Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-03, 11:19
  #337
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Kul idé men det hade behövts lite ändringar för att vara bra:

Mer "dramatisering", mer handling på något vis, inte mycket handling men någon ramberättelse möjligtvis.

Bort med barnen, speciellt deras videodagböcker. Förstår i allmänhet inte det här med barn i media riktat mot barn. Tyckte inte de var intressanta eller roliga ens när man var 5-6 år. Finns det barn som tycker att barn är ett måste för att det ska vara kul, eller är det vuxna som inte vet vad barn tycker om?
Citera
2015-12-03, 11:39
  #338
Medlem
VeganJans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kangaroozzickness
Kul idé men det hade behövts lite ändringar för att vara bra:

Mer "dramatisering", mer handling på något vis, inte mycket handling men någon ramberättelse möjligtvis.

Bort med barnen, speciellt deras videodagböcker. Förstår i allmänhet inte det här med barn i media riktat mot barn. Tyckte inte de var intressanta eller roliga ens när man var 5-6 år. Finns det barn som tycker att barn är ett måste för att det ska vara kul, eller är det vuxna som inte vet vad barn tycker om?

Håller med om det du skriver! Någon form av handling behövs för att fånga barnens intresse och hålla dem uppmärksamma. Min snart 5-åring har suttit klistrad till Hedenhös och det där från Kroatien förra året. I år börjar hon prata om annat hela tiden. Halvvägs in i första avsnittet undrade hon när julkalendern skulle börja. Sen vill hon veta vad som är roligt när jag garvar åt Haags skämt som mer riktar sig mot en äldre publik.
Citera
2015-12-03, 11:48
  #339
Medlem
Nu tycker den erkänt stora deckardrottningen och författaren Camilla Läckberg också att årets julkalender är dålig. Hon har en lång karriär med flera stora bestsellers. Står i Expr.

http://www.expressen.se/noje/lackber...der-ar-trakig/

Hon har mycket bra åsikter om detta trams-flams med julkalendern.
Citera
2015-12-03, 11:51
  #340
Medlem
Ezels avatar
Ingen Cleo idag, men jag tyckte det var ok ändå. Kakan är lite rolig. Eriks små kommentarer är också stundtals roliga ('Inte dödat någon människa med svärd? Typiskt nybörjare.')
Gillar att de näst intill bryter fjärde väggen då och då, t.ex. Lottas Corpsing i slutet.
Ska man tro 'trailern' i slutet av dagens avsnitt så är Cleo tillbaka imorgon ser det ut som.
(som 35+ man så är jag kanske iofs inte den tänkta målgruppen men det skiter jag i och kommer glo ändå)
Citera
2015-12-03, 11:51
  #341
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camogli
Nu tycker den erkänt stora deckardrottningen och författaren Camilla Läckberg också att årets julkalender är dålig. Hon har en lång karriär med flera stora bestsellers. Står i Expr.

http://www.expressen.se/noje/lackber...der-ar-trakig/

Hon har mycket bra åsikter om detta trams-flams med julkalendern.

Läckberg är förmodligen historiens mest överskattade författare. Att hon sågar julkalendern bekräftar både dess värde och hennes avsaknad av liv.
Citera
2015-12-03, 11:57
  #342
Medlem
Tovais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av srAz
Använd dig inte av "de" eller "dem" om du inte förstår skillnaden

Jag förstår skillnaden men jag orkar inte bry mig.
Citera
2015-12-03, 12:26
  #343
Medlem
En lovande start där vi får följa en familj från vikingatiden till nutid med fokusering på maten. En adventskalender som är en historielektion samtidigt som den är underhållande.
Citera
2015-12-03, 12:28
  #344
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Läckberg borde få ekonomipriset till nobels minne då hon årligen lyckas sälja inbunden avföring, hennes åsikt om något litterärt eller dylikt är ungefär lika tandlöst som Pakistans arbetsrättslagar
Citera
2015-12-03, 12:35
  #345
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aurelieweill
En lovande start där vi får följa en familj från vikingatiden till nutid med fokusering på maten. En adventskalender som är en historielektion samtidigt som den är underhållande.

Dagens avsnitt nr 3 går hem, inspelat i Visby och riddarna tror jag barnen blev imponerad av.
Måste ses.
Citera
2015-12-03, 12:36
  #346
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kangaroozzickness
Läckberg borde få ekonomipriset till nobels minne då hon årligen lyckas sälja inbunden avföring, hennes åsikt om något litterärt eller dylikt är ungefär lika tandlöst som Pakistans arbetsrättslagar

Läckberg ska inte uttala sig i aftonbladet, jag kan säga att julkalendern är det inget fel på.
Citera
2015-12-03, 12:41
  #347
Medlem
Milizers avatar
Verkar bli den bästa julkalendern på länge! Även om vi inte bör ge ett slutomdöme innan vi har sett alla avsnitt.
Citera
2015-12-03, 12:44
  #348
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milizer
Verkar bli den bästa julkalendern på länge! Även om vi inte bör ge ett slutomdöme innan vi har sett alla avsnitt.

Blir nog det bästa sen trolltider
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback