2015-08-20, 21:36
Medlem
Saandros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Kod:
{o,o}
|)__)
-“-“-
O RLY?

Källa på det.

Citat:
Ursprungligen postat av Cybereye303
Netflix behöver redan höja priserna stegvis de kommande åren för att satsa på egna serier. De har heller inga erfarenheter av sportsändningar. Så utan nån källa framstår du bara som troll.

Läser bland kommentarerna på C Mores facebooksida att förhandlingarna pågår ännu (beträffande La Liga. Serie A har knappt nämnts).

Det var ett skämt. Kände för att skoja till det lite! Men visst vore det en fin idé? Netflix blir bara större och större. Snart kommer sporten också.
Citera
2015-08-20, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saandro
Det var ett skämt. Kände för att skoja till det lite! Men visst vore det en fin idé? Netflix blir bara större och större. Snart kommer sporten också.

Mindre lyckat. Min son somnade lycklig efter att jag nämt "ryktet" då det var läggdags...

För honom är det viktigt att kunna se matcherna på ett rimligt bra sätt. Jag kan nöja mig med en fulstream på en laptop...
Citera
2015-08-20, 22:02
Medlem
Saandros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Mindre lyckat. Min son somnade lycklig efter att jag nämt "ryktet" då det var läggdags...

För honom är det viktigt att kunna se matcherna på ett rimligt bra sätt. Jag kan nöja mig med en fulstream på en laptop...

Brille68 nu får jag skuldkänslor Säg till din son att jag personligen ber om ursäkt! Vi sitter alla i samma båt. Får hoppas att några köper upp vårat kära Serie A.
Citera
2015-08-20, 22:33
Medlem
fredricoss avatar
Citat:
Som det låter där är man i slutförhandlingar om la liga. Antagligen finns intressenter till serie a också.
Var hittar ni denna info? Måste man ha Facebook för att läsa det? Kommenterar cmore själva något om rättigheterna där eller är det bara användare som spekulerar?
Senast redigerad av fredricos 2015-08-20 kl. 22:46.
Citera
2015-08-20, 22:43
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredricos
Var hittar ni denna info? Måste man ha Facebook för att läsa det? Kommenterar cmore själva något om rättigheterna där eller är det bara användare som spekulerar?

På facebooksidan "C More Fotboll" är det många som frågar om rättigheterna och då har C More svarat att man ligger i hårda slutförhandlingar. Kan såklart vara ljug för att blidka eventuella missnöjda kunder men man kan alltid hoppas.

https://www.facebook.com/cmorefotboll

Bläddra ner och klicka på "visitor posts".
Citera
2015-08-20, 22:47
Medlem
fredricoss avatar
Citat:
På facebooksidan "C More Fotboll" är det många som frågar om rättigheterna och då har C More svarat att man ligger i hårda slutförhandlingar. Kan såklart vara ljug för att blidka eventuella missnöjda kunder men man kan alltid hoppas.

https://www.facebook.com/cmorefotboll

Bläddra ner och klicka på "visitor posts".

Tack! Skönt att se cmores svar iallafall, tror dom säkrar rättigheterna inom kort. Hoppas dock på en bättre streamingtjänst från deras sida isåfall. Men enligt personal på tv4gruppen kommer det lanseras en ny alternativt en uppdaterad streamingtjänst till höst som bland annat kommer göra tjänsten fullt tillgänglig på Apple tv (nu kan man inte se cmores innehåll via appen på Apple tv utan bara tv4s sändningar) så syftet är gott, hoppas på att dom lyckas få den att fungera smidigt i praktiken också.
Citera
2015-08-20, 22:56
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Tack! Skönt att se cmores svar iallafall, tror dom säkrar rättigheterna inom kort. Hoppas dock på en bättre streamingtjänst från deras sida isåfall. Men enligt personal på tv4gruppen kommer det lanseras en ny alternativt en uppdaterad streamingtjänst till höst som bland annat kommer göra tjänsten fullt tillgänglig på Apple tv (nu kan man inte se cmores innehåll via appen på Apple tv utan bara tv4s sändningar) så syftet är gott, hoppas på att dom lyckas få den att fungera smidigt i praktiken också.
Det stämmer att TV4-Gruppen ska lansera en ackumulerad streamingtjänst i höst som ska finnas på alla relevanta plattformar. Det ska alltså bli motsvarande Viaplay. Deras förhoppning var att sjösätta allt innan hockeysäsongen drar igång men det är nog styvt räknat.

Tydligen ska även Discovery lansera en liknande tjänst inom kort.

Edit: Discovery har visst en sådan lösningen up and running i Norge, https://se.sbsdiscovery.no/abonnement/. Ser helt okej ut men vet inte om jag egentligen är så sugen på att lägga 700-800 kronor i månaden på streamingstjänster.

Edit: Alla dessa tjänster ska kunna få native app direkt i Apple TV.
Senast redigerad av yooii 2015-08-20 kl. 23:03.
Citera
2015-08-20, 23:06
Medlem
fredricoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yooii
Det stämmer att TV4-Gruppen ska lansera en ackumulerad streamingtjänst i höst som ska finnas på alla relevanta plattformar. Det ska alltså bli motsvarande Viaplay. Deras förhoppning var att sjösätta allt innan hockeysäsongen drar igång men det är nog styvt räknat.

Edit: Discovery har visst en sådan lösningen up and running i Norge, https://se.sbsdiscovery.no/abonnement/. Ser helt okej ut men vet inte om jag egentligen är så sugen på att lägga 700-800 kronor i månaden på streamingstjänster.
Precis, Dplay har jag varit nyfiken på men har inte sett den norska varianten innan. Kul att se men för att man ska skaffa den krävs det, iallafall för mig, att dom säkrar någon vass rättighet. På ett sätt är det kanske bra om cmore får behålla la liga för då har man både allsvenskan och la liga under samma tjänst och får ta cl och PL via viaplay om man nu vill det. Redan där är man uppe i ca 600/mån och det är ganska mycket. Så ytterligare en streamingtjänst känns sådär.
Citera
2015-08-21, 00:03
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Precis, Dplay har jag varit nyfiken på men har inte sett den norska varianten innan. Kul att se men för att man ska skaffa den krävs det, iallafall för mig, att dom säkrar någon vass rättighet. På ett sätt är det kanske bra om cmore får behålla la liga för då har man både allsvenskan och la liga under samma tjänst och får ta cl och PL via viaplay om man nu vill det. Redan där är man uppe i ca 600/mån och det är ganska mycket. Så ytterligare en streamingtjänst känns sådär.
Landar Discovery Serie A så kommer man ju garanterat abonnera på samtliga tjänster, det är bara att svälja.
Citera
2015-08-21, 10:06
Medlem
hp-sauces avatar
Olof Lundh skrev idag en läsvärd artikel om sporträttigheternas utveckling i europa.
Citera
2015-08-21, 10:27
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yooii

Edit: Alla dessa tjänster ska kunna få native app direkt i Apple TV.

Citat:

Naturligtvis bra att TV4 Gruppen samlar allt de har under samma tak. Det var ju skapligt virrigt med TV4 Play, C More, CSports, Filmnet och allt vad det nu var. Samtidigt är det ju ett aber att man kommer behöva ha Viaplay, TV4 Play (deras nya tjänst framåt hösten) och DPlay (likaså framgent). Det blir ändå en hel del pengar.

I framtiden får man hoppas att man kan plocka russinen ur kakan på respektive tjänst. Ponera att Viaplay behåller Premier league och fortsatt kostar 299/månad. Att man då kan välja att man bara vill ha CL och PL, till en kostnad av 199 istället exempelvis. Sen fyller ju tjänsterna på med massa dynga som inte kostar något för att försöka motivera högre priser.
Citera
2015-08-21, 10:42
Medlem
fredricoss avatar
Enligt dessa länkar så kommer cmore sända både la liga och serie a :

http://www.livesportsreviews.com/tv-channels-broadcasting-rights-la-liga-2/

http://www.asportsnews.com/football-news/italy-serie-a-2012/italian-serie-a-2015-16-live-tv-broadcast-channels-list-detail/

Observera att inget är bekräftat ännu, hittade dessa länkar från en användare som la ut dom på cmores Facebook så det är inget officiellt så ta det med en nypa salt.

Svulle: jag håller med, det blir snabbt ganska mycket pengar. Dessvärre tror jag inte man kommer kunna göra så som du föreslog. För ett par år sedan så ställdes frågan till viaplay i ett forum där dom själva var aktiva och dom svarade att det inte går att dela upp paketet då det man betalar i stort sett täcker de större rättigheterna, resten kostar dom inte så mycket pengar därför kan dom inte sälja ligor/turneringar löst utan det är hela paketet eller inget alls. Jag hoppas att dom hittar en väg runt detta ändå för att köpa hela viaplay eller hela cmore när man kanske inte är intresserad av hockey utan bara utav fotboll (eller tvärt om) känns onödigt. Sen förstår jag att dom vill att deras kunder köper allt istället men om dom delar upp det så tror jag ändå att det kan klara sig ekenomiskt då jag tror att dom skulle öka antalet kunder ordentligt om dom erbjöd lite fler alternativ. Idag kanske någon inte gillar allsvenskan men är intresserad av la liga. Men kanske tycker 299:- är för mycket för bara la liga och struntar i det och kör fulstreams istället. Skulle dom sälja tillgång till bara la liga lite billigare istället så tror jag många av dessa hade hittat ett värde i det och bytt ut fulstreamen mot cmore då priset kommer kännas mer motiverat när ligorna delas upp.

Jag förstår att detta var svårt att lösa innan när man endast tittade via ett tv-abonnemang men idag, är 2015, tar onlinestreaming över mer och mer och det borde finnas fler alternativ nu när det är möjligt på ett helt annat sätt än tidigare. Jag tror att dom kan tjäna mer på att göra så då det finns många som tycker det är för dyrt med hela paketet men ändå kan tänka sig att betala för en enstaka liga tex. Att köpa bara en match går ju men där är prissättningen ett skämt. 79x4=316, så spelar ens favoritlag en gång i veckan blir det i vissa fall billigare att köpa hela tjänsten med allt vad det innebär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in