Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-17, 13:58
  #1
Medlem
Det som har hänt är att jag går på gymnasiet (tror jag) och har gjort mina läxor hemifrån sen efter jullovet och den här veckan hade jag tänkt börja arbeta i skolan igen (är bara på torsdagar och fredagar.)

Så hur som helst har jag tidigare (början höstterminen) misskött skolan så jag har fått några brev från CSN angående återbetalning på en månad. Och i det pappret står det också '' De (skolan) har även meddelat att du avbrutit dina studier den 8 februari. Du kan bara få studiebidrag om du studerar på heltid''

Betyder det alltså att dom skrivit ut mig från skolan utan att höra av sig eller bara att jag inte har rätt till studiebidrag?

Jag vet att jag kan höra av mig till rektorn bara men skulle gärna ha svar om detta innan jag pratar med rektorn.
Citera
2015-02-17, 14:02
  #2
Medlem
Olegskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popcronojuice
Det som har hänt är att jag går på gymnasiet (tror jag) och har gjort mina läxor hemifrån sen efter jullovet och den här veckan hade jag tänkt börja arbeta i skolan igen (är bara på torsdagar och fredagar.)

Så hur som helst har jag tidigare (början höstterminen) misskött skolan så jag har fått några brev från CSN angående återbetalning på en månad. Och i det pappret står det också '' De (skolan) har även meddelat att du avbrutit dina studier den 8 februari. Du kan bara få studiebidrag om du studerar på heltid''

Betyder det alltså att dom skrivit ut mig från skolan utan att höra av sig eller bara att jag inte har rätt till studiebidrag?

Jag vet att jag kan höra av mig till rektorn bara men skulle gärna ha svar om detta innan jag pratar med rektorn.

Är du blind? Står ju att du inte studerar heltid och du säger det själv.
Citera
2015-02-17, 14:26
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olegski
Är du blind? Står ju att du inte studerar heltid och du säger det själv.
Tack för konstanterandet, tyckte det bara var konstigt i o.m att skolan inte hört av sig om detta. (tolkar med ditt inlägg att jag är helt utskriven)
__________________
Senast redigerad av popcronojuice 2015-02-17 kl. 14:29.
Citera
2015-02-17, 14:32
  #4
Medlem
Olegskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popcronojuice
Tack för konstanterandet, tyckte det bara var konstigt i o.m att skolan inte hört av sig om detta. (tolkar med ditt inlägg att jag är helt utskriven)

Ja men du kan ju alltid röra på arslet och börja heltid så är det lugnt igen.
Citera
2015-02-22, 01:52
  #5
Medlem
Välkommen till vuxenvärlden. Här är det eget ansvar som gäller.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback