Citat:
Enligt dessa länkar så kommer cmore sända både la liga och serie a :
http://www.livesportsreviews.com/tv-channels-broadcasting-rights-la-liga-2/
http://www.asportsnews.com/football-news/italy-serie-a-2012/italian-serie-a-2015-16-live-tv-broadcast-channels-list-detail/
Observera att inget är bekräftat ännu, hittade dessa länkar från en användare som la ut dom på cmores Facebook så det är inget officiellt så ta det med en nypa salt.
http://www.livesportsreviews.com/tv-channels-broadcasting-rights-la-liga-2/
http://www.asportsnews.com/football-news/italy-serie-a-2012/italian-serie-a-2015-16-live-tv-broadcast-channels-list-detail/
Observera att inget är bekräftat ännu, hittade dessa länkar från en användare som la ut dom på cmores Facebook så det är inget officiellt så ta det med en nypa salt.
Inte speciellt troligt tyvärr. Bägge är publicerade för 10-14 dagar sedan. Känns väl bara som att de publicerat det som är klart. För de ländet det inte är klart har man tagit tidigare broadcaster och utgått ifrån att de kommer förlänga.
Citat:
Svulle: jag håller med, det blir snabbt ganska mycket pengar. Dessvärre tror jag inte man kommer kunna göra så som du föreslog. För ett par år sedan så ställdes frågan till viaplay i ett forum där dom själva var aktiva och dom svarade att det inte går att dela upp paketet då det man betalar i stort sett täcker de större rättigheterna, resten kostar dom inte så mycket pengar därför kan dom inte sälja ligor/turneringar löst utan det är hela paketet eller inget alls. Jag hoppas att dom hittar en väg runt detta ändå för att köpa hela viaplay eller hela cmore när man kanske inte är intresserad av hockey utan bara utav fotboll (eller tvärt om) känns onödigt. Sen förstår jag att dom vill att deras kunder köper allt istället men om dom delar upp det så tror jag ändå att det kan klara sig ekenomiskt då jag tror att dom skulle öka antalet kunder ordentligt om dom erbjöd lite fler alternativ. Idag kanske någon inte gillar allsvenskan men är intresserad av la liga. Men kanske tycker 299:- är för mycket för bara la liga och struntar i det och kör fulstreams istället. Skulle dom sälja tillgång till bara la liga lite billigare istället så tror jag många av dessa hade hittat ett värde i det och bytt ut fulstreamen mot cmore då priset kommer kännas mer motiverat när ligorna delas upp.
Jag förstår att detta var svårt att lösa innan när man endast tittade via ett tv-abonnemang men idag, är 2015, tar onlinestreaming över mer och mer och det borde finnas fler alternativ nu när det är möjligt på ett helt annat sätt än tidigare. Jag tror att dom kan tjäna mer på att göra så då det finns många som tycker det är för dyrt med hela paketet men ändå kan tänka sig att betala för en enstaka liga tex. Att köpa bara en match går ju men där är prissättningen ett skämt. 79x4=316, så spelar ens favoritlag en gång i veckan blir det i vissa fall billigare att köpa hela tjänsten med allt vad det innebär.
Jag förstår att detta var svårt att lösa innan när man endast tittade via ett tv-abonnemang men idag, är 2015, tar onlinestreaming över mer och mer och det borde finnas fler alternativ nu när det är möjligt på ett helt annat sätt än tidigare. Jag tror att dom kan tjäna mer på att göra så då det finns många som tycker det är för dyrt med hela paketet men ändå kan tänka sig att betala för en enstaka liga tex. Att köpa bara en match går ju men där är prissättningen ett skämt. 79x4=316, så spelar ens favoritlag en gång i veckan blir det i vissa fall billigare att köpa hela tjänsten med allt vad det innebär.
Ja, prissättningen är en balansgång. Varken för dyrt eller för billigt. Än mer komplext eftersom det inte är någon "vanlig" produkt eller tjänst som ska prissättas, då det inte finns någon referenspunkt. MTG skulle säkerligen kunna tänka sig att ta mindre betalt för Viaplay om det renderade i att mellanskillnaden ändå kom in i att antalet nya abonnenter ökade. Samtidigt är det en farlig väg att gå då man kan bli tvungen att höja priserna om det inte finner bäring. Då kan man istället tappa kunder.
Jag tror på subventionerat pris om man binder upp sig, likt Eurosport Player (49 kronor/månad vid tecknande av 12 månader, 69 annars). Så som Viaplay och C More är prissatt nu ger det ju incitament för att delar av året säga upp abonnemanget. Följer man bara fotboll så kan man ju i alla fall pausa Viaplay under ungefär 3 månader nu under sommarmånaderna. Visserligen inte möjligt med C Mores dito om man följer exempelvis både la Liga och Allsvenskan/Superettan, men ändå.
49 kronor/månad för Bundesliga är ju ett kalaspris idag, exempelvis. Och då är ändå Bundesliga den liga som efter Premier League är mest kommersialiserad och uppehåller det största tv-avtalet (och borde sålunda vara dyrare än C Mores dito).