2015-02-15, 20:34
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
Alltså, användarnamnstabellen är borttagen. Om ditt nick börjar på "a" så finns du i början osv. Detta tycks stämma då vi testat ett tiotal användare och verifierat att det tycks vara så. Exempelvis så hade vi rancor och en annan medlem som påstår ha ett konto som börjar på "r" och dessa finns nära varandra i dumpen.

Jag kom på det efter att jag skrev. Skulle precis gå in och editera.

Jag känner till en användare med användarnamn som börjar på J, om det är till någon hjälp. Ligger mellan 16 000- 16100-strecket.
Senast redigerad av Humbug 2015-02-15 kl. 20:36.
Citera
2015-02-15, 20:40
Medlem
Schweizergardes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Jag kom på det efter att jag skrev. Skulle precis gå in och editera.

Jag känner till en användare med användarnamn som börjar på J, om det är till någon hjälp. Ligger mellan 16 000- 16100-strecket.

Ser ut att stämma bra.
Citera
2015-02-15, 20:45
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Har en vän som börjar på "i" och ligger också runt den siffran, så det stämmer ännu en gång

Kod:
a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z
                  |               |
                  16k            30k
Senast redigerad av .Chloe 2015-02-15 kl. 20:47.
Citera
2015-02-15, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martin.1972
Finns det ingen lista på vilka som arbetar på researchgruppen? Jag skulle inte tvivla en sekund på att göra en "American history x" tandbehandling på dessa personer. Jag bor i Stockholm och har hela dagarna för mig själv så jag kartlägger gärna dessa personer och deras familjer.
Ja, gå in på deras hemsida kanske. Tvivlar dock på att du kommer göra det, är man tillräckligt smart ställer man inte den frågan här av olika anledningar om man nu skulle genomföra detta. Men det är ju fritt fram att kartlägga dom, hitta inte på något dumt nu bara!
Citera
2015-02-15, 21:02
Bannlyst
Jag har noterat följande:

*bannade medlemmar verkar inte finnas med

*tidigt reggade medlemmar verkar finnas med, ända tillbaka till 2002 åtminstone

*ingen reggad 2008 eller senare verkar finnas med eller också bara ett fåtal av dem

Ber om ursäkt för om jag helt eller delvis har postat redan känd info, men allt som kan bringa klarhet i hur listan har skapats - utan att samtidigt förvärra något - är bra.
Citera
2015-02-15, 21:10
Medlem
Jonblunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Jag har noterat följande:

*bannade medlemmar verkar inte finnas med

*tidigt reggade medlemmar verkar finnas med, ända tillbaka till 2002 åtminstone

*ingen reggad 2008 eller senare verkar finnas med eller också bara ett fåtal av dem

Ber om ursäkt för om jag helt eller delvis har postat redan känd info, men allt som kan bringa klarhet i hur listan har skapats - utan att samtidigt förvärra något - är bra.

Om det är Piscatus.zip du åsyftar så stämmer detta inte på mig.
Citera
2015-02-15, 21:18
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonblund
Om det är Piscatus.zip du åsyftar så stämmer detta inte på mig.
Du är varken bannad eller reggad efter 2008 så jo, det stämmer just på ditt konto. Eller snackar du om ett annat konto du har?
Citera
2015-02-15, 21:25
Medlem
Citat:
Har en vän som börjar på "i" och ligger också runt den siffran, så det stämmer ännu en gång

Kod:
a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z
                  |               |
                  16k            30k
Det konto jag hade hade att namn i slutet av alfabetet och jag låg mycket riktigt i slutet av listan. Det är ytterligare ett dussintal jag sett som bekräftat vår hypotes.
Citera
2015-02-15, 21:27
Medlem
Schweizergardes avatar
Har kollat igenom en massa bevis nu som gjort mig helt säker på att det här är the real deal.

Tackar för mig och tack för ett roligt gräv.

Nu lämnar jag Flashback för gott då det blivit alldeles för uppenbart att ledningen och admins kör det här skeppet som en rutten eka utan åror.

Har skrivit här: (FB) Har ni verifierat 100% att Flashback-läckan stämmer. Dags för admins att agera.

Uppmana admins så det händer något.

Ajöss!
Citera
2015-02-15, 21:29
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Alltså, användarnamnstabellen är borttagen. Om ditt nick börjar på "a" så finns du i början osv. Detta tycks stämma då vi testat ett tiotal användare och verifierat att det tycks vara så. Exempelvis så hade vi rancor och en annan medlem som påstår ha ett konto som börjar på "r" och dessa finns nära varandra i dumpen.
Betyder det här, som jag misstänker, att användarnamnstabellen togs bort innan den läckte från Piscatus? Är den då fortfarande tillgänglig och användbar för någon? I så fall för vem och av vilka?

Eftersom nu RG har fått personnumret kopplat till ett mejl från en annan läcka, betyder det att den här listan bara innehåller de 40.000 användare med mejl, som kunnat kopplas till ett personnummer, och en längre, komplett lista finns hos RG med mejl som kan kopplas ihop med ett användarnamn, men utan personnummer?

Kollade en medlem med namn som börjar på F och h*n hamnade mitt emellan 10 och 11 tusen.
Senast redigerad av Grisbrottaren 2015-02-15 kl. 21:34.
Citera
2015-02-15, 21:32
Medlem
Rymdpojkens avatar
Jag kan meddela åtminstone en bannad medlem finns med på listan.

Tror jag i alla fall. Återkommer.
Citera
2015-02-15, 21:37
Medlem
Eftersom det mer o mer tyder på att de även har användarnamn och antagligen kopplat ihop det med persnr, varför har inte tyngre namn hängts, utan bara personer som varit oförsiktiga med sina identiteter? Dom kan ju isf lätt spåra upp valfri dödsknarkarenasse/timme och göra ett 13side reportage om honom. Vem fan bryr sig om nån skogshuggare som hotat en radioprofil med självdiagnostiserad Aspergers?(lr nått liknande om jag minns vad hon sa)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in