2015-02-20, 21:29
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Tekniker har en helt egen behörighet. De har de på alla fora. Administratörer och supermoderatorer likaså. 6 tekniker låter lagom för ett forum som detta. Tyvärr har de ändå gjort för lite av vad de borde ha gjort.

Har någon mod tillgång till databasen på Fback?
ja jag vet dum fråga men ställer den ändå
Citera
2015-02-20, 21:37
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMarlin123
Har någon mod tillgång till databasen på Fback?
Nej, verkligen inte.

De som har tillgång är teknikerna och admin har indirekt tillgång.
Citera
2015-02-21, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Tekniker har en helt egen behörighet. De har de på alla fora. Administratörer och supermoderatorer likaså. 6 tekniker låter lagom för ett forum som detta. Tyvärr har de ändå gjort för lite av vad de borde ha gjort.

Jag menade users.csv från Piscatus.zip. Det är en tabell med nästan 900 journalister och personer från Piscatus, Expo, RG mm. Exempelvis journalisten på VK som gjorde ett reportage för någon dag sen finns med i listan.

https://minfil.org/p1L5h5b2b4/PISCATUS.zip -det är en ny uppladdning där Flashbackanvändarnas emails och personnummer är lite maskerade samt emails i bokstavsordning så att det blir svårare att avidentifiera men det går fortfarande att kolla om man är med.
Senast redigerad av 65b8 2015-02-21 kl. 15:39. Anledning: stavning
Citera
2015-02-24, 12:37
Medlem
Har kollat på filen med personnummer och mejladresser och undrar en sak. Mitt personnummer finns inte med, min privata mejladress finns däremot med. Vad innebär det? Jag tror att jag ej ens använt mig av min privata mejladress när jag skapade mitt konto, det konstiga är att med min privata mejladress är jag registrerad hos tex cdon med personnummer och trots att mejladressen är med så finns inte mitt personnummer med. Vad kan dras för slutsatser?
Citera
2015-02-24, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bopbo
Har kollat på filen med personnummer och mejladresser och undrar en sak. Mitt personnummer finns inte med, min privata mejladress finns däremot med. Vad innebär det? Jag tror att jag ej ens använt mig av min privata mejladress när jag skapade mitt konto, det konstiga är att med min privata mejladress är jag registrerad hos tex cdon med personnummer och trots att mejladressen är med så finns inte mitt personnummer med. Vad kan dras för slutsatser?

Det mail du använde när du reggade dig på FB kanske finns med i någon annan hackad databas än cdon? Många som reggar sig på olika sidor på nätet uppger falska personnummer men korrekt mailadress.
Citera
2015-02-24, 14:15
Medlem
Det verkar ju besynnerligt att det fortfarande är så lugnt. Jag är väl inte den ende som känner så?

Om en överskådlig lista med användarnamn kopplat till personnummer var på vift så borde det väl ha dykt upp något vid det här laget?

Jag får känslan av att det som Researchgruppen har sålt till media är en korrekt version medan det som läckt ut på nätet är samma som den vi alla kan ta del av.
Citera
2015-02-24, 16:19
Medlem
Jag var med i den ursprungliga dumpen samt att min mail finns med på pwnad, under piscatus-hacket.
Min mail samt personnummer finns med i den första dumpen.

I den senare filen, som är lite mera sorterad finns varken min mail eller personnummer med.

Vad kan det bero på?
Citera
2015-02-24, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abcfgh
Jag var med i den ursprungliga dumpen samt att min mail finns med på pwnad, under piscatus-hacket.
Min mail samt personnummer finns med i den första dumpen.

I den senare filen, som är lite mera sorterad finns varken min mail eller personnummer med.

Vad kan det bero på?
Ursäkta, om min fråga verkar fräck, men sökte du med ett X tillagt, istället för rätt siffra, på de två ställena i listan, där "skaparen av den korrigerade filen" lagt in X? (sist i personnumret och före snabel-a:et i mejladressen?)

Om du sökt korrekt, eller läst igenom noga och du saknas nu, jmfrt med .Chloes första lista, så har jag inget svar på det . . .
Citera
2015-02-24, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av turtletoad
Ursäkta, om min fråga verkar fräck, men sökte du med ett X tillagt, istället för rätt siffra, på de två ställena i listan, där "skaparen av den korrigerade filen" lagt in X? (sist i personnumret och före snabel-a:et i mejladressen?)

Om du sökt korrekt, eller läst igenom noga och du saknas nu, jmfrt med .Chloes första lista, så har jag inget svar på det . . .

Ja det gjorde jag, jag sökte på delar av personnumret som mailadressen.
Personnumret står ju i stigande (fallande?) ordning så det är ganska otroligt att jag 'missat' det.
Jag granskade dumpen på en offentlig dator och drar fan inte hem den på min personliga, blivit totalt paranoid för fan...
Citera
2015-02-24, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abcfgh
Ja det gjorde jag, jag sökte på delar av personnumret som mailadressen.
Personnumret står ju i stigande (fallande?) ordning så det är ganska otroligt att jag 'missat' det.
Jag granskade dumpen på en offentlig dator och drar fan inte hem den på min personliga, blivit totalt paranoid för fan...
Det är exakt samma personnummer och mail i båda uppladdningarna, så fanns du med innan så ska du finnas med nu också. Scanna filen här om du är paranoid, men det ska inte vara något virus i den https://www.virustotal.com/en/
Citera
2015-02-24, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av periscope
Det mail du använde när du reggade dig på FB kanske finns med i någon annan hackad databas än cdon? Många som reggar sig på olika sidor på nätet uppger falska personnummer men korrekt mailadress.
Men det är ju den privata mejlen som finns med på listan som jag är ganska säker på jag inte använde när jag registrera mig. Det går väl inte ihop? Kan någon ha hackat min mejladress och registrerat ett konto på flashback med den? När jag fyller i adressen i "glömt lösenord" så får jag ingen mejl skickat till privata adressen med nytt lösenord och namn på användarnamnet.
Citera
2015-02-24, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 65b8
Det är exakt samma personnummer och mail i båda uppladdningarna, så fanns du med innan så ska du finnas med nu också. Scanna filen här om du är paranoid, men det ska inte vara något virus i den https://www.virustotal.com/en/

Ja, visst borde det vara samma lista, de är lika stora, kanske inte på bitnivå men ja.
Jag finns säkert med men jag kan inte hitta mig själv, och det är för mig märkligt.

Om jag söker via mitt personnummer, på min födelsedag, så hittar jag såklart ett gäng som är födda samma dag som också är sorterade i stigande ordning. Om mitt personnummer ligger osorterat någonstans och de maskat något av mina 8 första tecken i personnumret SAMT att de maskat min mailadress på något märkligt sätt som jag inte kan lista ut mha ctrl+f så då har du rätt.

Jag är tämligen säker på att jag inte är med i den sorterade dumpen, har både dubbelkollat och nu trippelkollat. Jag återfinns inte i dumpen. Jag ljuger inte heller för mig själv eftersom jag inte direkt har något att dölja, visst det skulle inte vara kul om mitt andra konto blev outat men inte direkt så jorden skulle gå under. 8 År sedan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in