Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2003-06-29, 20:04
  #1
Medlem
Harry_s avatar
vad ska man säga till polisen om man vill veta ??

är det bara säga att man har sökt jobb o dom vill ha det där?

skulle vara kul o veta

den sista rättegången var för 7årsen o målet ogillades = frikänd

hur långt bak kollar dom??
Citera
2003-06-29, 23:47
  #2
Medlem
Re: Är jag med i polis register??

jag beställde mitt, det tar ca: 2veckor att få och fås lättast på:

http://www.polisen.se/mediacache/434...442_3_0204.pdf

Länken är direkt till blanketten du måste fylla i för att ansöka
Citera
2003-06-30, 00:08
  #3
Medlem
Harry_s avatar
tackar
Citera
2003-06-30, 00:15
  #4
Medlem
Azraels avatar
..

Det är belastningsregistret ja. Sedan kan du ju förekomma i en mängd andra register, tex allmänna spaningsregistret.
Är du en ful fisk så finns du garanterat med någonstans även om du inte är dömd.
Citera
2003-06-30, 00:33
  #5
Medlem
Harry_s avatar
men ska man sitta o ringa alla
kanske kan ringa direkt till SÄPO
Citera
2003-06-30, 12:49
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
men ska man sitta o ringa alla
kanske kan ringa direkt till SÄPO

SÄPOlär nog inte besvara dina frågor..snarare börja kolla dig..om de inte gjorde det innan..

Varför vill du veta det??
Citera
2003-06-30, 22:20
  #7
Medlem
Harry_s avatar
om jag säger måste jag eliminera dig
Citera
2003-07-01, 16:10
  #8
Banned
Re: inga...

Citat:
Ursprungligen postat av _doc
somhelst problem med Säpo, bara skriva ett enkelt vykort med dina uppgifter och be att få se allting dom har i sina register om dig, och dom måste visa det....finns lag på det numera, finns endast ett register du inte kan få info ur idag och det är spaningsregistret, å andra sidan bör du nog själv känna till ifall du är med där...

/doc

Jag undrar det jag... Läste på texttevenyheterna idag att kammarrätten hade avslagit Jan Guillou´s överklagande på att Säpo nekat att lämna ut hans uppgifter.
Citera
2003-07-01, 16:14
  #9
Medlem
Azraels avatar
..

Säpo lämnar bara ut uppgifter som inte längre är hemligstämplade. Med andra ord så kommer de inte att lämna ut någonting.
De som fått se sina akter är de som registrerades på 60 och 70-talet för sin inblandning i vänsterrörelser och som inte längre betecknas som intressanta.
Citera
2003-07-01, 22:11
  #10
Medlem
Säkre Sammys avatar
Vi kan alltid hoppas att du är "punktmarkerad"...
Citera
2003-07-14, 02:28
  #11
Medlem
Re: inga...

Citat:
Ursprungligen postat av p
Citat:
Ursprungligen postat av _doc
somhelst problem med Säpo, bara skriva ett enkelt vykort med dina uppgifter och be att få se allting dom har i sina register om dig, och dom måste visa det....finns lag på det numera, finns endast ett register du inte kan få info ur idag och det är spaningsregistret, å andra sidan bör du nog själv känna till ifall du är med där...

/doc

Jag undrar det jag... Läste på texttevenyheterna idag att kammarrätten hade avslagit Jan Guillou´s överklagande på att Säpo nekat att lämna ut hans uppgifter.

Jo, fast det kanske inte är så konstigt, dom tror ju att Guillou är Carl Hamilton själv...
Citera
2003-07-14, 03:23
  #12
Medlem
finkels avatar
10 år tillbaka i tiden kollar dom inför en rättegång.Brottsregister,Kronofogden o Skattemyndigheten etc etc
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback