Googla, uppkopplingen är otroligt jävla seg här nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in