Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-19, 02:59
  #1
Avstängd
Ja.. jag vaknade idag runt 13ish tränat hela dagen, kom hem runt 22.00, la mig runt 12.00 men va vaken i sängen i 3 timmar. Min kropp är dö trött men inte mitt sinne. Jag ska upp o jobba kl 08.00 vad ska jag göra?
Citera
2015-02-19, 03:03
  #2
Medlem
Är du ångestfylld pga någonting?
Det brukar vara den absolut största anledningen till att ha svårt att somna.

Hur som helst rekommenderar jag att du ska lyssna på någon avslappning/meditation ljudspår. Finns massor på YouTube.

Slappna av och slut ögonen och låt tankarna rinna bort.
Citera
2015-02-19, 03:08
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 20152015
Är du ångestfylld pga någonting?
Det brukar vara den absolut största anledningen till att ha svårt att somna.

Hur som helst rekommenderar jag att du ska lyssna på någon avslappning/meditation ljudspår. Finns massor på YouTube.

Slappna av och slut ögonen och låt tankarna rinna bort.

Försökte faktiskt göra det men kunde ej. Skit jobbigt.. har haft detta problem länge. Inte första gången. Väntetid på en vårdcentral är 2 månader.
Citera
2015-02-19, 03:12
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 12characters
Försökte faktiskt göra det men kunde ej. Skit jobbigt.. har haft detta problem länge. Inte första gången. Väntetid på en vårdcentral är 2 månader.

Ett annat tips är att ta en varm dusch innan du kryper ner i sängen, det gör så att man känner sig skönt avslappnad.

Sen finns ju klassikern att dricka lite varm mjölk.
Citera
2015-02-19, 03:14
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 12characters
Försökte faktiskt göra det men kunde ej. Skit jobbigt.. har haft detta problem länge. Inte första gången. Väntetid på en vårdcentral är 2 månader.

På min lokala vårdcentral finns det vissa dagar de har dropintider, är du säker på att det inte finns något sådant hos dig?
Citera
2015-02-19, 03:23
  #6
Medlem
Jag brukar hälla i mig en flaska rödvin, eller iaf 2 glas, lugnar ner nerverna... Sen sätter du på en film som du sett tusen gånger.

Prova det
Citera
2015-02-19, 03:24
  #7
Medlem
Ett glas vatten funkar, försök blunda iallafall bara.
Citera
2015-02-19, 03:28
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 20152015
Ett annat tips är att ta en varm dusch innan du kryper ner i sängen, det gör så att man känner sig skönt avslappnad.

Sen finns ju klassikern att dricka lite varm mjölk.

Drog ju i duschen runt 23.00 1 timme efter jag tränade. Orkar ej duscha igen.

Citat:
Ursprungligen postat av 20152015
På min lokala vårdcentral finns det vissa dagar de har dropintider, är du säker på att det inte finns något sådant hos dig?
Vi har det också här men det är en bit ifrån mig, funderar på att gå dit idag efter jobbet.

Citat:
Ursprungligen postat av AllenEdmonds
Jag brukar hälla i mig en flaska rödvin, eller iaf 2 glas, lugnar ner nerverna... Sen sätter du på en film som du sett tusen gånger.

Prova det

Har tyväär ej ngn alcohol hemma förtillfället

Citat:
Ursprungligen postat av Thaiwai
Ett glas vatten funkar, försök blunda iallafall bara.

Försöker det, men när jag gör det så börjar jag tänka på väldigt onödiga saker som ej är nämnvärt
Citera
2015-02-19, 04:03
  #9
Medlem
Se till att ha det svalt i rummet.
Ordna med rena lakan och sätt på någon mysig serie så somnar du nog rätt snabbt ska du se!
Citera
2015-02-20, 10:27
  #10
Medlem
gralehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12characters
Ja.. jag vaknade idag runt 13ish tränat hela dagen, kom hem runt 22.00, la mig runt 12.00 men va vaken i sängen i 3 timmar. Min kropp är dö trött men inte mitt sinne. Jag ska upp o jobba kl 08.00 vad ska jag göra?

Klart som korvspad.. du skriver ju själv att du tränat hela dagen.
Dessutom att sova till 1300, ja, jag hade inte somnat 00:00 alltså utan mer framåt mitt i natten någon gång som du beskriver. Inget konstigt alltså, tror inte jag.

Brukar du göra såhär och det är ett problem hade jag föreslagit en omläggning av dygnsrytmen (gå upp i tid, lägg dig i tid) och bett om insomningsmedicin till en början.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback