2015-03-02, 02:55
Medlem
pterodactyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Då undrar jag, hur hade du löst problemet?

* Sittande moderator vare sig orkar eller vill moderera där
* Inga kollegor är sugna
* Potentiella nyrekryteringar är far and few between

Där har du problemet vi hade. Ge mig en lösning. Eftersom vi är så korkade så måste ju du vara smart, inte sant?

Den enda vägen till att hitta en lösning verkar vara att försöka hitta en väg som avlastar ditt arbete (om du nu ens är intresserad av att fortsätta om förutsättningarna ändras?). Hur detta ska gå till rent praktiskt är en tuffare nöt att knäcka, men hoppas att lösning kommer då jag saknar forumdelet sjukt mycket.
Citera
2015-03-02, 03:28
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pterodactyl
Den enda vägen till att hitta en lösning verkar vara att försöka hitta en väg som avlastar ditt arbete (om du nu ens är intresserad av att fortsätta om förutsättningarna ändras?). Hur detta ska gå till rent praktiskt är en tuffare nöt att knäcka, men hoppas att lösning kommer då jag saknar forumdelet sjukt mycket.
Visst, så är det ju men jag tänker inte slita hund tills vi hittar en tillfredsställande lösning. Nu raljerade jag också givetvis för att påvisa att det inte är så "bara". Jag personligen kommer nog aldrig att modda Nätapotek om det öppnas igen. Anser dock att det är ett viktigt forum som dessutom har en självklar plats på ett forum som Flashback så även jag hoppas att vi i framtiden kommer fram till något vettigt.
Citera
2015-03-02, 05:46
Medlem
pterodactyls avatar
Citat:
Visst, så är det ju men jag tänker inte slita hund tills vi hittar en tillfredsställande lösning. Nu raljerade jag också givetvis för att påvisa att det inte är så "bara". Jag personligen kommer nog aldrig att modda Nätapotek om det öppnas igen. Anser dock att det är ett viktigt forum som dessutom har en självklar plats på ett forum som Flashback så även jag hoppas att vi i framtiden kommer fram till något vettigt.

Tråkigt att höra, men hoppas att du omvärderar ifall det dyker upp någon vettig lösning då jag personligen tycker att du har gjort ett bra jobb. Passar på att tacka dig för tiden du har lagt ner på nätapotekdelen. Finns det någon statistik på hur många inlägg som postats i nätapotek, samt hur många inlägg som resulterarat i någon form av åtgärd? Förstår att det inte går att mäta förväntad arbetsmängd på så vis, men greppar lite efter strån här för att locka in någon moderator att göra en insats för mänskligheten .
Citera
2015-03-02, 17:08
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pterodactyl
Tråkigt att höra, men hoppas att du omvärderar ifall det dyker upp någon vettig lösning då jag personligen tycker att du har gjort ett bra jobb. Passar på att tacka dig för tiden du har lagt ner på nätapotekdelen. Finns det någon statistik på hur många inlägg som postats i nätapotek, samt hur många inlägg som resulterarat i någon form av åtgärd? Förstår att det inte går att mäta förväntad arbetsmängd på så vis, men greppar lite efter strån här för att locka in någon moderator att göra en insats för mänskligheten .
Tack! Själv är jag inte alls med nöjd med min insats men man är ju å andra sidan alltid sin egen största kritiker.

Statistik vet jag inte men problemet var som sagt att jag var själv och det var för mycket. Sen var jag alldeles för snäll med OT vilket i vissa trådar ledde till rena krig mellan olika användare. Hade jag bara haft Nätapotek hade det förmodligen inte varit så illa men jag hoppade liksom in där för att det inte skulle arkiveras och blev kvar i vad, nåt år säkert. Det höll liksom inte.
Citera
2015-03-02, 17:18
Medlem
TuffShizzs avatar
Jag tror inte på den officiella förklaringen att det skulle vara brist på mods. Därför har jag startat en konspirationstråd: https://www.flashback.org/p52493193
Citera
2015-03-02, 22:43
Medlem
TuffShizzs avatar
...och där låstes den tråden... I min mening bra nära ett bevis på att någon av mina teorier kom för flashbackmoddarna otäckt nära sanningen.
Citera
2015-03-02, 23:07
Medlem
TuffShizzs avatar
Citat:
Då undrar jag, hur hade du löst problemet?
* Potentiella nyrekryteringar är far and few between

Ge mig en lösning.
Sluta vara så sippa med nyrekryteringarna?

Varför gick ni inte ut och berättade i forumet att det fattades moderatorer och bad om frivilliga, innan ni saboterade forumdelen? För ni hade redan bestämt er för att stänga ner den!
Citera
2015-03-02, 23:27
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuffShizz
Det är en variant men det är vi inte särskilt sugna på att göra.
Citat:
Varför gick ni inte ut och berättade i forumet att det fattades moderatorer och bad om frivilliga, innan ni saboterade forumdelen? För ni hade redan bestämt er för att stänga ner den!
För vi inte arbetar så. Vi hade en lång, ett par månader i alla fall, lång diskussion innan det arkiverades.
Citera
2015-03-03, 01:49
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:

Jag inser att du inte läst vad som hittills skrivits i tråden så jag tar det en gång till för dig: vi har omfattande krav på våra moderatorer och vi tummar inte på de kraven överhuvudtaget, vi arkiverar hellre forum än tar in kandidater som vi redan på förhand kan se att inte matchar våra kriterier.

admin5
Citera
2015-03-03, 18:40
Medlem
TuffShizzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Jag inser att du inte läst vad som hittills skrivits i tråden
Tvärtom, jag har läst hela tråden; det är snarare du som inte har läst den min konspirationstråd som din kumpan så lägligt låste på direkten.

Jag tycker att detta luktar som ett fall av spår #6: Personerna bakom Flashback har blivit gamla och sura och vill bara acceptera nya mods som är lika gamla som dom själv och har >10000 poster. Dessa blir så klart färre och färre med åren, så forumet självdör med åren som så många forum före Flashback. Det var kul så länge det varade.

Efter några år är det bara tråkiga veklingar kvar som ännu inte har blivit bannade, blint lojala mot admin. Även om jag själv misstänker att någon av de tidigare punkterna har spelat en större roll. Men det brukar bli så här på större forum. Förr eller senare är de bara de tråkiga kvar och de vill bara ha andra tråkiga ända tills deras forum är så tråkigt att ingen vill använda det. Och då sitter de som fågelholkar och förstår inget.

Det är ju heller inte svårt att tänka sig att miljonerna har någonting med saken att göra

Jag vill passa på att uppmana alla fritänkande mods med ryggrad, om det finns några sådana, att arbeta för att Nätapotek och drogshoppar snarast återställs.
Senast redigerad av TuffShizz 2015-03-03 kl. 18:49.
Citera
2015-03-03, 19:15
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Tvärtom, jag har läst hela tråden; det är snarare du som inte har läst den min konspirationstråd som din kumpan så lägligt låste på direkten.

Jag tycker att detta luktar som ett fall av spår #6: Personerna bakom Flashback har blivit gamla och sura och vill bara acceptera nya mods som är lika gamla som dom själv och har >10000 poster. Dessa blir så klart färre och färre med åren, så forumet självdör med åren som så många forum före Flashback. Det var kul så länge det varade.

Efter några år är det bara tråkiga veklingar kvar som ännu inte har blivit bannade, blint lojala mot admin. Även om jag själv misstänker att någon av de tidigare punkterna har spelat en större roll. Men det brukar bli så här på större forum. Förr eller senare är de bara de tråkiga kvar och de vill bara ha andra tråkiga ända tills deras forum är så tråkigt att ingen vill använda det. Och då sitter de som fågelholkar och förstår inget.

Det är ju heller inte svårt att tänka sig att miljonerna har någonting med saken att göra

Jag vill passa på att uppmana alla fritänkande mods med ryggrad, om det finns några sådana, att arbeta för att Nätapotek och drogshoppar snarast återställs.
Det operativa ordet i din konspirationsteori är just "teori" och det är inte ens det, det är en hypotes och en ytterst dålig sådan. Det finns krav för att bli moderator och nu är jag visserligen lite partisk men i min bok är det betydligt viktigare att vi håller på dom kraven än att behålla ett dåligt fungerande forum.

Om ens bil är trasig så använder man ju den inte under tiden den är på verkstaden, om liknelsen tillåts.
Citera
2015-03-03, 19:50
Medlem
Citat:
...

....

Är det inte ett lite magstarkt anklagande att kasta ur mot en Admin som är reggad 2010 och har 394 inlägg?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in