Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2015-02-25, 18:54
  #97
Medlem
hee4rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av durtmeister
Uppenbarligen har denna kille ingen gymnasial utbildning och det enda intaget om hur samhället fungerar är Flashback.
Korkad omotiverad rasist.


En tråd som denna vittnar om hur illa åldringar fortfarande och detta anno 2015 far i ett s. k "modernt samhälle". Det vill säga att som icke- producerande och detta inte längre i samhället HAR du inget som helst värde.
Vidrigt värre. Inte undra på att asen kommer in på dylika ställen SÅ lätt som t. ex TS här har gjort.
OCH sedan dessutom ta sig den rätten att pissa på dem som inte som, o. s. v.
TS här är ingen rövtorkare, TS här är en rövslickare.
2015-02-25, 20:00
  #98
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Jag har fått ett jobb som "rövtorkare" i åldringsvården, som är lågbetalt och äckligt som fan. Enda fördelen med det är att det mest är tjejer på jobbet och en del av de är riktigt heta.

Men nu ska vi inte prata om dem.

Jag går upp tidigt på morgonen varje arbetsdag och jobbar varannan helg. Mitt liv består av att tvätta rövar på gamla gubbar och kärringar, plus byta kateter ibland. Jobbet fullständigt stinker bajs och är bara så vidrigt. Trots det vill jag vara kvar, för många av gamlingarna är rätt glada över att vi finns där för dem. Man får mycket uppskattning. En gammal kärring gav mig en hundralapp en fredag som tack för att jag hade tagit hand om henne.

Jag har själv gått på bidrag i långa perioder men nu inser jag hur jävla fel det är. Dagens bidrag gör ju att folk inte behöver jobba. Och vad leder det till? Jo att vi får hit en massa jävla negrer och andra bruna människor som inte ska vara här.

Om man tvingade in alla negrer direkt in i rövtorkarbranschen skulle de ta första bananbåt hem till negerland omgående, det är jag övertygad om. Några negrer kommer ju hit som anhöriga till gamla PK-kärringar som vill ha negerkuk, men jag tror inte de negrerna hade kommit heller om det inte fanns bidrag. De hade bara dragit över PK-suggorna i någon hydda i Gambia, men det hade inte funnits något att vinna på att flytta till Sverige. Blott Sverige svenska bidragsnegrer har.

Därför tycker jag att alla bidrag i form av a-kassa, socialbidrag, barnbidrag, bostadstillägg, sjukpenning, förtidspension etc. ska kapas omgående. Då menar jag omgående typ imorgon!!

De som inte har några jävla jobb får la fan i mig gå ut och fixa ett då!!!

De som inte kan hitta får be kompisar om hjälp, eller så kan kommunen ge dem knäckebröd och möjlighet att fylla på PET-flaskor i någon vattenkran. Sen får de bo i zigenarläger om de saknar bostad. Om zigenarna kan så kan fan alla andra också! Och de som är mer frusna än tattarhelvetena är nog så etniskt främmande att de inte hör hemma inom vårt livsrum i vilket fall som helst.

Alla samhällen som bygger på samklang med naturen innebär den starkes rätt, och att den som är anpassad överlever. Negern med sina stora läppar och låga halt av underhudsfett hör hemma i Afrika och den vite mannen med förmåga att planera för långa kalla vintrar genom intelligent tänkande hör hemma i Europa. Ska det vara så jävla svårt att förstå?

Bort med bidragen. Nu!!!

Ska vi tycka synd om dig nu?

Om vi ska få ett sådant samhälle som du nämner, att klippa alla bidrag så tror jag inte att det skulle bygga upp samhället, det hade blivit mer inhumant, när folk tappar sin humana sida så kan en människa åstadkomma väldigt mycket ondska.

Om du tycker ditt jobb är så himla nedvärderande, kan du väl ta upp dina studier och börja plugga till något "bättre"?

Och sedan att du tagit ett sådant jobb ser jag inte ner på, men ta mig fan om du behandlar de äldre som skit... De har inte gjort dig något ont, så då ser jag inte någon som helst rättfärdighet av dig att börja spy ut dynga.

Sedan de som säger att bidrag är dåliga, NI ger ju er fan på de som är "svagast", vet ni hur mycket bidrag större företag får? Jävla moppar allihopa, blåögda trälare till människor.
Bidrag ska inte utnyttjas, det håller jag med om, men utan något sådant så kommer inte samhället vara så "civiliserat" som det ser ut just nu.. Ska vi återgå till någon ap-stadie mentalitet? När så mycket vapen och dylik som finns ute runt om i samhället.
Man märker att visa tänker inte längre än näsan räcker.
Om det ska vara starkast överlever så är detta en jävligt korkad bild, ensam kommer man inte långt, men så som det ser ut nu så räcker det väl att man arbetar får sin lön och sedan tror man "ensam är stark" jävla moppar.
2015-02-26, 01:24
  #99
Medlem
Oformads avatar
Blir det inte lite väl dumt om det är tusenfalt bättre villkor att sitta i fängelset, jämfört med att inte hitta ett jobb.

Då känns det väl ändå som ett helt okej alternativ att bli yrkesmördare/bankrånare/åldringsrånare/våldtäktsman/terrorist, om bara moralen tillåter?
2015-02-26, 09:37
  #100
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Jag har fått ett jobb som "rövtorkare" i åldringsvården, som är lågbetalt och äckligt som fan. Enda fördelen med det är att det mest är tjejer på jobbet och en del av de är riktigt heta.

Men nu ska vi inte prata om dem.

Jag går upp tidigt på morgonen varje arbetsdag och jobbar varannan helg. Mitt liv består av att tvätta rövar på gamla gubbar och kärringar, plus byta kateter ibland. Jobbet fullständigt stinker bajs och är bara så vidrigt. Trots det vill jag vara kvar, för många av gamlingarna är rätt glada över att vi finns där för dem. Man får mycket uppskattning. En gammal kärring gav mig en hundralapp en fredag som tack för att jag hade tagit hand om henne.

Jag har själv gått på bidrag i långa perioder men nu inser jag hur jävla fel det är. Dagens bidrag gör ju att folk inte behöver jobba. Och vad leder det till? Jo att vi får hit en massa jävla negrer och andra bruna människor som inte ska vara här.

Om man tvingade in alla negrer direkt in i rövtorkarbranschen skulle de ta första bananbåt hem till negerland omgående, det är jag övertygad om. Några negrer kommer ju hit som anhöriga till gamla PK-kärringar som vill ha negerkuk, men jag tror inte de negrerna hade kommit heller om det inte fanns bidrag. De hade bara dragit över PK-suggorna i någon hydda i Gambia, men det hade inte funnits något att vinna på att flytta till Sverige. Blott Sverige svenska bidragsnegrer har.

Därför tycker jag att alla bidrag i form av a-kassa, socialbidrag, barnbidrag, bostadstillägg, sjukpenning, förtidspension etc. ska kapas omgående. Då menar jag omgående typ imorgon!!

De som inte har några jävla jobb får la fan i mig gå ut och fixa ett då!!!

De som inte kan hitta får be kompisar om hjälp, eller så kan kommunen ge dem knäckebröd och möjlighet att fylla på PET-flaskor i någon vattenkran. Sen får de bo i zigenarläger om de saknar bostad. Om zigenarna kan så kan fan alla andra också! Och de som är mer frusna än tattarhelvetena är nog så etniskt främmande att de inte hör hemma inom vårt livsrum i vilket fall som helst.

Alla samhällen som bygger på samklang med naturen innebär den starkes rätt, och att den som är anpassad överlever. Negern med sina stora läppar och låga halt av underhudsfett hör hemma i Afrika och den vite mannen med förmåga att planera för långa kalla vintrar genom intelligent tänkande hör hemma i Europa. Ska det vara så jävla svårt att förstå?

Bort med bidragen. Nu!!!

Kallar du A-kassa för bidrag? Det är för helvete en försäkring som man betalar för om man vill! Tycker du vi ska förbjuda hemförsäkring och bilförsäkringar också? Jag gillar tanken på att om min bil blir stulen/skadad så kommer min försäkring som jag har betalt för att täcka för de största kostnaderna...
2015-02-26, 10:09
  #101
Medlem
För att få försörjningsstöd ska man redovisa de jobb man sökt senaste månaden så gör socialen en bedömning om man får det en månad till. Du har inte tänkt på att man inte har råd med varken knäckebröd eller ruckel utan bidrag? Tror du man får jobbet om man kommer dit oduschad i smutsiga kläder?

Om man inte vänder sig till att tigga eller börjar en kriminell bana är man körd utan bidrag.
2015-02-27, 16:52
  #102
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Är det så enkelt?

Då borde någon ha prövat det med de resultaten du anger som följd.

En verksamhet som är genuint genomtänkt och fyller ett behov, behöver inget stöd. Om vi inte ska ge bidrag till människor, varför till företag?


Ja omman inte vill veta om vad som faktiskt finns, eller pläga sådana som vet vad som faktiskt finns men inte just tillgängligt där
Såklart man inte kan köpa något man inte känner till.

Men valfrihet är väl välja det alla andra väljer eller hur då har man ju fått välja själv.
__________________
Senast redigerad av brianmolko 2015-02-27 kl. 16:55.
2015-02-27, 17:10
  #103
Medlem
KonungHonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sampanl
Det kommer saknas över 120 000 jobb inom äldrevården. Jag tycker dagens ungdomar och invandrare ska slussas in dit omgående och torka röv och ta hand om våra äldre. Eller är ni för fisförnäma för det? tar man inte jobb som finns ska man bo i ett läger och få kex och vatten som TS antyder.
Är det 40-talisterna som ska gå i pension nu igen? Riktiga greker det där.

Huruvida man lyckas fylla luckorna beror givetvis på hur fisförnäma arbetsgivarna är med att betala löner som går hem ute i stugorna. 30k/mån så ska man nog lyckas rekrytera en del guldgrävare som inget hellre vill än att få torka gammelarsle! Samma arbete för socialbidrag eller medborgarlön? Not so much.

Incitament, sampanl. Incitament.
__________________
Senast redigerad av KonungHonung 2015-02-27 kl. 17:19.
2015-02-28, 08:27
  #104
Avstängd
Mertillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Decimal1
Parasit?

Hela landet är ju fullt med parasiter. Vad kallar du tex förre statsminiztern Fredrik Reinfeldt? Han var en parasit. De flesta politiker undantaget de nationella är parasiter.
2015-02-28, 22:34
  #105
Medlem
Lobengulas avatar
TS borde starta en blogg om det nu endast är åsikter som ska framföras. TS verkar helt ointresserad av att delta i sin egen tråd. Egentligen så är det papperskorgen som gäller men eftersom andra har producerat en del bra inlägg så ska de inte drabbas av TS slapphet att inte vårda sin tråd.

Tråd låst

/Mod
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback