2015-10-08, 17:43
Medlem
S.Smythes avatar
Ja, problemet är att på 10 års tid har vi fått 3 kalkoner, den ena sämre än den andra. Håller med om att det finns en utbredd fatigue, och jag kan inte se hur serien ska kunna räddas. Som jag ser det finns det två chanser att lyckas.
Ett, Cameron tar tag i skiten och gör det ordentligt när han är klar med Avatar. Extremt osannolikt då han sagt att han är färdig med Terminator efter 2:an. Förstår honom helt och hållet, finns inget mer att berätta egentligen såvida han inte gör en "future war".

Två, en riktig reboot av serien som Jonipoon säger där man verkligen går tillbaka till vad orginalet var, med en känd regissör. Nej, indie-regissörer duger inte, inte när serien fallit så otroligt lågt. Publiken måste bli taggade igen, förtroended måste vinnas tillbaka på något sätt. Dessutom, kända regissörer är ofta kända av en anledning. Chris Nolan, absolut! Eller varför inte Denis Villeneuve & Roger Deakins, om deras nya Blade Runner lyckas. Och ur mycket jag än älskar Arnold, han är för gammal, det funkar inte längre. Hade problem redan i T3 med det.

Hursomhelst, fatiguen måste släppa först. En paus på 5 år hade varit perfekt, så hade Cameron dessutom fått tillbaka rättigheterna tills dess och förhoppningsvis kunnat agera som åtminstone producent. Hade känt enormt mycket större fötroende om Cameron varit involverad.
Citera
2015-10-08, 18:44
Moderator
zanteras avatar
Tror det är omöjligt att ha kvar Arnold om man går mer på skräck än action. När man gjorde första filmen 84, så hade Arnold inte riktigt haft sitt genombrott än, och man köpte honom som kall mördarrobot. Sedan dess har han i nästan varje film spelat en mer karismatisk actionhjälte som sveper in, rensar ett gäng bad guys och spottar ur sig one-liners. Det är den Arnold som vi flesta älskar, men också något som är svårt att förbise. Tror inte det kommer gå för publiken att se honom spela en iskall robot igen, efter humorn han gav rollen i T2 och framåt.
Citera
2015-10-08, 18:45
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Smythe

Hursomhelst, fatiguen måste släppa först. En paus på 5 år hade varit perfekt, så hade Cameron dessutom fått tillbaka rättigheterna tills dess och förhoppningsvis kunnat agera som åtminstone producent. Hade känt enormt mycket större fötroende om Cameron varit involverad.

Det vore kul att se Cameron göra samma sak med Terminator som George Miller gjorde med Mad Max alltså en reboot i samma anda som de första filmerna. Det bästa vore att bara behålla själva ursprungskonceptet, sen kan de pensionera Arnold och skrota den extremt tilltrasslade tidslinjen och börja på ett nytt blad Jag tror att det är det enda som kan rädda serien.
Citera
2015-10-09, 01:17
Medlem
S.Smythes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Det vore kul att se Cameron göra samma sak med Terminator som George Miller gjorde med Mad Max alltså en reboot i samma anda som de första filmerna. Det bästa vore att bara behålla själva ursprungskonceptet, sen kan de pensionera Arnold och skrota den extremt tilltrasslade tidslinjen och börja på ett nytt blad Jag tror att det är det enda som kan rädda serien.

Mad Max är lite av en annan grej. Det är ingen reboot, inga av de tidigare filmerna hängde ihop heller. Det är olika historier om Max, den senaste med en annan skådis bara, så det passar bättre som serie för det finns i stort sett oändligt med äventyr att berätta. Att Miller regisserade igen var precis så det borde vara.

Terminator är vad det är liksom, historien hade en början och ett slut. The end. Ska man reboota så är det bara för sakens skull, inget annat. Och det är här det faller ihop för mig, av samma anledning som nya Robocop och Total Recall. Orginalen är perfekta och Cameron kan inte berätta historien bättre, förutom med bättre special effects, och det vet han. Men t.om den ryckiga stop-motionen på terminatorn i ettan tyckte jag passade in och gjorde den ännu mer skräckinjagande.

Ska Cameron göra det måste han antingen hitta en ny historia att berätta i den värld han redan skapat, eller lämna över(och förhoppningsvis producera) till någon annan för en remake. Men jag håller med, innerst inne är Cameron den enda regissör jag har förtroende för när det gäller Terminator, och det hade varit skitkul att se honom göra en ny film. Och den hade säkert varit helt jävla fantastisk, som allt annat han gör.
Citera
2015-10-09, 01:26
Medlem
Detta börjar bli löjligt...den Amerikanska drömmen ,,: Gör om samma sak 100 ggr..och det finns tydligen folk som är villiga att betala för det !!! Typ Rambo 19....ALLA skjuter mot Rambo...På något miraukulöst sätt så blir han bara sårad ..och syr ihop sig själv med en miljon stygn..Däremot när Rambo skjuter så faller ALLA som käglor...han kan inte missa....ha ha !!! seen it...how many times ??? Allvarligt ??? 2 MAX 3 uppföljare...Allt annat blir SKIT !!!!
Citera
2015-10-09, 08:14
Medlem
2anRuless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Smythe
Ska Cameron göra det måste han antingen hitta en ny historia att berätta i den värld han redan skapat, eller lämna över(och förhoppningsvis producera) till någon annan för en remake. Men jag håller med, innerst inne är Cameron den enda regissör jag har förtroende för när det gäller Terminator, och det hade varit skitkul att se honom göra en ny film. Och den hade säkert varit helt jävla fantastisk, som allt annat han gör.

Är det tal om att Cameron ska göra den?

Jag är en av få som tycker att Genysis(minuspoäng för castingen!) är bra, så jag välkomnar den med öppna armar.
Citera
2017-05-20, 22:56
Medlem
Jag är skeptisk
Citat:
Producer David Ellison had previously promised that fans could expect a major announcement regarding Terminator in 2017, saying that the franchise’s new direction would be “the continuation of what the fans really wanted since T2“.
http://screenrant.com/terminator-6-a...james-cameron/
Citera
2017-05-23, 09:01
Medlem
Om Arnold ska vara med, så måste han nog få spela sig själv som den gubbe han är. Kanske att han kan få spela människa? Han kan få spela rollen som den människa som i sin ungdom blev kopierad för att gestalta T-800.

Då hade det kanske varit kul om även Robert Patrick får spela människan som blev kopierad för att gestalta T-1000.

Jag tror att vi måste bort från tidsresorna om Terminator ska leverera.

Hade jag skrivit ihop en ny story så hade nog jag valt att kanske låta Arnold och Robert få vara f.d. soldater som pga exceptionella kvalitéer fick erbjudande att låta sina kroppar bli undersökta (kopierade) av Skynet. Arnold kanske var någon typ av marine och Robert något annat, lämpat för att bli T-1000 (i ett projekt med längre utvecklingstid).
Storyn hade sedan kunnat snurra om hur de under sina gamla dagar ångrar sina beslut och vill försöka sabba testerna och proverna, innan Skynet hunnit utveckla robotarna.

Nu har ju det fuckats så mycket med alla tidsresor i alla filmerna så just detta kanske inte går att passa in i "kanon".
Vill nog ändå hålla fast vid att Arnold ska spela människa och inte robot.

Låter kanske inte som den bästa filmen, men sorry, Terminator var suverän i 2 filmer och det finns inte mycket att lägga till. Och känns tämligen omöjligt att göra något för att serien ska bli bättre.
Citera
2017-05-23, 11:23
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
Ingenting kan rädda Terminator-serien nu efter 3 skräpfilmer på raken. Den amerikanska publiken har blivit helt apatisk till nya Terminator-filmer till den grad att det helt enkelt inte lockar längre. Den växande publiken finns istället i Asien, och då framförallt i Kina och Sydkorea där generiska robotfilmer totalt krossar box office om och om igen. Men fortsätter man på den stigen så får man tillslut en produkt som inte har något med originalmaterialiet att göra längre.

Det enda som skulle kunna få folk intresserade igen vore om de totalrebootade Terminator till en mörk och seriös film med en känd regissör, typ Christopher Nolan. Problemet är dock: vilken regissör vill ens ta i Terminator med tång nu?

Om de vill ha en mörk och seriös film är de välkomna att se första filmen. Slipper vi att Nolan ska leka smart.
Citera
2017-07-27, 06:54
Medlem
emma80s avatar
Inte bara nummer 6, utan även 7 och 8, kan vara på gång så småningom. James Cameron verkar vilja addera ett Terminator-projekt (3 filmer i framtiden) till sitt Avatar-projekt (4 nya filmer t.o.m. år 2025).

He said he’d be back and he meant it — director James Cameron wants to make another three Terminator movies.

“So I am in discussions with David Ellison, who is the current rights holder globally for the Terminator franchise and the rights in the US market revert to me under US copyright law in a year and a half so he and I are talking about what we can do. Right now we are leaning toward doing a three-film arc and reinventing it.”

http://www.news.com.au/entertainment...1c681a29bde13c
Senast redigerad av emma80 2017-07-27 kl. 06:58.
Citera
2017-07-27, 16:56
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Inte bara nummer 6, utan även 7 och 8, kan vara på gång så småningom. James Cameron verkar vilja addera ett Terminator-projekt (3 filmer i framtiden) till sitt Avatar-projekt (4 nya filmer t.o.m. år 2025).

He said he’d be back and he meant it — director James Cameron wants to make another three Terminator movies.

“So I am in discussions with David Ellison, who is the current rights holder globally for the Terminator franchise and the rights in the US market revert to me under US copyright law in a year and a half so he and I are talking about what we can do. Right now we are leaning toward doing a three-film arc and reinventing it.”

http://www.news.com.au/entertainment...1c681a29bde13c

James Cameron är nog rätt man för en Terminator reboot(ja jag hoppas på en total reboot så att vi kan låtsas som att Salvation & Genisys inte existerar)

Det är bara att hoppas att han kan återskapa magin från T1 och T2. Det verkar ju vara lite modernt med gamla regissörer som återvänder till äldre serier. Vi har ju sett både bra (George Miller och Mad Max) och dåliga (Ridley Scott och Prometheus) exempel.
Citera
2017-07-27, 23:26
Medlem
GreenBastards avatar
Tror enda räddningen för denna serien är om man gör en riktig homage till den första filmen, med lite CGI och mycket praktiska effekter till nertonad synthmusik, samt att den absolut inte får vara pg13.

Ser hellre att de gör en fortsättning på tvåan än en reboot, enda sen jag vart liten har jag viljat se mer av kriget mot robotorna, med samma setting som det är i de scenerna från första filmen. Mörkt, dystopiskt och med robotor som skjuter människor i bitar. Försöken de gjort har ju blivit mer av Michael Bays Transformers än Terminator.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in