2016-05-20, 23:05
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Tackar för den! Trist att de inte testade de bättre frysta burgarna förutom Lindströms.
Helt novis som jag är i denna djungel, vilka är dom bättre frysta burgarna?
Senast jag köpte burgare (minst 20 år sen om jag nu kommer ihåg rätt, kan ha köpt nåt till stugan men då var den inte minnesvärd för det har jag glömt) var Scan i låda om 20 st 90g det vettigaste jag hittade.

Dom flesta var ju stora in i pannan och "kom ut" som köttbullar i storlek när dom var färdiga. Bara en massa skit i dom och inte bara kött.

EDIT: Kan ha varit större än 90g åxå, det var länge sen.
Citera
2016-05-20, 23:20
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Helt novis som jag är i denna djungel, vilka är dom bättre frysta burgarna?
Senast jag köpte burgare (minst 20 år sen om jag nu kommer ihåg rätt, kan ha köpt nåt till stugan men då var den inte minnesvärd för det har jag glömt) var Scan i låda om 20 st 90g det vettigaste jag hittade.

Dom flesta var ju stora in i pannan och "kom ut" som köttbullar i storlek när dom var färdiga. Bara en massa skit i dom och inte bara kött.

EDIT: Kan ha varit större än 90g åxå, det var länge sen.

Lindströms som redan har nämnts har ok burgare för att vara frysta. Även Lidl har en bra fryst angusburgare bara för att nämna några. Dessa är mycket bättre än Scans i låda.
Citera
2016-05-20, 23:36
Medlem
christerys avatar
Citat:
Lindströms som redan har nämnts har ok burgare för att vara frysta. Även Lidl har en bra fryst angusburgare bara för att nämna några. Dessa är mycket bättre än Scans i låda.
10 mil till närmaste lidl, får väl kika efter lindströms om nu coop kan maka lite plats för sådana istället för "potatisburgarna". Skulle vara kul att pilla ihop en burgare lite snabbt ibland, men dom jag testat i gemen var inte ens på gränsen till godkända. Kanske det har blivit bättre, är ju trevligt käk när det nu börjar bli grillväder. Men som sagt, mitt konsumenttest var för många år sen.
Citera
2016-05-21, 00:04
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
10 mil till närmaste lidl, får väl kika efter lindströms om nu coop kan maka lite plats för sådana istället för "potatisburgarna". Skulle vara kul att pilla ihop en burgare lite snabbt ibland, men dom jag testat i gemen var inte ens på gränsen till godkända. Kanske det har blivit bättre, är ju trevligt käk när det nu börjar bli grillväder. Men som sagt, mitt konsumenttest var för många år sen.

Som tur är har det skett utveckling, om än för lite, även på denna front.
Citera
2016-06-14, 22:04
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Ja, jag tycker att de är bra. Har skrivit något inlägg om dem i Lidl-tråden. De är inte helt olika Lindströms angusburgare, något sämre kanske men till ett betydligt lägre pris. Jag tycker att pris/prestanda-förhållandet är riktigt bra, det är klart bättre än de flesta andra frysburgare. De har ju ett par olika varianter. Irish beef är bra, Angus är eventuellt något lite bättre men ganska mycket dyrare (eller ja, typ tio spänn dyrare för fyra stycken, men det blir en del i procent av priset). Sen har de en med lök och grejer i, men sånt gillar jag inte så jag har inte provat den.

Kan konstatera att Lidls angusburgare är god rent konsistens- och smakmässigt. Märks att det inte är utfyllnad i form av potatisfibrer o.s.v. Dock så krymper de rejält. Frisco- och briochebröden som finns i butikerna är alldeles för stora i förhållande till burgaren.
Citera
2016-06-15, 22:20
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Kan konstatera att Lidls angusburgare är god rent konsistens- och smakmässigt. Märks att det inte är utfyllnad i form av potatisfibrer o.s.v. Dock så krymper de rejält. Frisco- och briochebröden som finns i butikerna är alldeles för stora i förhållande till burgaren.

Ja, man får vara väldigt försiktig i stekningen av Lidl-burgarna om de inte ska se ut som en järpe efter ett tag... Tyvärr gillar inte jag att vara försiktig med burgare, jag gillar stekyta. Så det är en klar nackdel. De ser ju väldigt fina ut ur frysen, men som sagt... De tenderar att krympa.
Citera
2016-06-19, 04:59
Medlem
Onanikrems avatar
Lidls angusburgare är bästa frysburgaren jag smakat.
Lindströms har jag inte provat.
Scan, Ica, Garant osv går bort...
Tulip.. godkänd med näppe.
Lidls Mcenny på rulle funkar om man är jättehungrig= ätbar
Senast redigerad av Onanikrem 2016-06-19 kl. 05:03.
Citera
2016-09-09, 08:54
Medlem
Brukar köpa "den där tuben med typ 25 hamburgare i och 2 svenska flaggor på förpackningen" duger gått till en student som mig.

Ni som äter max kycklingburgare, vad har ni för dressing, om någon, på?
Citera
2016-09-09, 20:09
Medlem
El-Knoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schwimmente
Brukar köpa "den där tuben med typ 25 hamburgare i och 2 svenska flaggor på förpackningen" duger gått till en student som mig.

Ni som äter max kycklingburgare, vad har ni för dressing, om någon, på?

Dom hamburgarna har jag alltid i frysen. Faktiskt riktigt goda.
Påminner väldigt mycket om kioskburgare/sibyllaburgare.
Citera
2017-01-31, 00:18
Medlem
JerryCottons avatar
Lidl har ibland frysta burgare av märket "Skare". Några erfarenheter av dessa?
Citera
2017-02-07, 17:22
Medlem
Forzos avatar
Vet inte om det finns kvar men för några år sedan hade ICA sjukt goda hamburgare. Var ICAs egna märke, en grönaktig påse och 4 st 125 g riktigt tjocka hamburgare. Rätt säker på att det var högrev. Slog tom Lindströms angus.
Citera
2017-02-10, 15:20
Medlem
Brunbeverns avatar
Som tidigare i tråden nämnt så är angusburgarna från Lindströms goda. Fast kan passa på att nämna att jag åt ICAs högrevsburgare förra året en gång. Eftersom jag bara provat dem en gång kan det ha varit någon hungerchock som gjorde att de var så goda. Fast eftersom jag annars inte klarar av 99% av de olika märkena av frysta hamburgare så tror inte det berodde på det. Dessa hamburgare var trots sin tråkiga förpackning åtminstone väldigt bra för att vara frysburgare. Det var det närmaste egengjorda högrevsburgare jag provat.
Senast redigerad av Brunbevern 2017-02-10 kl. 15:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in