Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-23, 20:40
  #1
Avstängd
cramors avatar
Ibland när man är och handlar på en del affärer så ser man hur någon går runt med ett anteckningsblock och skriver om olika varor (Tror jag) sedan verkar dom åka vidare till nästa butik.

Har sett 2 st på bara några veckor den ena hade en dator och stod med i butiken och den andra ett block. Vad är det för jobb? Någon som vet vilka jag menar?
Citera
2015-02-23, 20:46
  #2
Medlem
120311s avatar
Kan det vara någon som inventerar?
Citera
2015-02-23, 20:50
  #3
Medlem
macknus avatar
Prisjämförelse kan det också vara.
Citera
2015-02-23, 20:59
  #4
Medlem
Pescasss avatar
Spion?
Citera
2015-02-23, 21:56
  #5
Medlem
Vet att det låg ute annonser på AMS för säkert ett års sen om "Mystery Shopping". Kan ju vara det..

http://sv.wikipedia.org/wiki/Mystery_shopping
Citera
2015-02-23, 22:15
  #6
Avstängd
cramors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 120311
Kan det vara någon som inventerar?
Möjligt men jag har alltid trott att dom som inventerar jobbar i butiken? Dom som jag sett är "civilklädda".
Citat:
Ursprungligen postat av macknu
Prisjämförelse kan det också vara.
Ja.
Citat:
Ursprungligen postat av Pescass
Spion?
Nää, så observant är jag inte
Citat:
Ursprungligen postat av Bluetit
Vet att det låg ute annonser på AMS för säkert ett års sen om "Mystery Shopping". Kan ju vara det..

http://sv.wikipedia.org/wiki/Mystery_shopping
Mystery shopper går ju ut på att vara anonym i dessa fall så har dom haft block/datorer
Citera
2015-02-23, 22:20
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cramor
Möjligt men jag har alltid trott att dom som inventerar jobbar i butiken? Dom som jag sett är "civilklädda".

Ja.

Nää, så observant är jag inte

Mystery shopper går ju ut på att vara anonym i dessa fall så har dom haft block/datorer

Men om man inte skriver upp i ett block, hur skall man komma ihåg alla affärer?
Citera
2015-02-23, 22:38
  #8
Avstängd
cramors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluetit
Men om man inte skriver upp i ett block, hur skall man komma ihåg alla affärer?
Jo men hon stod mitt bland varorna och skrev, det var rätt tydligt att hon jobbade
Citera
2015-02-23, 22:49
  #9
Medlem
Sebzors avatar
Det är en prisjämförelse. För några år sedan jobbade jag med inköp på Netto. Jag hade en kollega som hade hand om prissättningen, och han åkte runt 2 dagar i veckan och jämförde konkurrenternas priser på sin handdata. Jag tror inte detta är något som enbart Netto sysslar med, det är nog ganska utbrett i branschen.
Citera
2015-02-23, 23:25
  #10
Avstängd
cramors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebzor
Det är en prisjämförelse. För några år sedan jobbade jag med inköp på Netto. Jag hade en kollega som hade hand om prissättningen, och han åkte runt 2 dagar i veckan och jämförde konkurrenternas priser på sin handdata. Jag tror inte detta är något som enbart Netto sysslar med, det är nog ganska utbrett i branschen.
Japp du har nog rätt. Såg en utav dom på netto och den andra på ICA. Ser kul ut!
Citera
2015-02-23, 23:29
  #11
Medlem
VonFanderblads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebzor
Det är en prisjämförelse. För några år sedan jobbade jag med inköp på Netto. Jag hade en kollega som hade hand om prissättningen, och han åkte runt 2 dagar i veckan och jämförde konkurrenternas priser på sin handdata. Jag tror inte detta är något som enbart Netto sysslar med, det är nog ganska utbrett i branschen.
Detta är vanligt i alla branscher, speciellt hemelektronikbranschen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback