2015-02-24, 09:25
Medlem
Efter mnga r som lsare i olika forum hr p Flashback har jag ntligen skapat ett konto fr att kunna f lite hjlp frn er dr ute.

Jag har ftt ett jobb som revisorsassistent p en medelstor firma i Sverige. Min mentor p kontoret r otroligt upptagen och jag har svrt att hitta tid d denne r ledig och kan hjlpa mig med mina frgor. Drfr tnkte jag frga er dr ute som arbetar med revision om ni har ngra hjlpande tips p hur ni kom in i arbetet och hur ni kom in i tnket nr ni brjade arbeta inom yrket. Om ni har ngra ytterligare tips som kan underltta arbetet fr ni mer n grna dela med er av dem ocks!

Sen har jag en liten bonusfrga - hur sg er lneutveckling ut? Hur mycket kunde ni ka er ln efter er provanstllning?
Citera
2015-02-24, 11:57
Medlem
Fr att komma in i det r det bara att ta p sig s mycket uppdrag som mjligt. Frga, frga och terigen frga. Du br ju kunna g till andra n just din mentor.

r du helt grn s kan det vara en frdel att gra lite bokfring, bokslut och rsredovisningar fr att verkligen lra sig grunderna. Detta granskas ju senare av ngon och du br efterfrga feedback p ditt arbete.

Lneutvecklingen kan jag bara prata fr mig sjlv. Ingen kning efter provanstllningen, utan frst efter 1 r. D fick jag 3k/mnad och nu efter andra ret 2,5k/mnad. Har fast ln, ingen vertidsersttning (men frvntas jobba ver efter behov). Har dock 13 mnadslner och 6 veckor semester (istllet fr standard 5 veckor) som skall kompensera fr vertiden.
Citera
2015-02-24, 12:39
Medlem
P kontoret som jag sitter p r det bara en revisor och sen r det redovisningskonsulter s egentligen r det inte s mnga andra jag kan frga tyvrr.

Jag har jobbat med redovisning under hela min studietid s man kan vl sga att jag r grn inom just revisionsdelen men att jag kan knna igen mig i vissa delar genom redovisningen.
Citera
2015-02-24, 17:02
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daligtskamt
P kontoret som jag sitter p r det bara en revisor och sen r det redovisningskonsulter s egentligen r det inte s mnga andra jag kan frga tyvrr.

Jag har jobbat med redovisning under hela min studietid s man kan vl sga att jag r grn inom just revisionsdelen men att jag kan knna igen mig i vissa delar genom redovisningen.

Vad har du fr utbildning och vad r dina frgor?
Citera
2015-02-25, 16:14
Medlem
Jag har en 3rig kandidatexamen i fretagsekonomi med inriktning mot redovisning.

Jag vill ha lite hjlp i hur jag ska kunna arbeta mest effektivt. Vilka kontroller r viktigast och hur ska man dokumentera det man gr smidigast? Jag har arbetat nu i en mnad och fick reda p frst frra veckan att jag mste dokumentera mina steg och skriva ned allt jag gr. Inte den bsta informationen s jag vill ha tips p hur andra arbetar och hur de lgger upp sitt arbete.
Citera
2015-02-25, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daligtskamt
Jag har en 3rig kandidatexamen i fretagsekonomi med inriktning mot redovisning.

Jag vill ha lite hjlp i hur jag ska kunna arbeta mest effektivt. Vilka kontroller r viktigast och hur ska man dokumentera det man gr smidigast? Jag har arbetat nu i en mnad och fick reda p frst frra veckan att jag mste dokumentera mina steg och skriva ned allt jag gr. Inte den bsta informationen s jag vill ha tips p hur andra arbetar och hur de lgger upp sitt arbete.

Vilka hjlpmedel har du/anvnder du?
Citera
2015-03-01, 16:41
Medlem
Jag arbetar i Norstedts byr. Jag har inte ngra direkta hjlpmedel i mitt arbete.

Frlt fr ett otroligt segt svar frresten!
Citera
2015-03-03, 09:55
Medlem
Axells avatar
(FB) Auktoriserad revisor - stll era frgor

Hr har du en stor trd dr jag gissar att du kan f svar p dina frgor.
Citera
2015-03-04, 15:50
Medlem
Om du arbetar i Norstedts s har du ju norstedts revision, transaktionsanalys och bokslut att jobba med eller?
Har inte din revisor hjlpt dig med en arbetsordning fr uppdragen?

Revisionsprogrammet r ju annars pedagogiskt upplagt. Norstedts har ju ven utbildningar i sin programvara. Men vad segt att du inte har ngra fler assistenter att bolla med.

Men att frst efter en mnad f reda p att allt ska dokumenteras r ju katastrof.

Din pskrivande revisor mste g igenom minst 2 uppdrag frn brjan till slut med dig i programmet s att du har en chans att gra ett bra jobb.
Citera
2017-05-16, 16:18
Medlem
Hur mycket tjnar ni som har en tjnst som revisorsassistent och ganska nyligen blivit anstllda? Jag vet att efter en google-skning som r ingngslnen ca 27-30 men vill veta hur det ser ut fr er?
Citera
2017-05-18, 21:54
Medlem
Diablo1118s avatar
Fretagande och fretagsekonomi --> Arbetsliv och arbetsmarknad
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem