2015-02-27, 05:22
Medlem
moondawns avatar
Vilen oerhört korkad ide
Citera
2015-02-27, 12:09
Medlem
BigFatCones avatar
Man får tycka vad man vill om det hela. Jag orkade i alla fall inte med det hela längre. Det var på tok för stort för mig ensam att hålla reda på. Att ingen kollegor inte hoppade in får man också tycka vad man vill om, själv hade jag inte hoppat in och ställt upp med konstgjord andning på ett forum som jag personligen inte brydde mig om eller ens trodde på. Bara för att vi jobbar gratis betyder ju inte att vi inte får sätta ner foten.

Vad gällande arbetsbördan i Nätapotek så kanske den inte var supertung men det här var min andra vända som "hjälpmod" och jag vare sig orkar eller har intresse av det. Hittar vi någon som vi tror skulle passa i ett sådant forum så blir nog ingen gladare än jag. Jag anser att Nätapotek var/är ett viktigt ämne och att det har en självklar plats på forumet. Men inte som det ser ut nu.

Mvh,
BFC, f.d. moderator i Nätapotek och Drogshoppar.
Citera
2015-02-27, 14:34
Medlem
Jusefs avatar
Jag tror att förvåningen, i a f från min sida, kommer från att den forumsdelen inte uppfattades särskilt kaosartad. Vi kan ju såklart inte se vilket jobb som utförts och om det skulle tillåtas bli vilda västern så är det ju inte det en bättre lösning än nuvarande.

Kan det kanske vara så att vidhållandet vid reglerna var slappare i den delen vilket gjorde att personer tog sig större friheter som skapade större arbetsbörda?
Citera
2015-02-27, 14:57
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jusef
Jag tror att förvåningen, i a f från min sida, kommer från att den forumsdelen inte uppfattades särskilt kaosartad. Vi kan ju såklart inte se vilket jobb som utförts och om det skulle tillåtas bli vilda västern så är det ju inte det en bättre lösning än nuvarande.

Kan det kanske vara så att vidhållandet vid reglerna var slappare i den delen vilket gjorde att personer tog sig större friheter som skapade större arbetsbörda?
Det var i alla fall mer jobb än jag ansåg att det var värt.
Citera
2015-02-27, 16:14
Medlem
Jusefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det var i alla fall mer jobb än jag ansåg att det var värt.

Noterat. Och du som besitter både erfarenhet och kunskap om arbetet borde ha värdefull input om hur det hela kan förbättras. Hur skiljde sig Nätapoteks-delen från de andra forumdelar du modererar? Var det bara "mer" arbete eller var det högre frekvens av t ex trådförflyttningar till papperskorgen, varningar, osv?

Jag kan förstå att du gett upp, vill bara höra om du har någon idé om hur det hela kan återinföras med nya riktlinjer så att extra moderatorer inte skulle behövas.
Citera
2015-02-27, 16:27
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jusef
Noterat. Och du som besitter både erfarenhet och kunskap om arbetet borde ha värdefull input om hur det hela kan förbättras. Hur skiljde sig Nätapoteks-delen från de andra forumdelar du modererar? Var det bara "mer" arbete eller var det högre frekvens av t ex trådförflyttningar till papperskorgen, varningar, osv?

Jag kan förstå att du gett upp, vill bara höra om du har någon idé om hur det hela kan återinföras med nya riktlinjer så att extra moderatorer inte skulle behövas.
Det korta svaret är att en helt enkelt är alldeles för få i ett så pass stort forum.
Citera
2015-02-27, 17:04
Bannlyst
Men sätt in några valfria tomtar, jag tror de skulle göra ett bra jobb och ha ett fungerande forum. Mods har delat ut varningar för skitsaker som tillslut gjort en bannad, och så ska det vara svårt att hitta folk? Give me a frickin break.

Förslag: Kolla igenom de som vart medlem länge, många posts, kunskap om droger och håller bra ton. Ta in dessa på prov och kör igång som det var förut?
Citera
2015-02-27, 17:13
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwz
Men sätt in några valfria tomtar, jag tror de skulle göra ett bra jobb och ha ett fungerande forum. Mods har delat ut varningar för skitsaker som tillslut gjort en bannad, och så ska det vara svårt att hitta folk? Give me a frickin break.

Förslag: Kolla igenom de som vart medlem länge, många posts, kunskap om droger och håller bra ton. Ta in dessa på prov och kör igång som det var förut?
Tro mig, jag önskar att det vore så enkelt.
Citera
2015-02-27, 17:22
Medlem
Emerains avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Tro mig, jag önskar att det vore så enkelt.
Jag håller med BFC. Det är inte så enkelt, hade det varit det så hade det adrig varit problem med att fylla ut tomma platser i knark-forumen.
Citera
2015-02-27, 17:24
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:

Vi har våra kriterier vi går efter när vi tar in nya moderatorer och dessa tummar vi inte på, vi arkiverar hellre forum än tar in moderatorer vi känner att inte är rätt.

Så är det.

admin5
Citera
2015-02-27, 20:02
Bannlyst
Men kommer ni jobba på att hitta mods? Alltså ni har miljarder användare. Klart som tusan de finns folk där som fyller kriterierna. Hitta dom!? Eller behöver ni hjälp? Liksom göra som ni gjort är i princip att arkivera forumet. Gör det på riktigt istället då och jobba sen på att hitta ett gäng rätt folk?
Citera
2015-02-27, 20:14
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Men kommer ni jobba på att hitta mods? Alltså ni har miljarder användare. Klart som tusan de finns folk där som fyller kriterierna. Hitta dom!? Eller behöver ni hjälp? Liksom göra som ni gjort är i princip att arkivera forumet. Gör det på riktigt istället då och jobba sen på att hitta ett gäng rätt folk?
Läs admin5s svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in