Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-02-12, 11:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av osten554
tja har funderat på att införskaffa mig en ak av något slag. här kommer problemet jag behöver hjälp med hur man hittar en langare som kan fixa något sånt här har aldrig varit medverkande i några olagliga aktiverter så har inga kontakter inom sådana ämnen. skulle uppskatta hjälp om detta jag vet riskerna och regler jag bryter i mot när jag har de hemma osv.

registrerad jan 2015, 3 inlägg, frågar vart man köper ett olagligt vapen, antagligen blatte...

Citera
2015-02-12, 14:28
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P04
Vad är det för trams du skriver?
Vilken skyttegren syftar du på?
Har man ingen kunskap ska man fan inte spamma i såna här trådar.

TS, är du ostraffad ska du inte ens överväga att köpa ett illegalt vapen, det har bara nackdelar.
Ta jägarexamen eller börja med målskytte, pistol eller gevär.
Man slipper bli registrerad av staten som vapenägare, slipper oroa sig för att få vapnen konfiskerade p.g.a. överhastighetsbot/ringa narkotikabrott el.dyl. och man slipper de (relativt) höga kostnaderna som ett licensskaffande och innehav kräver.

Det är helt ofattbart att inte alla västerländska länder har adopterat USA:s grundlagsstadgade vapenägande- och bäranderätt. Påstår man sig stå för frihetsidealet (som alla västerländska länder gör) så skall man inte avväpna folket, ty det sänder en klar signal: makthavarna är rädda för repressalier då de oundvikligen fattar korkade och skadliga beslut, så de anförtror inte medborgarna vapenägande.

Myndigheter och kriminella har vapen med vilka de rövknullar de hederliga medborgarna. Verkligen utopiskt.
Senast redigerad av anonym.hedonist 2015-02-12 kl. 14:32. Anledning: e
Citera
2015-02-12, 23:36
Medlem
RobotEds avatar
Har en på jobbet jag kan sälja? Det lär kosta en del och lär kräva en del planering

EDIT: Självfallet skojade jag. Vill inte ge en stackare ett automatvapen. Ska du gå berserk och utrota ett flyktingläger eller vad står på?
Senast redigerad av RobotEd 2015-02-12 kl. 23:44.
Citera
2015-02-13, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joe-black
Kan du fixa en HK match.
Ja.

Citat:
Tombraider pickan.

Citat:
5000 kr
Jag skiter i vad den har varit med om.
Du verkar va OG så det borde inte varasvårt.

Shit, mannen! Fem tusen? Oh shit para rullar in bre!
Citera
2015-02-13, 18:41
Medlem
shponglads avatar
Vad fan är det här för jävla skittråd?

Är inte det här ett brott mot reglerna? Jag vet inte.

Folk som tror att Ak-47or(oftast akms) är skitdyra tar miste. en ny Glock kostar ungefär lika mycket.(svart)
Citera
2015-02-13, 18:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Vad fan är det här för jävla skittråd?

Är inte det här ett brott mot reglerna? Jag vet inte.

Folk som tror att Ak-47or(oftast akms) är skitdyra tar miste. en ny Glock kostar ungefär lika mycket.(svart)

En ny Glock kostar runt 6000 lagligt i Sverige. Den kostar 20000-30000 olagligt. Får du den olagligt för 6000 vill jag påstå att försäljaren antingen är en polare som du känner väl eller att du faktiskt inte är ärlig i ditt påstående. En Luger för 7000 och en AK47 för runt 25000 har en nära anhörig erbjudits av folk som han känner mer eller mindre. Eftersom han inte är jag fegade han tyvärr ur.
Citera
2015-02-13, 18:50
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxrdaktion
En ny Glock kostar runt 6000 lagligt i Sverige. Den kostar 20000-30000 olagligt. Får du den olagligt för 6000 vill jag påstå att försäljaren antingen är en polare som du känner väl eller att du faktiskt inte är ärlig i ditt påstående. En Luger för 7000 och en AK47 för runt 25000 har en nära anhörig erbjudits av folk som han känner mer eller mindre. Eftersom han inte är jag fegade han tyvärr ur.

Fattar du ens vad jag skrev?

En NY glock(olaglig) kostar typ 20-23k för mig.
En AKM kostar ungefär lika mycket, vettefan vad den varit, aldrig sett en kartong.

Jag tror du håller med mig, bara inte inser det.
Citera
2015-02-13, 18:54
Medlem
shponglads avatar
Anledningen att AK vapen är så billiga är att dom har är så begränsad användningsområde bland kriminella.

Du rånar värde-t, banker, mördar osv med AKs.

Rena pistoler är lätt dolda och ger ett försvar och offensiv förmåga, dvs när tillfälle ges. lätt dolt osv.
Citera
2015-02-13, 19:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Fattar du ens vad jag skrev?

En NY glock(olaglig) kostar typ 20-23k för mig.
En AKM kostar ungefär lika mycket, vettefan vad den varit, aldrig sett en kartong.

Jag tror du håller med mig, bara inte inser det.

Ja, om det stämmer att AK är lika billiga som du påstår, så är vi överens.
Citera
2015-02-13, 20:11
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Ja, om det stämmer att AK är lika billiga som du påstår, så är vi överens.

Då är vi överens
Citera
2015-02-13, 23:18
Medlem
Helogballong vad pratar du om!

Det är inte relativt billigt att skaffa olagliga vapen och utbjudet är inte stort.

Nej bror pengar rullar inte in
Fick ta en pizza på avbetalning idag.
Citera
2015-02-14, 07:42
Medlem
Citat:
Helogballong vad pratar du om!

Det är inte relativt billigt att skaffa olagliga vapen och utbjudet är inte stort.

Jag tror inte att jag skrev att det är relativt billigt, även om det faktiskt är det. Jag skrev att det oftast rör sig om 2-3 gånger priset som en person med licens skulle betala. I Sverige kostar en glock ungefär 6700kr om den köps på licens. Svart så kostar den 15-20 och i vissa extremfall upp till 30. Betänk då också att du äger den på livstid, staten vet inte att du har den, inga kringkostnader som skåp osv.

Utbudet är stort om man känner rätt personer, som alltid.

Citat:
Fick ta en pizza på avbetalning idag.

Vi lever i en underbar tid?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här