• 1
  • 2
2015-02-25, 01:55
Medlem
Snjs avatar
Det verkade till min frvning inte finnas ngon trd om Crowfall nnu! Det r ett nytt MMO med inslag av strategi, Throne War Simulator som skaparna kallar det, med ganska mycket nytt som inte riktigt terfinns i andra liknande titlar. "Game of Thrones mter Eve Online" verkar vara en ganska bra beskrivning.

Hemsidan till spelet har till idag haft en nedrknande timer, och nr den tog slut startade Kickstarter-kampanjen och resterande information har lagts upp p deras hemsida (vi fick ta del av diverse pusselbitar under nedrkningens gng).

Det som sticker ut allra mest r vl att hela vrlden r frstrbar, med tillhrande fysik. Man skulle sledes kunna grva en tunnel in i ett slott fr att attackera inifrn, osv. Man tnker ju d att det kommer vara kul ett tag tills hela vrlden r en stor krater. Och det vet jag inte riktigt hur dom lst, men jag antar att det inte kommer att hnda.. Hursomhelst s r vrldarna inte statiska, utan de existerar bara i en viss tid (ett par mnader) - nr de slutar existera s kommer det nya vrldar redo att utforskas. Detta leder till att spelet hela tiden knns nytt och frscht, det finns alltid ngot nytt att utforska. Till skillnad ifrn t.ex WoW dr samma NPCs sttt och stampat p samma stlle i 10 r nu och aldrig lyckas f tillrckligt med vildsvinsktt..

Dina hjltar dr inte med vrldarna frsts, dessa r kvar s att du kan bli starkare och starkare.
Eternal Heroes, Dying Worlds r mottot hr.

Tanken var inte att jag skulle skriva massvis, ni kan lsa sjlva:
http://crowfall.com/
https://www.kickstarter.com/projects...one-war-pc-mmo

Vrt att nmna r att de ftt in mer n 50% av det de behver p Kickstarter redan de frsta 10 timmarna. Alpha 1 verkar ocks starta i sommar ngon gng, med Alpha 2 nrmare hsten. Betan drar mjligtvis igng frst nsta r, med en planerad release till December 2016.

Jag knner mig vldigt taggad och full av hype infr det hr. Det knns verkligen som ngonting nytt och ngot jag lngtat efter.
Vad tycker ni?
Citera
2015-02-25, 06:09
Medlem
SkrXcs avatar
Verkar ruskigt intressant i alla fall. Fr hlla ett ga p det!
Citera
2015-02-25, 09:08
Medlem
vizuals avatar
Ser ganska grymt ut! release date?
Citera
2015-02-25, 09:20
Medlem
psykoshippiens avatar
Minns ni hypen och releasen p darkfall? Vad som hnde dr var att endast en fraktion av de som hypat och peppat infr spelet faktiskt spelade spelet.
Gissar att de kommer ha fet grafik med en smal story...

Edit:
SILVER PATRON:

+ 3 more months VIP membership (6 total)
+ Exclusive God Statue for your personal Kingdom (your choice)
+ 1 additional character slot (4 total)
+ Silver Avatar Frame
+ Silver Forum Badge

VIP-membership / P2W?

+ALL PREVIOUS REWARDS
Estimated delivery: Dec 2016
Ships anywhere in the world
Select this reward
Pledge $1,000 or more

December 16 sger kanske lite om ovanstendes frga nr release kan tnkas vara...
Senast redigerad av psykoshippien 2015-02-25 kl. 09:29.
Citera
2015-02-25, 09:42
Medlem
vizuals avatar
2 r allts, trevligt...

tackar iaf
Citera
2015-02-25, 10:41
Medlem
Desertwalkers avatar
Ser sklart jttebra ut p papperet, men med all hype tidigare kickstarters och early access spel har ftt frut och blev helt vrdelsa s vet man inte vad man ska tro lngre.

Hoppas det blir bra, men r skeptisk
Citera
2015-02-25, 11:02
Medlem
Som vanligt lovas det jtte mycket osv och verkar skit nice, men stora frgan r ju som vanligt om dom kan leva upp till det eller floppa som alla andra.
Citera
2015-02-25, 11:09
Medlem
VonFanderblads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Gissar att de kommer ha fet grafik med en smal story...
"Riktiga" MMORPGn har ingen story alls, storyn och innehllet skapas av spelarna.
Citera
2015-02-25, 11:26
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonFanderblad
"Riktiga" MMORPGn har ingen story alls, storyn och innehllet skapas av spelarna.
Sledes har de riktiga RPGna inte heller strre grafik n vad som krvs, men s r det inte varken i detta fall eller i andra MMO spel...
Visst finns det MMOs i din definition, bde textbaserade och i program-format, det r schysta saker men mycket svrt att rollspela med ver 100 pers...
Citat:
Ursprungligen postat av Desertwalker
Ser sklart jttebra ut p papperet.

Hoppas det blir bra, men r skeptisk
Det finns kickstarters som sttt p sig och drivit in en fanbase som hllits kvar efter hype, det har varit bra spel och inte bra marknadsfring som hll dem ver ytan!
Edit: bra marknadsfring hll dem ver ytan, men bra spel i grund och botten...
Senast redigerad av psykoshippien 2015-02-25 kl. 11:31.
Citera
2015-02-27, 13:47
Medlem
TovesTrolls avatar
Har tv problem med detta spel; Fr det frsta knns hela grejjen med tidsbaserade vrldar vldigt mycket "Lobby"... Det vill sga att man sitter i en lobby och vntar p att en match ska brja, sedan hoppar man in och kttar, typ som DotA eller Counterstrike, eller vad som. Om game mechanicen som sktte vrldarnas snderfall (the hunger) var mer dynamisk och pverkbar av spelare hade det varit bttre enligt mig.
Eller om vrldarnas slut inte bara innebar att man teleportade till "lobbyn" utan kanske att man var tvungen att hitta en portal eller liknande innan vrlden frintades och man dog... Ngot som frminskar knslan av "lobby" bara. Hade vatt najs!

Fr det andra verkar det vldigt, vldigt gruppcentrerat. Knns som att man mste vara med i en guild eller faction och bygga en bas fr att klara sig, vilket jag inte gillar. Hoppas man kan spela som frilansande mercenary eller ngot och livnra sig p att frsvara eller anfalla resurskaravaner eller ngot sdant ist. Det hade varit min grej

Fr vrigt verkar spelet jvligt najs. Men vi fr se hur det blir nr mer info om items och spells slpps!

Just det, en sak till. I KS videon visar de lite combat, och de frgade rutorna p marken som visar vart man kommer gra skada r riktigt fula och ondiga enligt mig. Hoppas verkligen att de ndrar sig och tar bort dem till launch!
Senast redigerad av TovesTroll 2015-02-27 kl. 13:57.
Citera
2015-02-27, 14:32
Medlem
TovesTrolls avatar
Kan vl kicka igng ngra fler diskussionsfrgor!? Vad vill ni lira som? Vad vill ni gra i spelet?

Jag vill nog vara en melee DPS. S det kanske fr bli en champion? Fast de har ju sagt att man ska kunna customiza sin hero ganska s mycket s det kanske funkar att mrda folk som en Knight ocks? De ser feta ut nmligen. Men sedan verkar Duelist jvigt ball ocks!

Vill bara ga i PvP med nt gtt jvla weapon
Citera
2015-02-27, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TovesTroll
Just det, en sak till. I KS videon visar de lite combat, och de frgade rutorna p marken som visar vart man kommer gra skada r riktigt fula och ondiga enligt mig. Hoppas verkligen att de ndrar sig och tar bort dem till launch!

Enligt deras Combat FAQ ska dessa g att stnga av.

Sen fick jag uppfattningen att av deras intro video att det hela tiden finns flera vrldar som man kan hoppa med i s fort ens match avslutas s tiden man spenderar i Eternal Kingdoms r helt upp till en sjlv. Kan ju ha fel dock.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in