2019-06-16, 16:56
Medlem
EasyClapss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pille.de.Snopp
Vad grundar du dig på?
Ett evigt sökande och konsten att vara totalt orädd för att lyfta på olika stenar som leder mig mot källan. Jag kan inte hänvisa till en specifik Youtuber, präst, vän, litteratur, politiker med mera till det jag påstår. Människors intuition lägger pussel åt dem och har förmågan att frångå vårt egos erfarenheter. Deduktiva människor har ingen fördel alls gällande sanningspusslandet, rädslan för kognitiv dissonans you know. Jag är inte i livet för att svälja en stor fet lögn av samma människor som förslavar, förgiftar, manipulerar och gömmer sanningar från världsbefolkningen. Ni andra kan normalisera den skiten och leva i direkt motsats mot biblisk rättfärdighet, jag gör det inte. En människa som tror att denne föds fri är så otroligt bortfintad att det liknar ingenting.
Citera
2019-06-16, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Jo, men då anser Jesus även det är bra att folk hoppas på onda saker. Det gör inte jag.
Önsketänkande.

Luk 6:45
En god människa bär fram det som är gott ur sitt hjärtas goda förråd, och en ond människa bär fram det som är ont ur sitt onda förråd. Hennes mun säger vad hjärtat är fullt av.

Och ditt hjärta är fullt av ondska, annars hade du inte yttrat denna lögn om Jesus.
Citera
2019-06-16, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Och din tröghet ger inte fribiljett till andra religioners paradis. Grubblar du mycket över det?
Jag behöver inte välja andra religioner när de lovar samma sak.
Citera
2019-06-16, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Nej, det är den inte. Det var en ganska vanlig uppfattning förr i tiden att en val var en fisk. Att människor i dag säger att valen är ett däggdjur är en modern tolkning. Jag vet inte varifrån du får allt, men fortsätt du snacka. Evangeliet handlar inte om något av det du nämner.
ja men du hävdar att din lilla bok är absolut sann eller hur? Så du avfärdar GT då?
Citera
2019-06-16, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Ja, att påstå att det är fint att tro utan bevis är ju ett smidigt sätt att komma runt problemet att man inte har några bevis.

Så kristna som råkar ut för katastrofer eller som aldrig får höra ifrån Gud tror inte på riktigt? Det var ju ett smidigt sätt att komma runt det problemet, helt i Jesus tradition faktiskt.
Japp, för då visar du att du är ett får som litar på sin herde.

Nej, för då generaliserar du, och det är fel. Lika fel som att säga att araber är aggressiva. Men då har du aldrig varit i Nederländerna. Det finns till och med ett ord för fenomenet på nederländska. Kutmarokkaan. Enligt statistik har 65% av manliga marockaner upp till 23 år haft med polisen att göra.
Citera
2019-06-16, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
ja men du hävdar att din lilla bok är absolut sann eller hur? Så du avfärdar GT då?
GT gäller inte för kristna för att det är ett annat förbund.

Rom 3
20Ty genom laggärningar blir ingen människa rättfärdig inför honom. Lagen kan bara ge insikt om synd 21Men nu har Gud uppenbarat en rättfärdighet som inte beror av lagen men som lagen och profeterna har vittnat om – 22en rättfärdighet från Gud genom tron på Jesus Kristus, för alla dem som tror.
Citera
2019-06-16, 17:14
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen

Du har ingen aning om vad Bibelns definition av "fisk" är, precis som vi inte vet vad den exakta bibliska definitionen av "slag" är (i 1 Mos. 1:24). Så att hävda enligt modern taxonomi att Bibeln har "fel" i sin kategorisering av djur är komiskt infantilt.
Citera
2019-06-16, 17:20
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Givetvis. Ingen tvingar dig att tro på någonting, inte ens Gud. Men det val du gör påverkar utgången, vilket Gud har varnat för.

Jaha, så du kan välja att tro på tomten. Kan du förklara hur det skulle gå till?
Citera
2019-06-16, 17:21
Medlem
Citat:
Japp, för då visar du att du är ett får som litar på sin herde.

Nej, för då generaliserar du, och det är fel. Lika fel som att säga att araber är aggressiva. Men då har du aldrig varit i Nederländerna. Det finns till och med ett ord för fenomenet på nederländska. Kutmarokkaan. Enligt statistik har 65% av manliga marockaner upp till 23 år haft med polisen att göra.
Hehe, ja, om man litar blint på någon som säger sig vara ens herde så är man verkligen ett får.

Vadå generaliserar? Du menar att om man är kristen så minskar bara risken att drabbas av katastrofer, men det finns fortfarande en risk? Om man tror på Gud så är sannolikheten större att han talar till en, men det finns ingen garanti?
Citera
2019-06-16, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Du har ingen aning om vad Bibelns definition av "fisk" är, precis som vi inte vet vad den exakta bibliska definitionen av "slag" är (i 1 Mos. 1:24). Så att hävda enligt modern taxonomi att Bibeln har "fel" i sin kategorisering av djur är komiskt infantilt.
Är det något som är infantilt så är det tron på en vulkangud och hans son som det inte finns några
som helst bevis för? Jag antar att du tror på uppståndelsen? Det står också i din lilla bok att
alla gravarna i Jerusalem öppnades och alla liken vaknade upp, tror du inte att de romerska
soldaterna skulle ha blivit nervösa om en massa zombier knallade omkring och skickat en rapport
till Tiberius, det hade varit en sensation men ingen skrev om det, ingen.
Citera
2019-06-16, 17:26
Medlem
Citat:
GT gäller inte för kristna för att det är ett annat förbund.

Rom 3
20Ty genom laggärningar blir ingen människa rättfärdig inför honom. Lagen kan bara ge insikt om synd 21Men nu har Gud uppenbarat en rättfärdighet som inte beror av lagen men som lagen och profeterna har vittnat om – 22en rättfärdighet från Gud genom tron på Jesus Kristus, för alla dem som tror.
Så skapelseberättelsen, budorden andra versionen samt alla löjliga profetior som aldrig har utfallit
är väck då? Hm. Dessutom sa jebus att alla de gamla lagarna gäller tills han kommer tillbaka.
Citera
2019-06-16, 17:31
Medlem
Citat:
Önsketänkande.

Luk 6:45
En god människa bär fram det som är gott ur sitt hjärtas goda förråd, och en ond människa bär fram det som är ont ur sitt onda förråd. Hennes mun säger vad hjärtat är fullt av.

Och ditt hjärta är fullt av ondska, annars hade du inte yttrat denna lögn om Jesus.
Det var Jesus ord, inte mina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in