Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-02-18, 21:12
Medlem
guns4evers avatar
Nej det är inte billigt MEN utbudet är väldigt stort!Det mesta finns att finna med rätt kontakter samt beroende på hur stor plånka man har.
Citera
2015-02-18, 21:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av osten554
tja har funderat på att införskaffa mig en ak av något slag. här kommer problemet jag behöver hjälp med hur man hittar en langare som kan fixa något sånt här har aldrig varit medverkande i några olagliga aktiverter så har inga kontakter inom sådana ämnen. skulle uppskatta hjälp om detta jag vet riskerna och regler jag bryter i mot när jag har de hemma osv.
Hoppas bara du inte tänker bli nästa Breivik eller nån muslimsk terrorist...
Citera
2015-02-18, 21:27
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av markusj99
Hoppas bara du inte tänker bli nästa Breivik eller nån muslimsk terrorist...
Har aldrig förstått denna mentalitet. Varför skulle en individs suktan efter en ett medel som effektivt kan användas i självförsvar mot både myndighetsövergrepp och enskilda angripare betyda att han/hon är en potentiell terrorist? Ofrihetligare utgångsläge i tankesätt har jag nog inte skådat förr.
Senast redigerad av anonym.hedonist 2015-02-18 kl. 21:27. Anledning: e
Citera
2015-02-18, 21:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anonym.hedonist
Har aldrig förstått denna mentalitet. Varför skulle en individs suktan efter en ett medel som effektivt kan användas i självförsvar mot både myndighetsövergrepp och enskilda angripare betyda att han/hon är en potentiell terrorist? Ofrihetligare utgångsläge i tankesätt har jag nog inte skådat förr.
Varför skulle man vilja ha en AK liggandes hemma om man varken är med i en skytte klubb eller är/tänker göra något kriminellt?
Citera
2015-02-18, 22:03
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Varför skulle man vilja ha en AK liggandes hemma om man varken är med i en skytte klubb eller är/tänker göra något kriminellt?
Varför inte? Man kan aldrig vara tillräkligt förberedd för krissituationer.
Citera
2015-02-18, 22:45
Medlem
shponglads avatar
Fråga runt lite så hittar du nog rätt till slut, dom flesta känner någon som känner någon osv
Citera
2015-02-18, 23:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Fråga runt lite så hittar du nog rätt till slut, dom flesta känner någon som känner någon osv

Har inte skaffat något själv än, men bara genom att träffa en person ifrån Flashback fick jag för ett par år sedan skjuta med pistol för första gången i mitt liv.

Var bara jävligt försiktiga. Snuten är nog ingen större risk, eftersom de inte får begå brottsprovokation i Sverige och det är en av de få saker som de kan åka dit ordentligt på - men det finns gott om scammers. Så tänk efter åtminstone två gånger när ni får kontakt med någon.
Citera
2015-02-18, 23:54
Bannlyst
Citat:

Kan du med 100% säkerhet säga att det aldrig under din livstid blir inbördeskrig i Sverige eller att du blir förföljd av MC-gäng eller liknande, som försöker pressa dig på pengar? Svaret på båda frågorna är givetvis att risken i nuläget är mikroskopisk, men har du absolut visshet?

Och bortsett från det: varför skulle du inte för nöjes skull kunna skjuta AK helt utan att vara med i en skytteklubb? Äger man mycket mark på landet går det alldeles utmärkt.

Och nu har jag bara gått in på det praktiska, inte det moraliska. Det senare är troligen för svårt för dig att greppa, och det är inte illa ment utan bara grundat på naiviteten i din fråga.
Citera
2015-02-19, 00:04
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Har inte skaffat något själv än, men bara genom att träffa en person ifrån Flashback fick jag för ett par år sedan skjuta med pistol för första gången i mitt liv.

Var bara jävligt försiktiga. Snuten är nog ingen större risk, eftersom de inte får begå brottsprovokation i Sverige och det är en av de få saker som de kan åka dit ordentligt på - men det finns gott om scammers. Så tänk efter åtminstone två gånger när ni får kontakt med någon.

Kul att det gick bra för dig, jag tänkte mer på att dom flesta har nog någon bekant som har lite halvskumma kompisar osv och då är det igång satt säga.

Utmaningen ligger nog mer i att få tag på en pistol man verkligen vill ha, och inte första trötta tokareven som man får i handen liksom
Citera
2015-02-19, 00:37
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Kul att det gick bra för dig, jag tänkte mer på att dom flesta har nog någon bekant som har lite halvskumma kompisar osv och då är det igång satt säga.

Utmaningen ligger nog mer i att få tag på en pistol man verkligen vill ha, och inte första trötta tokareven som man får i handen liksom
Någon aning om vad 9mm/.45/ 7.62x39 kostar på den svarta marknaden?
Citera
2015-02-19, 01:02
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym.hedonist
Någon aning om vad 9mm/.45/ 7.62x39 kostar på den svarta marknaden?

ammunition? vet ej
Citera
2015-02-19, 01:39
Bannlyst
Citat:

Tja, gick bra, jag har alltså bara skjutit med en annan killes pistol, inte skaffat en själv. Den där var faktiskt helt laglig för övrigt. Däremot är det helt uppenbart att den som söker och inte är helt tappad till slut finner, även om det kan ta tid.

Jo, helst vill man ju ha ett bestämt vapen, precis som man vet vad man vill ha för bil, färg på kläder osv. Men jag vet så mycket som att även om jag inte skulle kunna få tag på någon av de kanske två eller tre "drömpistoler" som jag allra helst skulle vilja ha så finns det vapen som är helt OK på den svarta marknaden, vanligen dock inte under 20000, såvida man inte är riktig bundis med säljaren.
Senast redigerad av Redoxreaktion 2015-02-19 kl. 01:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in