2015-02-27, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Läs admin5s svar.

Jag vet inte om man måste kunna moderatoriska för att begripa. men det svarar ju inte direkt på om det pågår ett aktivt sökande efter någon som kan ta rollen. Bara att man inte kan ta vem som helst. vilket är två olika saker.
Citera
2015-02-27, 21:23
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Jag vet inte om man måste kunna moderatoriska för att begripa. men det svarar ju inte direkt på om det pågår ett aktivt sökande efter någon som kan ta rollen. Bara att man inte kan ta vem som helst. vilket är två olika saker.

Vi söker alltid efter nya moderatorer till forum där hjälp behövs.

admin5
Citera
2015-02-27, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin5

admin5

Tack för ett rakt och konkret svar!
Citera
2015-02-27, 23:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av qwz
De är just det här. Det ska vara jävla massa kvalifikationer för att bli mod. Men de som är det har ju en del brister. De tror de är nåt och precis som popos kastar de ut person efter person. Tror knappast de slingshot gjorde var en big deal. Han har fan över 16k i inlägg, han har bidraget stort till de här forumet. Aja, tur de bara var 1 månad, kunde vart värre.

Om jag ska vara cynisk tror jag att man väljer folk som är absolut lojala och håller med admin till 95%. Om det mest gällde kompetens i det forumet handlar om eller bara juste bemötande mot medlemmarna skulle vissa som nu inte är moderatorer vara det och omvänt. Bara alltför uppenbart. Slingshot ser jag t ex inget som helst fel med utom avstängningen (ironiskt nog avstängd igen när detta skrivs men ändå en av de duktigaste och flitigaste skribenterna på drogforumet).
Senast redigerad av Hackebeilchen 2015-02-27 kl. 23:38.
Citera
2015-02-28, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
admin5

Kanske problemet är att ni just söker, och inte tar emot vare sig ansökningar eller rekommendationer?
Om Mods är en bristvara kanske man i första hand ska se över urvalsprocessen, och i andra hand stänga av forumdelar.
Eller jag vet inte.
Citera
2015-02-28, 11:20
Bannlyst
De är det jag säger, de söker kompetens, men njaaa... Dock är de såklart att en mod kan göra "fel" ibland, sånt händer. Men jag tycker om det var väldigt mycket jobb så försök hitta 4-5 mods för forumet så lär det bli bra.
Citera
2015-02-28, 16:35
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laban12
Kanske problemet är att ni just söker, och inte tar emot vare sig ansökningar eller rekommendationer?
Om Mods är en bristvara kanske man i första hand ska se över urvalsprocessen, och i andra hand stänga av forumdelar.
Eller jag vet inte.
Och ha utarbetade moderator som inte orkar med sina forum? Nej tack. Hellre arkivering, hitta kandidater och kanske återöppna än tvärtom.
Citera
2015-02-28, 16:39
Medlem
internetpolisens avatar
Mycket dum ändring kan jag tycka.
Citera
2015-02-28, 16:42
Medlem
internetpolisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Och ha utarbetade moderator som inte orkar med sina forum? Nej tack. Hellre arkivering, hitta kandidater och kanske återöppna än tvärtom.
Eller så fixar FB det helt enkelt. Jag är övertygad att det finns en uppsjö intresserade kandidater, som dessutom är kompetenta att bli mod.
Citera
2015-02-28, 16:51
Medlem
cunthunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VV
Fullständigt jävla värdelöst. Är detta Flashbacks svar på det pågående mediadrevet mot "nätdroger"? Kommer bara att försvåra för användarna att navigera sig i nätapoteksdjungeln och lättare för oseriösa aktörer att blåsa folk... Och varför ingen forumdel för opiater/opioider? Trådarna är ju för fan inte ens klistrade!

Blir att hitta ett alternativ till Flashback om detta står sig. Besviken är bara förnamnet, förklaring tack!

Du kan ju inte på allvar lägga någon skuld eller ansvar för vad folk knarkar och dör av på Flashback??

Jag har tvärtemot er undrat varför ens Flashback tillåter att några få människor blir feta och rika på Flashbacks bekostnad. Med bekostnad menar jag serverutrymme, fler moderatorer och mer att moderera.. Detta bara för att några få rika katter ska bli rikare..

Vill ni knarka.. Knarka..
Men kom fan inte och ställ krav på andra. Speciellt inte andra som är coola nog att ni öppet här får sitta och snacka om ert leverne.

Ni kan ju fortsätta varna andra om vissa droger på samma sätt som innan. Men man ser ju att det handlar om inköpta lobbyister som vill paja för andra feta katter..
Citera
2015-02-28, 16:52
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av internetpolisen
Eller så fixar FB det helt enkelt. Jag är övertygad att det finns en uppsjö intresserade kandidater, som dessutom är kompetenta att bli mod.
Ah, ska du inte be något som står på en bro redo att hoppa att ta sig i kragen och försöka vara lite positiv istället? Det finns anledningar till att vi har våra kriterier.
Citera
2015-02-28, 16:55
Medlem
cunthunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone

Du som brukar vara ärlig och öppen.

Hur kommer det sig att admin tillåter gratis reklam för vissa feta katter därute. Jag menar det är ju knappast många som blir rika på detta och andra minst Flashback?

Har för mig att det är olagligt att sälja och köpa samt göra reklam om "vanliga" företag på Flashback..

Detta är en av grundproblemen med droger. Att några få blir rika som as på andras bekostnad och flashback är en nyttig idiot som låter dessa knösar tjäna mer..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in