Citat:
Ursprungligen postat av
PrinceMeandor
Det vore kul att se Cameron göra samma sak med Terminator som George Miller gjorde med Mad Max alltså en reboot i samma anda som de första filmerna. Det bästa vore att bara behålla själva ursprungskonceptet, sen kan de pensionera Arnold och skrota den extremt tilltrasslade tidslinjen och börja på ett nytt blad

Jag tror att det är det enda som kan rädda serien.
Mad Max är lite av en annan grej. Det är ingen reboot, inga av de tidigare filmerna hängde ihop heller. Det är olika historier om Max, den senaste med en annan skådis bara, så det passar bättre som serie för det finns i stort sett oändligt med äventyr att berätta. Att Miller regisserade igen var precis så det borde vara.
Terminator är vad det är liksom, historien hade en början och ett slut. The end. Ska man reboota så är det bara för sakens skull, inget annat. Och det är här det faller ihop för mig, av samma anledning som nya Robocop och Total Recall. Orginalen är perfekta och Cameron kan inte berätta historien bättre, förutom med bättre special effects, och det vet han. Men t.om den ryckiga stop-motionen på terminatorn i ettan tyckte jag passade in och gjorde den ännu mer skräckinjagande.
Ska Cameron göra det måste han antingen hitta en ny historia att berätta i den värld han redan skapat, eller lämna över(och förhoppningsvis producera) till någon annan för en remake. Men jag håller med, innerst inne är Cameron den enda regissör jag har förtroende för när det gäller Terminator, och det hade varit skitkul att se honom göra en ny film. Och den hade säkert varit helt jävla fantastisk, som allt annat han gör.