2019-06-16, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Jag har aldrig sagt något annat. Men likväl sa Jesus saliga är de som inte ser men ändå tro.

Heb 11:1
Tron är grunden för det vi hoppas på; den ger oss visshet om det vi inte kan se.
Ja, Jesus hade nog otur när han tänkte där.
Citera
2019-06-16, 16:36
Medlem
Citat:
Ett val är alltid mellan två saker, men du kan inte få båda. Lite aningslöst att välja livet och därefter döden.
Precis, så för mig är det inget val, då jag inte kan välja att tro. Att få båda har jag inte ens diskuterat.
Citera
2019-06-16, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Om hinduer upplever att deras böner fungerar så är det väl fullt rimligt att de fortsätter att tillbe sina gudar? Du kan ju liksom aldrig bevisa för dem att det är din gud och inte deras som gett dem framgång.

Lika rimligt är det väl att kristna som aldrig får svar på sina böner (vilket det också finns många vittnesuppgifter om) börjar tvivla? Du kan ju inte bevisa för dem att Gud verkligen finns och hör deras böner.
Vad har de då gjort för fel för att drabbas av "natur"katastrofer så ofta? Är det deras gudar som straffat de?

Inte alla kristna tillhör Kristus, oavsett vad de säger eller vilken tro de bekänner sig till. Samma sak står i bibeln om judar. Inte alla som är födda judar är judar. De är oomskurna i hjärtat och köttet. Det är inte upp till mig att bestämma vilka Gud väljer att uppenbara sig för. Det enda jag vet är att han uppenbarar sig för de som tror. Go figure...
Citera
2019-06-16, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlurigtMedNamn
Bevisbördan ligger på dig. Du måste påstå något för att jag ska kunna motbevisa det.
Blanda dig inte i diskussionen mellan två andra parter när du inte har något vettigt att tillföra.
Citera
2019-06-16, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Ja, Jesus hade nog otur när han tänkte där.
Inte alls. Utan hopp ingen tro. Och du är rätt hopplös.
Citera
2019-06-16, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EasyClaps
Enligt mig kan du inte fatta ett bättre ett beslut i livet, kyrkan förskjuter Gud inom oss ut till den materiella världen där du och jag ska lyssna på ledares tolkningar. Ingenting är så hårt kontrollerat som religion och som du skrev i ett tidigare inlägg.. det är inte direkt så att de smyger med detta längre.

Jag vill att människor ska förstå att de som styr i världen agerar utifrån den hebreiska skriften och har varit centrerad och i kontroll sedan Egypten, den leder oss alltid till RKK. Folk kan inte på allvar mena att det är några random folkvalda politiker som styr världen, är hjärntvättningen verkligen så fulländad? De som styr har som mål att förslava hela världen, förneka Gud både utåt och i vårt inre. Hitler t.ex. agerade uteslutande från den hebreiska skriften och Zodiaken för att uppfylla en biblisk profetia - installera ett felaktigt folk som ’Guds utvalda’ i ett felaktigt placerat Israel. De Gudsförnekande ateisterna bör nog hellre intala sig att inget bibliskt stämmer med tanke på alla profetior som pekar på just 2019. Om makten däremot skulle agera utifrån Zodiaken så kan du räkna med megaproblem framöver.

Du behöver inte ta mig seriöst, jag kunde inte bry mig mindre. Jag kommer fortsätta att upprepa den lögn jag förpestar forumet med oavsett. Zodiaken har vare sig du vill eller inte markerat USA under en sjuårsperiod samtidigt som Israel planerar ett Tempel och slavarna har i höst fyrahundraårsjubilem i USA.

Vad grundar du dig på?
Citera
2019-06-16, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Precis, så för mig är det inget val, då jag inte kan välja att tro. Att få båda har jag inte ens diskuterat.
Det har du egentligen när du påstår att du inte kan välja när det finns två klara alternativ. Om du inte ser döden som ett alternativ, välj livet då! Men då är vi tillbaka på ruta ett...

Matt 13:15
Ty detta folks hjärta är förstockat. De är tröga att höra med sina öron och de tillsluter sina ögon, så att de inte kan se med sina ögon eller höra med sina öron eller förstå i sitt hjärta och omvända sig och bli botade av mig.

Din tröghet...jag menar passivitet ger ingen fribiljett till himlen.
Citera
2019-06-16, 16:48
Medlem
Citat:
Ja, men det innebär inte att han uppenbarar allt för dig, eller ingriper när du vill, vilket du tar som bevis på att Gud inte existerar. Lite förmätet, eller hur? Jag har lärt mig at trom på profeternas ord. Som sagt så uppenbaras Guds rikes hemligheter för de som tror.
Jaha så jorden är platt, valar är fiskar, daggmaskar äter jord, är himlen en kristallkupa över
Jorden samt slutligen uppmuntra folkmord, slaveri samt människooffer. Så klart du gör, det finns
ett skäl till att ni kallas får.
Citera
2019-06-16, 16:51
Medlem
Citat:
Inte alls. Utan hopp ingen tro. Och du är rätt hopplös.
Jo, men då anser Jesus även det är bra att folk hoppas på onda saker. Det gör inte jag.
Citera
2019-06-16, 16:52
Medlem
Citat:
Det har du egentligen när du påstår att du inte kan välja när det finns två klara alternativ. Om du inte ser döden som ett alternativ, välj livet då! Men då är vi tillbaka på ruta ett...

Matt 13:15
Ty detta folks hjärta är förstockat. De är tröga att höra med sina öron och de tillsluter sina ögon, så att de inte kan se med sina ögon eller höra med sina öron eller förstå i sitt hjärta och omvända sig och bli botade av mig.

Din tröghet...jag menar passivitet ger ingen fribiljett till himlen.
Och din tröghet ger inte fribiljett till andra religioners paradis. Grubblar du mycket över det?
Citera
2019-06-16, 16:54
Medlem
Citat:
Jag har aldrig sagt något annat. Men likväl sa Jesus saliga är de som inte ser men ändå tro.

Heb 11:1
Tron är grunden för det vi hoppas på; den ger oss visshet om det vi inte kan se.
Ja, att påstå att det är fint att tro utan bevis är ju ett smidigt sätt att komma runt problemet att man inte har några bevis.

Citat:
Vad har de då gjort för fel för att drabbas av "natur"katastrofer så ofta? Är det deras gudar som straffat de?

Inte alla kristna tillhör Kristus, oavsett vad de säger eller vilken tro de bekänner sig till. Samma sak står i bibeln om judar. Inte alla som är födda judar är judar. De är oomskurna i hjärtat och köttet. Det är inte upp till mig att bestämma vilka Gud väljer att uppenbara sig för. Det enda jag vet är att han uppenbarar sig för de som tror. Go figure...
Så kristna som råkar ut för katastrofer eller som aldrig får höra ifrån Gud tror inte på riktigt? Det var ju ett smidigt sätt att komma runt det problemet, helt i Jesus tradition faktiskt.
Citera
2019-06-16, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Jaha så jorden är platt, valar är fiskar, daggmaskar äter jord, är himlen en kristallkupa över
Jorden samt slutligen uppmuntra folkmord, slaveri samt människooffer. Så klart du gör, det finns
ett skäl till att ni kallas får.
Nej, det är den inte. Det var en ganska vanlig uppfattning förr i tiden att en val var en fisk. Att människor i dag säger att valen är ett däggdjur är en modern tolkning. Jag vet inte varifrån du får allt, men fortsätt du snacka. Evangeliet handlar inte om något av det du nämner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in