Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-20, 11:55
  #1
Medlem
Hej
Jag har spelat massa fotboll i mitt liv och jag har aldrig haft problem med mitt knä förrens nu. Dock är jag rätt ur form, spelat 5-6 ggr per år senaste åren. Så kroppen kanske inte fungerar som den ska.

Situationen
Jag stod väldigt bredbent, inte supernära en närkamp eller något stod fast med ena benet medans kroppen rörde sig åt andra hållet. Då kände jag hur det drog till i ena knäet. Det gjorde ont men jag kunde liksom jogga men iblad när jag går känner jag att det gör ont. Jag testade att passa lite lätt med en kompis och det går okej men sen gjorde det ont och jag slutade. Så eftersom jag aldrig tidigare haft några problem med knäet så undrar jag vad jag borde göra. Ska jag gå till en läkare? Jag är utomlands tills juni så när jag har problem att beskriva smärtan på svenska (modersmål) så blir det vääääldigt svårt där jag är nu. Ska jag vänta 2-3 veckor och börja jogga sen och kanske efter 2 veckor eller så testa att spela lite fotboll lugnt igen? Eller låter det som något korsband är paj eller? Tacksam för någon typ av hjälp.
Citera
2015-02-20, 12:16
  #2
Medlem
Talamuss avatar
Låt oss säga att någon lyfter ditt ben och gör en böjning och sträckning av knät, alltså du slappnar av, gör det ont då?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback