Citat:
Ursprungligen postat av
Myrkr
Nja. Tanten är ju på trollens/skogens sida, hon gick ju omkring och varnade trollbröderna! Varför skulle hon vilja hålla dem borta från huvudkaraktären? Och varför skulle tanten bära omkring på döda "vattennymfer", de som består av vitt slem, om hon är på deras sida? "Vattennymferna" räddade ju dessutom huvudkaraktären när hon höll på att drunka. Det var tanten som lämnade den svarta sörjan på köksbänken, genom tunnel från skogen.
Det slemmet som ungarna blir insmetade såg mer ut som den svarta sörjan, det var definitivt inte vitt, men det skulle mycket väl kunna vara en tredje substans.
Det rör sig ju helt uppenbart om skogen och skogsväsena versus "elaka skogsavvecklare"...
ok var tvungen att kolla om själv haha.
- Affärssnubbarna får en termos av finnen. "Fungerar det här verkligen?"
- Eva kör på tanten bakifrån och då säger tanten "du behöver den" då säger hon nejtack och drar.
- När Eva kommer hem så står den burken på hennes trappa. När hon öppnar den är det en gulaktig sörja INTE VIT (som den sörjan från likpåsen) ELLER SVART (som sörjan ur flaskan) och det luktar illa. Hon slänger det.
- Sen när hon försöker mata Josefin med macka och oboy så ser hon en svart flaska på bänke när hon går ner. Exakt samma som de hittade på sjukhuset på gräset när Josefin hade rymt.
- Hon hör sedan någon i huset och springer efter ner i källaren och då hittar hon en flaska till och även lappen på hon Emma....
- När hon sedan träffar Emma i tunneln så säger hon "Det är inte jag som luktar det är den där äckliga snorgeggan, jag vill inte smörja in mig med den men mamma säger att jag måste" (för monster i skogen)
- Efter att affärsmännen bestämmer sig för att "röja" och "sluta dalta" "röka ut dom jävlarna" så börjar ju föräldrarna att smörja in sina barn med samma sörja från termosen de fick av finnen. (snorgeggan)
- Då tar Eva upp burken från soptunnan för hon har fattat att det är samma sörja som affärssnubbarna smörjer sina barn med!! Det luktar även illa vilket sörjan i termosarna gör. Hon börjar även smörja in Josefin med detta.
och vi har förövrigt INTE sett vem det är som lämnat de svarta flaskorna i hennes hus. Man såg bara nån med huva nere i källaren. Så vi vet inte om det är tanten med kundvagnen..
Så det är ganska uppenbart att tanten försökte skydda Eva genom att ge dom den där sörjan och jag tror inte att hon är helt ond men det är ju min teori. Men det är uppenbarligen samma sörja i termosarna som i burken....