Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-02-25, 01:55
  #1
Medlem
Snöjs avatar
Det verkade till min förvåning inte finnas någon tråd om Crowfall ännu! Det är ett nytt MMO med inslag av strategi, Throne War Simulator som skaparna kallar det, med ganska mycket nytt som inte riktigt återfinns i andra liknande titlar. "Game of Thrones möter Eve Online" verkar vara en ganska bra beskrivning.

Hemsidan till spelet har till idag haft en nedräknande timer, och när den tog slut startade Kickstarter-kampanjen och resterande information har lagts upp på deras hemsida (vi fick ta del av diverse pusselbitar under nedräkningens gång).

Det som sticker ut allra mest är väl att hela världen är förstörbar, med tillhörande fysik. Man skulle således kunna gräva en tunnel in i ett slott för att attackera inifrån, osv. Man tänker ju då att det kommer vara kul ett tag tills hela världen är en stor krater. Och det vet jag inte riktigt hur dom löst, men jag antar att det inte kommer att hända.. Hursomhelst så är världarna inte statiska, utan de existerar bara i en viss tid (ett par månader) - när de slutar existera så kommer det nya världar redo att utforskas. Detta leder till att spelet hela tiden känns nytt och fräscht, det finns alltid något nytt att utforska. Till skillnad ifrån t.ex WoW där samma NPCs stått och stampat på samma ställe i 10 år nu och aldrig lyckas få tillräckligt med vildsvinskött..

Dina hjältar dör inte med världarna förstås, dessa är kvar så att du kan bli starkare och starkare.
Eternal Heroes, Dying Worlds är mottot här.

Tanken var inte att jag skulle skriva massvis, ni kan läsa själva:
http://crowfall.com/
https://www.kickstarter.com/projects...one-war-pc-mmo

Värt att nämna är att de fått in mer än 50% av det de behöver på Kickstarter redan de första 10 timmarna. Alpha 1 verkar också starta i sommar någon gång, med Alpha 2 närmare hösten. Betan drar möjligtvis igång först nästa år, med en planerad release till December 2016.

Jag känner mig väldigt taggad och full av hype inför det här. Det känns verkligen som någonting nytt och något jag längtat efter.
Vad tycker ni?
Citera
2015-02-25, 06:09
  #2
Medlem
SkrXcs avatar
Verkar ruskigt intressant i alla fall. Får hålla ett öga på det!
Citera
2015-02-25, 09:08
  #3
Medlem
vizuals avatar
Ser ganska grymt ut! release date?
Citera
2015-02-25, 09:20
  #4
Medlem
psykoshippiens avatar
Minns ni hypen och releasen på darkfall? Vad som hände där var att endast en fraktion av de som hypat och peppat inför spelet faktiskt spelade spelet.
Gissar att de kommer ha fet grafik med en smal story...

Edit:
SILVER PATRON:

+ 3 more months VIP membership (6 total)
+ Exclusive God Statue for your personal Kingdom (your choice)
+ 1 additional character slot (4 total)
+ Silver Avatar Frame
+ Silver Forum Badge

VIP-membership / P2W?


+ALL PREVIOUS REWARDS
Estimated delivery: Dec 2016
Ships anywhere in the world
Select this reward
Pledge $1,000 or more

December 16 säger kanske lite om ovanståendes fråga när release kan tänkas vara...
__________________
Senast redigerad av psykoshippien 2015-02-25 kl. 09:29.
Citera
2015-02-25, 09:42
  #5
Medlem
vizuals avatar
2 år alltså, trevligt...

tackar iaf
Citera
2015-02-25, 10:41
  #6
Medlem
Desertwalkers avatar
Ser såklart jättebra ut på papperet, men med all hype tidigare kickstarters och early access spel har fått förut och blev helt värdelösa så vet man inte vad man ska tro längre.

Hoppas det blir bra, men är skeptisk
Citera
2015-02-25, 11:02
  #7
Medlem
Som vanligt lovas det jätte mycket osv och verkar skit nice, men stora frågan är ju som vanligt om dom kan leva upp till det eller floppa som alla andra.
Citera
2015-02-25, 11:09
  #8
Medlem
VonFanderblads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Gissar att de kommer ha fet grafik med en smal story...
"Riktiga" MMORPGn har ingen story alls, storyn och innehållet skapas av spelarna.
Citera
2015-02-25, 11:26
  #9
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonFanderblad
"Riktiga" MMORPGn har ingen story alls, storyn och innehållet skapas av spelarna.
Således har de riktiga RPGna inte heller större grafik än vad som krävs, men så är det inte varken i detta fall eller i andra MMO spel...
Visst finns det MMOs i din definition, både textbaserade och i program-format, det är schysta saker men mycket svårt att rollspela med över 100 pers...
Citat:
Ursprungligen postat av Desertwalker
Ser såklart jättebra ut på papperet.

Hoppas det blir bra, men är skeptisk
Det finns kickstarters som stått på sig och drivit in en fanbase som hållits kvar efter hype, det har varit bra spel och inte bra marknadsföring som höll dem över ytan!
Edit: bra marknadsföring höll dem över ytan, men bra spel i grund och botten...
__________________
Senast redigerad av psykoshippien 2015-02-25 kl. 11:31.
Citera
2015-02-27, 13:47
  #10
Medlem
TovesTrolls avatar
Har två problem med detta spel; För det första känns hela grejjen med tidsbaserade världar väldigt mycket "Lobby"... Det vill säga att man sitter i en lobby och väntar på att en match ska börja, sedan hoppar man in och köttar, typ som DotA eller Counterstrike, eller vad som. Om game mechanicen som skötte världarnas sönderfall (the hunger) var mer dynamisk och påverkbar av spelare hade det varit bättre enligt mig.
Eller om världarnas slut inte bara innebar att man teleportade till "lobbyn" utan kanske att man var tvungen att hitta en portal eller liknande innan världen förintades och man dog... Något som förminskar känslan av "lobby" bara. Hade vatt najs!

För det andra verkar det väldigt, väldigt gruppcentrerat. Känns som att man måste vara med i en guild eller faction och bygga en bas för att klara sig, vilket jag inte gillar. Hoppas man kan spela som frilansande mercenary eller något och livnära sig på att försvara eller anfalla resurskaravaner eller något sådant ist. Det hade varit min grej

För övrigt verkar spelet jävligt najs. Men vi får se hur det blir när mer info om items och spells släpps!

Just det, en sak till. I KS videon visar de lite combat, och de färgade rutorna på marken som visar vart man kommer göra skada är riktigt fula och onödiga enligt mig. Hoppas verkligen att de ändrar sig och tar bort dem till launch!
__________________
Senast redigerad av TovesTroll 2015-02-27 kl. 13:57.
Citera
2015-02-27, 14:32
  #11
Medlem
TovesTrolls avatar
Kan väl kicka igång några fler diskussionsfrågor!? Vad vill ni lira som? Vad vill ni göra i spelet?

Jag vill nog vara en melee DPS. Så det kanske får bli en champion? Fast de har ju sagt att man ska kunna customiza sin hero ganska så mycket så det kanske funkar att mörda folk som en Knight också? De ser feta ut nämligen. Men sedan verkar Duelist jääävigt ball också!

Vill bara äga i PvP med nåt gött jävla weapon
Citera
2015-02-27, 15:08
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TovesTroll
Just det, en sak till. I KS videon visar de lite combat, och de färgade rutorna på marken som visar vart man kommer göra skada är riktigt fula och onödiga enligt mig. Hoppas verkligen att de ändrar sig och tar bort dem till launch!

Enligt deras Combat FAQ ska dessa gå att stänga av.

Sen fick jag uppfattningen att av deras intro video att det hela tiden finns flera världar som man kan hoppa med i så fort ens match avslutas så tiden man spenderar i Eternal Kingdoms är helt upp till en själv. Kan ju ha fel dock.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback