Citat:
Ja, visst borde det vara samma lista, de är lika stora, kanske inte på bitnivå men ja.
Jag finns säkert med men jag kan inte hitta mig själv, och det är för mig märkligt.
Om jag söker via mitt personnummer, på min födelsedag, så hittar jag såklart ett gäng som är födda samma dag som också är sorterade i stigande ordning. Om mitt personnummer ligger osorterat någonstans och de maskat något av mina 8 första tecken i personnumret SAMT att de maskat min mailadress på något märkligt sätt som jag inte kan lista ut mha ctrl+f så då har du rätt.
Jag är tämligen säker på att jag inte är med i den sorterade dumpen, har både dubbelkollat och nu trippelkollat. Jag återfinns inte i dumpen. Jag ljuger inte heller för mig själv eftersom jag inte direkt har något att dölja, visst det skulle inte vara kul om mitt andra konto blev outat men inte direkt så jorden skulle gå under. 8 År sedan...
Jag finns säkert med men jag kan inte hitta mig själv, och det är för mig märkligt.
Om jag söker via mitt personnummer, på min födelsedag, så hittar jag såklart ett gäng som är födda samma dag som också är sorterade i stigande ordning. Om mitt personnummer ligger osorterat någonstans och de maskat något av mina 8 första tecken i personnumret SAMT att de maskat min mailadress på något märkligt sätt som jag inte kan lista ut mha ctrl+f så då har du rätt.
Jag är tämligen säker på att jag inte är med i den sorterade dumpen, har både dubbelkollat och nu trippelkollat. Jag återfinns inte i dumpen. Jag ljuger inte heller för mig själv eftersom jag inte direkt har något att dölja, visst det skulle inte vara kul om mitt andra konto blev outat men inte direkt så jorden skulle gå under. 8 År sedan...
Det är 7e siffran som är maskad och tecknet före @ i mailadressen.
En sak som du kanske luras av är att personnumren inte är i exakt samma ordning. T ex
880808-1789
880808-2345
är i nya lista;
880808-X345
880808-X789
Eftersom den sista siffran är en kontrollsiffra så räcker det att 9 siffror stämmer med ditt personnummer. Det räcker alltså att redovisa 9 siffror vilket också gör det lite svårare att missbruka av någon illasinnad hacker.
Om du öppnar filen i Excel så kanske Excel ändrar en del nummer om det är ett visst format, t ex datumformat. Kolla i Notepad eller dylikt för att vara säker.
Ifall du inte hittar det, kan du pm-a din mail till mig eller ngn du litar på som kan kolla. Skicka fler än en mail från listan så vet de inte vilken som är din.