2015-02-28, 17:04
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cunthunter
Du som brukar vara ärlig och öppen.

Hur kommer det sig att admin tillåter gratis reklam för vissa feta katter därute. Jag menar det är ju knappast många som blir rika på detta och andra minst Flashback?

Har för mig att det är olagligt att sälja och köpa samt göra reklam om "vanliga" företag på Flashback..

Detta är en av grundproblemen med droger. Att några få blir rika som as på andras bekostnad och flashback är en nyttig idiot som låter dessa knösar tjäna mer..
Det är inte tillåtet att marknadsföra shoppar. Vad nätapotekforumets - sedermera samlingstrådarna i resektive forumdel - syfte är att diskutera dem. Det är också därför det var extra jobbigt att moderera den forumdelen, det tillkom väldigt mycket annonsering och marknadsföring.
Citera
2015-02-28, 17:05
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:

Hur kommer det sig att admin tillåter gratis reklam för vissa feta katter därute. Jag menar det är ju knappast många som blir rika på detta och andra minst Flashback?

Har för mig att det är olagligt att sälja och köpa samt göra reklam om "vanliga" företag på Flashback..

Detta är en av grundproblemen med droger. Att några få blir rika som as på andras bekostnad och flashback är en nyttig idiot som låter dessa knösar tjäna mer..
Det är OT i tråden men i stort sett alla som har pengarna kan annonsera på Flashback. Eller menar du hela grejen med att vi tillåter trådar om shoppar, "företag" om man så vill. Det är ju egentligen inte så jävla konstigt. Om jag har goda erfarenheter av säg.. Webhallen så står det ju mig fritt att starta en tråd om det. Eller om jag hittar en viss säljare på eBay som säljer bra saker till lågt pris så får jag så klart starta en tråd om det.
Citera
2015-02-28, 17:19
Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av internetpolisen
Eller så fixar FB det helt enkelt. Jag är övertygad att det finns en uppsjö intresserade kandidater, som dessutom är kompetenta att bli mod.

Intresserade kandidater finns det säkert massor av, men de ska hålla måttet också. Som jag redan skrivit så börjar vi inte tumma på våra interna krav bara för att ett forum hotas av arkivering eller redan har arkiverats.

Jag har läst varenda ett inlägg i den här tråden, kollat listor med vilka som postar mest i nämnt forum och vänt upp och ner på alla möjliga stenar - men nej, hittills har det inte dykt upp någon kandidat som känns helt lämplig i mina ögon.

admin5
Citera
2015-02-28, 17:22
Administrator
admins avatar
Citat:

Vi ser inte Nätapotek-trådarna som någon reklam, utan som en möjlighet för kunderna att veta vilka webbshoppar som är seriösa och vilka som är scam. Inlägg som vi ansåg vara reklam resulterade i avstängning.

admin
Citera
2015-02-28, 19:35
Medlem
pterodactyls avatar
Jag frekventerade nätshopsdelen en del. Jag kan se hur det dom senaste månaderna gått mer och mer mot en total djungel där. Främst korspostningar och vidarebefodringar av pm som ställde till det, åtminstone från mitt perspektiv. Kanske att förbjuda vidarebefodringar skulle ta av en stor börda från moderatorn?
Citera
2015-02-28, 19:52
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pterodactyl
Jag frekventerade nätshopsdelen en del. Jag kan se hur det dom senaste månaderna gått mer och mer mot en total djungel där. Främst korspostningar och vidarebefodringar av pm som ställde till det, åtminstone från mitt perspektiv. Kanske att förbjuda vidarebefodringar skulle ta av en stor börda från moderatorn?
Jag vet inte. Jag har till och från varit moderator där sen det öppnade och visst hade vi problem i början men det styrde vi upp. Det är först säg det senaste halvåret som det har hamnat på det omtalade sluttande planet.
Citera
2015-02-28, 20:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Intresserade kandidater finns det säkert massor av, men de ska hålla måttet också. Som jag redan skrivit så börjar vi inte tumma på våra interna krav bara för att ett forum hotas av arkivering eller redan har arkiverats.

Jag har läst varenda ett inlägg i den här tråden, kollat listor med vilka som postar mest i nämnt forum och vänt upp och ner på alla möjliga stenar - men nej, hittills har det inte dykt upp någon kandidat som känns helt lämplig i mina ögon.

admin5

Den där var fan priceless. The irony of it... kills me.
Citera
2015-03-01, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
admin5

Men är det alltså ett krav att en moderator ska vara påläst i ämnet? Är det inte egentligen bättre att man modererar en forumdel som man inte alls är intresserad av? För att på så sätt slippa intressekonflikter där det kan skapas trådar om heta ämnen, exempelvis religion, där den ena debattören samtidigt är moderator och kanske frestas att radera något inlägg eller så!?

Det kan ju finnas en poäng med att en moderator så att säga ändå hänger i det forumet, men jag kan tänka mig att det även idag finns moderatorer som läser igenom trådar de är paniskt ointresserade av bara för att de måste - även om delforumet i sig är intressant för dem...
Citera
2015-03-01, 15:45
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laban12
Men är det alltså ett krav att en moderator ska vara påläst i ämnet? Är det inte egentligen bättre att man modererar en forumdel som man inte alls är intresserad av? För att på så sätt slippa intressekonflikter där det kan skapas trådar om heta ämnen, exempelvis religion, där den ena debattören samtidigt är moderator och kanske frestas att radera något inlägg eller så!?

Det kan ju finnas en poäng med att en moderator så att säga ändå hänger i det forumet, men jag kan tänka mig att det även idag finns moderatorer som läser igenom trådar de är paniskt ointresserade av bara för att de måste - även om delforumet i sig är intressant för dem...
Vill man inte så vill man inte. Vi kan ju inte tvinga folk att ta på sig forum som dom inte vill bara för att bevara dom.
Citera
2015-03-01, 16:21
Medlem
De är redigt bra de här. =)
Citera
2015-03-01, 22:37
Medlem
Slagskepps avatar
nu blir det svårt.... snacka om korkade moderatorer
Citera
2015-03-01, 23:09
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slagskepp
nu blir det svårt.... snacka om korkade moderatorer
Då undrar jag, hur hade du löst problemet?

* Sittande moderator vare sig orkar eller vill moderera där
* Inga kollegor är sugna
* Potentiella nyrekryteringar är far and few between

Där har du problemet vi hade. Ge mig en lösning. Eftersom vi är så korkade så måste ju du vara smart, inte sant?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in