2015-03-17, 12:16
Medlem
Jaa.....även om jag tycker detta drama etablerar sig mer och mer på kalkon-nivå, är jag spänd på vad som ska hända härnäst. Jag tycker att det finns en bra idé i grunden, men sen har det kanske varit för många eller för ivriga kockar för att det ska bli trovärdigt och kvalitativt hela vägen. Synd! Dialogen är nog det värsta, något så krystat och konstgjort ser man sällan nuförtiden. Moa Gammel må vara snygg men varför axlarna så oerhört långt bak? Det och minspelet, så tillgjort....tittar bort varje gång hon är i bild.

Bra början och intressant idé, men det räcker inte. Dock tänker jag titta till det bittra slutet!

Och:
Jag gillar i alla fall fd ICA-Stig, han är toppen!

ps. Gerda är skum. Mark my words.
Citera
2015-03-17, 15:31
Medlem
Recycles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lodmajster
Du vet att det finns en uppföljare som heter Följa John?

Jag har läst uppföljaren följa John , blir inte hans syster inspärrad på mentalsjukhus och grejer? Föressten är jag säker på att dom läst boken och gjort film av den . I boken är det ju troll och skit i nån grotta.
Citera
2015-03-17, 15:32
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
Antagligen eftersom det är i Bergslagen och av flygbilderna och skogen att döma så är det norra berglagen så lite dalmål sannolikt.
Henrik Björn skrev på fb häromdagen att man aldrig gjort anspråk på att serien utspelar sig där. Såg iofs ett tåg i bergslagen-tåg men. Jag vet vad folk skrivit men det är en omöjlighet i svensk film att få till dialekterna korrekt. Ska de lägga till sig adekvat dialekt klagas det på det. För att inte tala om kostnaderna det tillför. Silverhöjd är en fiktiv stad därför kanske man kan ha överseende med dialekten. Jag har iaf det.
Citera
2015-03-17, 15:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Recycle
Jag har läst uppföljaren följa John , blir inte hans syster inspärrad på mentalsjukhus och grejer? Föressten är jag säker på att dom läst boken och gjort film av den . I boken är det ju troll och skit i nån grotta.
Kanske det är här med.... Kanske trollen bor i grottan där wass var
Citera
2015-03-17, 16:47
Medlem
Baalzamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rokushiki
Undrar även vad häxan (?) gjorde uppe i Norrland, fångade in ett näcken-yngel för att återställa balansen i Silverhöjd när den gamla dog?
Precis, så vattnet blir drickbart igen.

Jag funderar på tjejen som var med killen som fick halsen avskuren nu. Kanske det var hon som var målet egentligen? För om hon hittades ensam i skogen och ingen lyckats komma på vem hon är så är hon säkert ett troll egentligen.
Citera
2015-03-17, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baalzamon
Jag funderar på tjejen som var med killen som fick halsen avskuren nu. Kanske det var hon som var målet egentligen? För om hon hittades ensam i skogen och ingen lyckats komma på vem hon är så är hon säkert ett troll egentligen.

Ja nåt är det ju med den där Esmeralda. Var hon ett barn skogen lämnade tillbaka i utbyte mot ett annat?
Citera
2015-03-17, 18:50
Medlem
Baalzamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamenda
Ja nåt är det ju med den där Esmeralda. Var hon ett barn skogen lämnade tillbaka i utbyte mot ett annat?
Också en möjlighet men då borde ju någon ha känt igen henne så jag tror ändå mest på troll. Hade varit intressant att få se henne utan byxor men det är väl inte lika kul att visa hennes röv som taxitrollets
Citera
2015-03-18, 01:38
Medlem
Tinnituzs avatar
Är det någon som vet vad den tatuerade tjejen som jobbar på elevhemmet heter?
Citera
2015-03-18, 06:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baalzamon
Också en möjlighet men då borde ju någon ha känt igen henne så jag tror ändå mest på troll. Hade varit intressant att få se henne utan byxor men det är väl inte lika kul att visa hennes röv som taxitrollets

Haha nej så är det väl. Apropå troll så är det väl fler som kan vara det, vilka? Och kommer vi att få veta det genom att få se ryggslutet eller genom att de får halsen avskuren? Jag gissar på Gerda, tex.
Citera
2015-03-18, 16:51
Bannlyst
Läste nånstans att de lyckats sälja den här skiten till nån kanal i England!

Ha ha...stackars engelsmännen säger jag bara. De vet inte vilken dynga som väntar.

Kan nån ringa och varna dem?
Citera
2015-03-18, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deman
Läste nånstans att de lyckats sälja den här skiten till nån kanal i England!

Ha ha...stackars engelsmännen säger jag bara. De vet inte vilken dynga som väntar.

Kan nån ringa och varna dem?

Haha!!!

Ja denna serien kan inte matcha sjunde inseglet
Citera
2015-03-20, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames

Kan dock tycka att de kvinnliga poliserna syns mer än de manliga, Nour och en till kunde hantera tonårskillarna. Jämställdhet javisst, men ibland blir det för mycket.

DRIVER DU? Vem fan bryr sig? 98 av 100 filmer så äre männen som dominerar när det gäller polisyrket så va tyst ba. "Ibland blir det för mycket" hahahahah
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in