Citat:
Ursprungligen postat av
elgecy
Står fast vid min tidigare åsikt. Jag tror fortfarande att grunden till detta brott är av religiös och politisk hat-karaktär med grund i islam. Att han dessutom råkade vara även gängmedlem med allt vad det innebär är väl bara en bonus i tragedi avseende honom som person.
Ja, och det i sig ser jag inget fel i. Har inte sagt något just emot det här. Man får väl tro och spekulera precis hur man vill. Det är när människor bland annat här skriver som om de med all säkerhet VET att dådet var av en muslim i islams namn som det bara blir patetiskt. Sådana personer är inte det minsta annorlunda mot de på exempelvis Aftonbladet som vissa gnäller om för att tidningen undviker hela tanken att det mycket väl kan vara en islamist. Enda skillnaden mellan en här som försöker få det till att dennes spekulation är fakta, att det (såhär tidigt i hela utredningen) givetvis var en islamist, och de på Aftonbladet som undviker hela ämnet att någon begår skit i islams namn, är att de på Aftonbladet får betalt för sin dynga. Två lika korkade grupper på två olika forum i mina ögon.
De som likt du spekulerar och tror, de gör däremot vad de flesta gör. Har helt enkelt sina aningar.