2018-08-03, 07:18
Medlem
mhns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frimurare
Omöjligt att se huruvida den där fan i mitten är en kille eller tjej.
Ja, hon var extremt androgyn på den där bilden. Det är Mackenzie Davis från bl a Blade Runner 2049.

Hur som helst. Terminator "sagan" avslutades i och med T2:

Citat:
August 29, 1997, came and went. Nothing much happened. Michael Jackson turned 40. There was no Judgment Day. People went to work as they always do. Laughed, complained, watched TV, made love. I wanted to run through the street yelling and grab them all and say, "Every day from this day on is a gift. Use it well." That was 30 years ago. But the dark future which never came still exists for me. And it always will, like the traces of a dream.

Men det kan ju ändå vara kul att kolla på den ändå.
Senast redigerad av mhn 2018-08-03 kl. 07:21.
Citera
2018-08-06, 21:52
Medlem
Såg precis idag Linda Hamilton och självaste Arnold de filmar i Budapest där jag är på semester. Kolla Arnolds insta !
Hon är sig lik btw
Citera
2018-08-08, 04:00
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Ska det här räknas som en ny trea med tanke på att Linda Hamiltons karaktär är tillbaka.
Ja.

https://www.youtube.com/watch?v=qZ-O7CVnqA0 (0:04-0:30)
Citera
2018-08-08, 04:03
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mhn
Hur som helst. Terminator "sagan" avslutades i och med T2:
Enligt vem? Uppenbarligen inte enligt självaste James Cameron. Han är ju med och gör den kommande filmen.

Förresten, citatet är från en bortklippt scen från "Terminator 2" och räknas antagligen inte som canon. Sedan förstår jag inte varför hon påstår att Michael Jackson fyllde 40 den dagen. Han fyllde ju 39 då.
Senast redigerad av kuddenchristo 2018-08-08 kl. 04:07.
Citera
2018-08-08, 04:18
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frimurare
När ska den släppas?
https://www.imdb.com/title/tt6450804...?ref_=tt_dt_dt
Citera
2018-08-08, 07:36
Medlem
mhns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
Enligt vem? Uppenbarligen inte enligt självaste James Cameron. Han är ju med och gör den kommande filmen.

Förresten, citatet är från en bortklippt scen från "Terminator 2" och räknas antagligen inte som canon. Sedan förstår jag inte varför hon påstår att Michael Jackson fyllde 40 den dagen. Han fyllde ju 39 då.
Enligt mig. Jag borde ha lagt till "imo". En av de viktigaste replikerna, imo, i T2 är: "The future's not set. There's no fate but what we make for ourselves." Det alternativa slutet tyckte jag var så passande. Det går att ändra framtiden, det finns inget förutbestämt öde. Men i o m uppföljarna så kan vi ta den repliken, själva andemeningen av T2 (imo), och spola ner den på toa, för det spelar tydligen ingen roll vad du gör, framtiden är bestämd.
Citera
2018-08-13, 00:35
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mhn
Enligt mig. Jag borde ha lagt till "imo". En av de viktigaste replikerna, imo, i T2 är: "The future's not set. There's no fate but what we make for ourselves." Det alternativa slutet tyckte jag var så passande. Det går att ändra framtiden, det finns inget förutbestämt öde. Men i o m uppföljarna så kan vi ta den repliken, själva andemeningen av T2 (imo), och spola ner den på toa, för det spelar tydligen ingen roll vad du gör, framtiden är bestämd.
Vi vet inte exakt vad den kommande filmen har för handling. Det kan mycket väl vara så att den (till skillnad från uppföljarna som Cameron inte hade med att göra) inte har ett "man kan ej undgå sitt öde"-tema.
Citera
2018-08-15, 14:34
Medlem
Bilden ringer enorma varningsklockar. Luktar "stunning and brave" feministskit över detta. Lägg ner det här med att maskulinisera kvinnor och få dom att posera som män, det ser INTE "coolt" ut.
Citera
2018-08-16, 04:39
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Bilden ringer enorma varningsklockar. Luktar "stunning and brave" feministskit över detta. Lägg ner det här med att maskulinisera kvinnor och få dom att posera som män, det ser INTE "coolt" ut.
Cameron var ju med och skapade den filmtrenden redan på 80- och 90-talet när han gjorde den andra Alien-filmen och den andra Terminator-filmen.
Citera
2018-08-16, 07:58
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impasto

I dagens samhälle måste man inte ta hänsyn till gammaldags könsroller. Vill kvinnor vara "maskulina" så får dem det.
Citera
2018-08-16, 11:06
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
Cameron var ju med och skapade den filmtrenden redan på 80- och 90-talet när han gjorde den andra Alien-filmen och den andra Terminator-filmen.

Precis, det är konstigt att klaga på maskulina kvinnor och samtidigt hylla T2 där Hamilton spelar butchflata deluxe.

Jag hoppas att sexan drar mer åt ettan än tvåan. Kolsvart skare va.
Citera
2018-08-16, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
I dagens samhälle måste man inte ta hänsyn till gammaldags könsroller. Vill kvinnor vara "maskulina" så får dem det.

Absolut får den minoritet som vill vara avvikande uttrycka det, dock har normkritikiska skildringar inte visat sig varit någon större framgångssaga i äventyrsfilmer. Förmodlingen för att massorna helt enkelt föredrar traditionella skildringar utan påtvingad social ingenjörskonst.

Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
Precis, det är konstigt att klaga på maskulina kvinnor och samtidigt hylla T2 där Hamilton spelar butchflata deluxe.

Jag hoppas att sexan drar mer åt ettan än tvåan. Kolsvart skare va.

Skillnaden är att hon skrevs så som karaktär för att driva historien framåt, inte på grund av politiska motiv där man vill forcera mångfald och normkritik. För övrigt är ju bilden bara jävligt kass, karaktärerna ser ju så sjukt töntiga ut när dom går där med ansträngt "bestämda" blickar för att se coola ut. Riktigt B.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in