Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-09-28, 10:34
  #1
Banned
ComptonAssTerrys avatar
Jag behöver hjälp med att välja linje.

Först gick jag teknik, och efter ca ett halvår insåg jag att det verkligen inte skulle fungera.
Så då bestämde jag mig för att välja IT-Media i ett JohnBauer-gymnasium och att få börja om i 1:an igen. Men jag trivdes inte där.
Även om jag bara var där i en dag så insåg jag att pendlingen inte skulle fungera och att schemat var rätt så jobbigt. Jag vill inte sluta kl 15:20 varje dag.
Och nu så har jag valt Samhällsprogrammet. Och det är rätt så jobbigt. Naturkunskapen suger, och vissa av ämnena i 2:an vet jag inte om jag vill läsa.

Jag vet inte vad jag ska välja.
Jag vill bara ha någon riktigt slapp linje att gå, som absolut inte är särskilt krävande.
Just nu går jag Samhällsprogrammet och jag vantrivs rätt så mycket. Så, jag ska byta linje och jag behöver det snart.

Kan någon ge mig ett förslag på en slapp linje.
Citera
2005-09-28, 11:07
  #2
Medlem
Men lilla gubben! En linje blir slapp om man inser att man inte behöver gå på en styv lina för att inte ramla ner och bli uppäten av hajar. Jag gick samhäll och flöt mest runt i korridorerna och var med polare/brudar alt. satt och käkade nötter med en polare på en övergiven scen i stan. Genom hela gymnasiet.

Jag tycker du ska gå klart det program du valt. Du kan ju inte byta program så fort du tröttnar, för då är du snart gråhårig och har inte ens gått klart gymnasiet. Men får jag ställa en personlig fråga. Vad är det som gör att du vantrivs? Är det andra saker än utbildningen i sig?
Citera
2005-09-28, 11:11
  #3
Avstängd
Rejects avatar
Hur gammal är du? Är du ung så har du ju möjligheten ta en rejäl funderare innan du beslutar dig för en utbildning.
Citera
2005-09-28, 11:15
  #4
Medlem
TTKs avatar
Låter som om det är läga att byta till närmaste kommunala skola och börja på Individuella Linjen.
Citera
2005-09-28, 11:26
  #5
Medlem
InkoPinkos avatar
Varför gå gymnasiet alls om du nu bara vill slappa? Det är ju helt frivilligt.

Däremot så kommer du garanterat att ångra dig om några år då du mognat lite, och är tvungen att ta studiemedel från CSN för att läsa in gymnasiekompetensen.

Allting i livet är inte roligt, men ibland får man bita i det sura äpplet och göra saker som är tråkigt.
Citera
2005-09-28, 12:00
  #6
Medlem
Squalos avatar
Men va fan, har du inge kämpa-glöd, pojkvasker?

Tror du man går gymnasiet för att det är kul eller? Nä, det finns det ingen som gör. Man går det för att få jobb, dummer!

Det är bara att hålla ut. Om nu inte samhäll, som är lite tufft påssa, så kanske något yrkesförbredande är passande? El eller nåt åt det hållet. Har för mig att dom är något slappare.

Hade det här varit för 60-70 år sen så hade du varit jävligt glad att du ens fick gå gymnasiet.

Fråga 1 är om du är bredd att byta en gång till. Du är ju inne på ditt tredje val.

Fråga två är om du är under 18. Är du det så kanske du ska tänka på att vi har 18-årgräns på FB.
Citera
2005-09-28, 12:52
  #7
Medlem
evolutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ComptonAssTerry
Jag behöver hjälp med att välja linje.

Först gick jag teknik, och efter ca ett halvår insåg jag att det verkligen inte skulle fungera.
Så då bestämde jag mig för att välja IT-Media i ett JohnBauer-gymnasium och att få börja om i 1:an igen. Men jag trivdes inte där.
Även om jag bara var där i en dag så insåg jag att pendlingen inte skulle fungera och att schemat var rätt så jobbigt. Jag vill inte sluta kl 15:20 varje dag.
Och nu så har jag valt Samhällsprogrammet. Och det är rätt så jobbigt. Naturkunskapen suger, och vissa av ämnena i 2:an vet jag inte om jag vill läsa.

Jag vet inte vad jag ska välja.
Jag vill bara ha någon riktigt slapp linje att gå, som absolut inte är särskilt krävande.
Just nu går jag Samhällsprogrammet och jag vantrivs rätt så mycket. Så, jag ska byta linje och jag behöver det snart.

Kan någon ge mig ett förslag på en slapp linje.

Kanske missförstår jag dig men 15.20 är väl inte sent att sluta? Har mina
minnen av gymnasiet förträngts...

Skärp dig nu och tänk ordentligt på vad det är du är intresserad av. När du
kommit på det så satsar du allt på att blir bra på det vare sig det är
ekonomi, plåtslageri, fysik eller aerobics.

Vill du bara slappa kan du ju hoppa av och bli ett socfall. Din framtid kommer
då att se mycket
ljus ut.
Citera
2005-09-28, 17:07
  #8
Medlem
Lastbils avatar
Jag tror de där tekniska/teoretiska programmen inte är nåt för dig. Gå nåt med hantverk istället som bygg, energi osv.
Citera
2005-09-28, 17:30
  #9
Medlem
belowyous avatar
som sagt. ryck tag i dig. byt inte hela tiden.
vad vill du i framtiden? plugga vidare? välj utbildning där du har störst bredd vad gäller vidarestudier.
vill du bara vara slö? gå IP, HP eller något sådant.
Citera
2005-09-28, 19:29
  #10
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ComptonAssTerry
Jag behöver hjälp med att välja linje.

Först gick jag teknik, och efter ca ett halvår insåg jag att det verkligen inte skulle fungera.
Så då bestämde jag mig för att välja IT-Media i ett JohnBauer-gymnasium och att få börja om i 1:an igen. Men jag trivdes inte där.
Även om jag bara var där i en dag så insåg jag att pendlingen inte skulle fungera och att schemat var rätt så jobbigt. Jag vill inte sluta kl 15:20 varje dag.
Och nu så har jag valt Samhällsprogrammet. Och det är rätt så jobbigt. Naturkunskapen suger, och vissa av ämnena i 2:an vet jag inte om jag vill läsa.

Jag vet inte vad jag ska välja.
Jag vill bara ha någon riktigt slapp linje att gå, som absolut inte är särskilt krävande.
Just nu går jag Samhällsprogrammet och jag vantrivs rätt så mycket. Så, jag ska byta linje och jag behöver det snart.

Kan någon ge mig ett förslag på en slapp linje.

Vilken årskurs är det fråga om du vill hoppa av? Hur gammal är du?
Citera
2005-09-28, 23:30
  #11
Medlem
Deannas avatar
Varför inte skita i gymnasiet och läsa upp din kompetens på folkhögskola?
Det verkar ju som du inte vill gå i skolan då du kommer med sådana ursäkter som att pendlingen är jobbig och att du tycker det är jobbigt att sluta innan 16:00.
Citera
2005-09-30, 13:57
  #12
Banned
ComptonAssTerrys avatar
Ok.
För dom som undrar så är jag inte intresserad av något som skulle göra att jag blev intresserad av en viss linje. Wrestling, Hentai & min flickvän är mina intressen.

Men, jag har ändå beslutat mig för att gå kvar i samhälle. Jag snackade med en studievägledare om saken och vi kom fram till att det inte finns något annat som jag skulle kunna gå. Och eftersom man borde ha en gymnasieutbildning så spelar det inte så stor roll.
Jag kan lika gärna läsa upp lite ämnen som går fel på Komvux senare.

Citat:
Ursprungligen postat av Decamber
Men lilla gubben! En linje blir slapp om man inser att man inte behöver gå på en styv lina för att inte ramla ner och bli uppäten av hajar. Jag gick samhäll och flöt mest runt i korridorerna och var med polare/brudar alt. satt och käkade nötter med en polare på en övergiven scen i stan. Genom hela gymnasiet.
Och vad gör du nu?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback