Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-02-23, 18:45
  #1
Medlem
Hela tiden läser man inlägg på flashback om hur arbetslösa skall avlivas, för att de är lata jävlar som inte vill jobba, och arbetstagarna är riktigt trötta på att försörja deras arslen. Det är faktiskt samma tänk i min bekantskapskrets. De flesta ser arbetslösa som en belastning, som skulle göra arbetstagarna (skattebetalarna) en tjänst om de tog livet av sig. Nu syftar jag mest på långtidsarbetslösa, som oftast går på SOS.

Kriminella människor kan ju försörja sig själva, och de flesta går inte på Svenssons utan det är uppgörelser mellan ens egna så att säga. Skatteintäkter bidrar de ju faktiskt med, genom momsen till skillnad ifrån arbetslösa. De tvättar också pengar i helt lagliga verksamheter som skapar arbete och skatteintäkter till välfärden. Visst kostar poliser och fängelser, men det finns inget land i världen som inte har fängelser och poliser - det är oundkomligt till skillnad ifrån socialbidrag och A-kassa.

Vad tror ni? kanske överdriver jag lite, men det känns som att utvecklingen går åt det hållet.
Citera
2015-02-23, 18:48
  #2
Medlem
Neltets avatar
tror det är fler som vill se alla kriminella dö än de som inte har lyckat skaffa sig ett jobb.
Citera
2015-02-23, 18:59
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
De flesta ser arbetslösa som en belastning, som skulle göra arbetstagarna (skattebetalarna) en tjänst om de tog livet av sig. Nu syftar jag mest på långtidsarbetslösa, som oftast går på SOS.

Jaha ja, tack så mycket..jag bockar o bugar, lyfter på hatten.

Jag hoppas du och ditt menlösa kompisgäng blir arbetslösa snarast.
Citera
2015-02-23, 19:01
  #4
Medlem
Det har skett en indoktrinering senaste åren, att arbetslöshet är ett personligt
problem. Att det skulle bero på de arbetslösas egenskaper att de är arbetslösa.
Citera
2015-02-23, 19:21
  #5
Medlem
Är man arbetslös och inte studerar/aktivt söker jobb så borde man ha ett nackskott.

Är man yrkeskriminell (säljer droger eller liknande) så har jag inga problem med det så länge man inte lever på soc samtidigt, annars får man ju så klart ställa sig i kö med de andra arbetslösa och invänta sin avrättning.

Lata personer har ingen rätt till ersättning.
Citera
2015-02-23, 19:26
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The13
Jaha ja, tack så mycket..jag bockar o bugar, lyfter på hatten.

Jag hoppas du och ditt menlösa kompisgäng blir arbetslösa snarast.

Om du hade läst mina tidigare inlägg så hade du aldrig skrivit så. Jag tycker synd om arbetslösa som söker jobb och försöker göra något åt sin sits. Mina vänner resonerar däremot annorlunda.

Det skall bli intressant och följa händelseutvecklingen i den här tråden.
Citera
2015-02-23, 19:51
  #7
Moderator
Tinuviels avatar
Hör nog ändå bättre hemma i Arbetsliv och arbetsmarknad.

Politik - Inrikes --> Arbetsliv och arbetsmarknad
/Moderator
Citera
2015-02-23, 20:20
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Om du hade läst mina tidigare inlägg så hade du aldrig skrivit så. Jag tycker synd om arbetslösa som söker jobb och försöker göra något åt sin sits. Mina vänner resonerar däremot annorlunda.

Jag vet inte vem du är och vad du tycker om varken det ena eller det andra, du skrev det du skrev.
Du skrev aldrig att Du tyckte det här, men du borde skrivit hur du ser på det hela, du kan inte ta för givet att människor följer dina inlägg.

Det här skrev jag:
Citat:
Ursprungligen postat av The13
Jaha ja, tack så mycket..jag bockar o bugar, lyfter på hatten.

Jag hoppas du och ditt menlösa kompisgäng blir arbetslösa snarast.

Det här skrev du:
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Hela tiden läser man inlägg på flashback om hur arbetslösa skall avlivas, för att de är lata jävlar som inte vill jobba, och arbetstagarna är riktigt trötta på att försörja deras arslen. Det är faktiskt samma tänk i min bekantskapskrets. De flesta ser arbetslösa som en belastning, som skulle göra arbetstagarna (skattebetalarna) en tjänst om de tog livet av sig. Nu syftar jag mest på långtidsarbetslösa, som oftast går på SOS.

Det här skriver en idiot i tråden:
Citat:
Ursprungligen postat av 411
Är man arbetslös och inte studerar/aktivt söker jobb så borde man ha ett nackskott.

Ni skriver att jag ska avrättas, jag skrev att jag hoppas ni blir arbetslösa, jag antar att ni tycker att det är jag som ska be om ursäkt för mitt fruktansvärda påhopp om mina önskningar att ni ska bli arbetslösa?

Röstade ni på borgarna?
Har ni rösträtt?

Jag blev medlem i Metall för ungefär 24 år sedan.
Jag har betalat skatt i över 20 år.
Jag har arbetat i 12+ år av mitt liv.
Man blir inte långtidsarbetslös pga ingenting.
Man kan inte få soCialbidrag utan att vara aktivt arbetssökande.


"Det skall bli intressant och följa händelseutvecklingen i den här tråden."
Ja du sitter väl där hemma och fnittrar som en liten flicka.
Citera
2015-02-23, 20:57
  #9
Medlem
Är man kriminell är det väl hög sannolikhet att man också är socialbidragstagare medans en socialbidragstagare inte nödvändigtvis är kriminell? Kanske har jag missat något fundamentalt, vem vet.

Om samhället ska göra tvål av någon av grupperna ser jag hellre att det görs med kriminella då en arbetslös inte nödvändigtvis är en "lat usling", men det kanske är jäv från min sida.
__________________
Senast redigerad av tago 2015-02-23 kl. 21:00.
Citera
2015-02-23, 21:07
  #10
Medlem
Staten är kriminell tänk dig för 10 år sedan fanns inga kassasystem vet många som jobbade svart på nattklubbar garderob disk eller blackjack det var största kriminella ägare som dolde skatt .

Idag är det likadant kriminell skatte verkets revisorer ordnar allt för Kriminiella företagare , resturanger , frisörer , skomakare , butiker m.m .

Staten hatar arbetslösa det är därför staten ger stickningar så att arbetslösa blöder för varje månad som går får du fler statliga stickningar tills du överblöder

Staten lever på kriminalitet och njuter när arbetslösa Blöder .

Staten räknar hur många gram mat du skall äta / dag .

Sen visas på TV hur svårt dem har i Afrika med mänskliga rättigheter och fattigdom .
__________________
Senast redigerad av Silbersky00 2015-02-23 kl. 21:16.
Citera
2015-02-23, 21:07
  #11
Avstängd
Haverisms avatar
Människor tycker om att hata. Vi mot ni-tänket ligger djupt ner i medvetandet, det är inget som social träning eller pk-ism kan betvinga. När det blir politiskt inkorrekt att hata en viss grupp så byter man bara grupp att hata. Förr var det bögar och judar, nu är det förbjudet och man kan råka ganska illa ut om man svär över fikusarna eller kroknäsorna. Då letas det omedelbart upp nya grupper att ondgöra sig över. Arbetslösa. Pedofiler. Våldtäktsmän. Dessa grupper är det fortfarande okej att spy galla över. Skulle någon av dessa grupper förvandlas till en "skyddad minoritet" inom kort så lär hatet ta sig ny form och riktas mot en ny grupp.

Det är denna lilla detalj som alla världsförbättrare och apologeter inte förstår, vi människor är hårdkodade för att tänka i termer av grupper ställda mot varandra. Vi är byggda för hat och konflikt.
Citera
2015-02-23, 21:15
  #12
Medlem
Porsennas avatar
Det är så "viktigt" att arbeta att folk inte ens vågar säga till andra att de skulle sluta arbeta om de vann på triss. De säger att de skulle fortsätta att arbeta om de vann bara för att de inte vill erkänna att de egentligen inte tycker om sitt jobb.

I den gråa massans medvetande faller kriminella människor inom samma kategori som folk med pengar i överflöd.

"De" "rika" vet inget om livet, här går jag minsann och gör ett vettigt handtag som en anständig samhällsmedborgare medans de pillar sig i naven och sysslar med dekadenta saker på samhällets bekostnad. Nej, det är inte fel att framföra ett långsamtgående fordon med ett lass dynga, förstår inte varför alla ska hamra på datorer och dricka så svåra kaffedrycker med kontinentala namn när man ta en kopp kok-kaffe och en ballerina-kaka.
__________________
Senast redigerad av Porsenna 2015-02-23 kl. 21:23.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback