• 3
  • 4
2016-11-24, 18:38
Medlem
Korders avatar
Oj, inte tnkt p det hr spelet sen jag frst sg kickstartern. Hur gr det med utvecklingen? Verkar ha ett relativt aktivt community.
Citera
2016-11-24, 18:52
Medlem
Nemions avatar
Verkar g vldigt bra med utvecklingen och dom verkar lyssna p vad communityn sger.
Senaste dom ndrade var combat systemet, som var uppbyggt p mycket animationer s det blev vldigt stillastende pvp.

Nu r det ndrat och allt r mycket mer rrligt och folk lskar den nya combaten.
Citera
2016-11-24, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemion
Jag sitter och funderar p om man skall kpa Bundlen fr 99$. Spelet verkar vara riktigt roligt och ganska stort. Man var ju dom som inte gick med i kickstarter projektet fr 5$.

Ngon som spelar? Och vad har ni fr tankar om det ?
Har inte spelat allt fr mycket, men jag mrkte att allt knns mycket mer smooth nu. Combat var oerhrt seg och jobbig frut nr jag testade, nu i open world testet kndes combat nstan som ett nytt spel.

Utver det r det tyvrr inte s mycket som gr att gra i spelet, men jag ser fram emot framtida uppdateringar.
Citera
2017-03-27, 04:11
Medlem
Nemions avatar
Nu brjar det att hnda saker i Crowfall.

Disciplines skall komma snart.
vi har ftt testa p att bygga en stad i vrat eternal kingdom.
En ny klass har blivit spelbar, Templar.
Vi har ftt Faction wars servers och FFA server.
Inom ett par mnader s skall det vara servrar uppe 24/7.

Det finns fler saker n dessa som har kommit/skall komma, men dessa var dom frsta som poppade upp i mitt huvud.

r det ngon annan hr som spelar detta spel ?
Citera
2017-03-27, 09:48
Medlem
Citat:
Nu brjar det att hnda saker i Crowfall.

Disciplines skall komma snart.
vi har ftt testa p att bygga en stad i vrat eternal kingdom.
En ny klass har blivit spelbar, Templar.
Vi har ftt Faction wars servers och FFA server.
Inom ett par mnader s skall det vara servrar uppe 24/7.

Det finns fler saker n dessa som har kommit/skall komma, men dessa var dom frsta som poppade upp i mitt huvud.

r det ngon annan hr som spelar detta spel ?

Nej, men jag lste om det fr ngot r sedan och gillade konceptet. Bertta grna lite mer om hur det har utvecklat sig. Har de satt ett datum fr release n?
Citera
2017-03-28, 03:37
Medlem
Nemions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knuutby
Nej, men jag lste om det fr ngot r sedan och gillade konceptet. Bertta grna lite mer om hur det har utvecklat sig. Har de satt ett datum fr release n?

Jag sjlv har bara spelat sedan November, s fr mig har inte jtte mycket ndrats.
Men dom har fixat ngra buggar, ndrat i Ui.
Vi har ven ftt Vessels i spelet, ven om dom inte gr att anvnda n.
Vi har brjat med att bygga vrat EK.

Om det r ngot specifikt du undrar s fr du grna frga, och kan jag s svarar jag.
Men annars r deras eget forum vldigt aktivt och du hittar det mesta dr.

Ett exakt datum fr release r inte satt n, men det snackas om en Beta under sommaren.
Det har ven varit snack om en skallad Softrelease, men jag vet inte nr den skulle vara planerad.
Det som r sagt dock r att spelet skall slppas 2017, om artcraft hller det vet jag inte.
Citera
2017-03-29, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knuutby
Frsta gngen jag testade spelet var fr ett r sedan, det har kommit en vldigt lng bit sedan dess. Nr jag frst spelade fanns bara Hunger Dome och combat var vldigt seg och obehaglig, spelet var dessutom vldigt dligt optimerat.
Jag blev positivt verraskad nr jag testade spela fr ungefr tv mnader sedan, nu knns spelet som ett mmo och det flyter p bra. Combat r mycket snabbare och trevligare, crafting-systemet verkar intressant och hur man utvecklar sina karaktrer r ocks hftigt.

Nu vet jag inte hur mycket de har gjort med spelet bakom stngda drrar men om de inte har mycket i bakfickan skulle jag inte tro att spelet slpps 2017, eventuellt open beta eller liknande. Det r nog fr mycket som saknas och behver finslipas innan release.
Spelet r fortfarande i pre-alpha.
Citera
2017-03-29, 03:26
Medlem
Nemions avatar
Sg att en tysk guild hade en timeline p sin hemsida dr man kan se vad som har gjorts under de senaste tv ren. Eller ja, en del av det.

http://www.crowfall-community.de/crowfall/timeline/
Citera
2017-03-29, 19:04
Medlem
Citat:
Sg att en tysk guild hade en timeline p sin hemsida dr man kan se vad som har gjorts under de senaste tv ren. Eller ja, en del av det.

http://www.crowfall-community.de/crowfall/timeline/

Nice!

En frga till er som r med i betan, finns sjlva "spelet" dr nnu? Eller r det fortfarande lite av en arena shooter som ltsas att det r en mmorpg?
Citera
2017-03-30, 03:37
Medlem
Nemions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roughed
Nice!

En frga till er som r med i betan, finns sjlva "spelet" dr nnu? Eller r det fortfarande lite av en arena shooter som ltsas att det r en mmorpg?

Grunden till spelet finns dr. Man har bytt frn "Arena shooter (Hunger dome?)" till Big world, vilket r en stor yta att rra sig p s lite mer som "open world"

Men fortfarande kan man inte gr allt fr mycket, du har Crafting och PvP samt gathering.
Citera
2017-12-26, 18:17
Medlem
Citat:
Grunden till spelet finns dr. Man har bytt frn "Arena shooter (Hunger dome?)" till Big world, vilket r en stor yta att rra sig p s lite mer som "open world"

Men fortfarande kan man inte gr allt fr mycket, du har Crafting och PvP samt gathering.
Du verkar ha rtt bra koll p detta, har det hnt mycket p 9 mnader eller vad hnder? Ser att det ej r slppt n iallafall men det sger inte s mycket.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in